آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

امام جمعه اصفهان: [پزشک] مرد، مرد را و [پزشک] زن، زن را باید درمان کند تا از فحشا جلوگیری شود



امام جمعه اصفهان,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی
امام جمعه موقت اصفهان گفت: اسلام با فساد، فحشا و منکرات مخالف است نه با ورزش و امثال آن.

به گزارش ایرنا، آیت الله حاج سیدابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان که در مُصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با بیان‌اینکه اسلام مخالف فحشاء و مُنکر است، افزود: برخی می‌گویند چرا با دوچرخه‌سواری و موتورسواری بانوان مخالفت می‌شود که در جواب می‌گوییم،  استفاده از ابزار مشکلی ندارد مشروط براینکه بر گناهی و مُنکری مُترتب نشود و بطور قطع اگر مُنکر از چنین مواردی حذف شود، تشویق اسلام را هم به همراه دارد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اسلام مُدافع تحصیل علم است ولی نه اینکه به بهانه تحصیل علم، اختلاط بین پسر و دختر ایجاد شود.  

 

وی ادامه داد: رعایت "قانون انطباق" به این معناست که مرد، مرد را و زن، زن را درمان کند تا از فحشاء و منکرات جلوگیری شود ولی وقتی سخن از این قانون به میان می‌آید برخی جنجال‌آفرینی می‌کنند که با اصل معالجه مخالفت شده است.

 

خطیب جمعه اصفهان افزود: ماساژ بدن و ورزش بد نیست ولی ماساژ جنس مخالف و استخر مختلط دارای فساد و منکر است لذا اسلام با آن مخالفت دارد.

 

آیت الله مهدوی گفت: دشمن به بهانه ورزش، معالجه، تعلیم و تعلم و امثال آن بدنبال ترویج منکرات است ولی باید مراقب باشیم تا ‌گناه برای ما عادی نشود و فحشاء و مُنکرات به بهانه‌های مختلف ترویج پیدا نکند.

 

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع خبرگان رهبری، ۲ منبع قرآن و سنت را لازمه به‌روزرسانی آرمان‌های انقلاب برشمرد و گفت: مفاهیمی همچون قسط، عدالت، دفع استکبار، حیات طیبه و دیگر مفاهیم اسلامی از مواردی است که باید توسط نخبگان حوزوی و دانشگاهی به‌روز رسانی شود.

 

وی پرهیز از تحجر و التقاط را ۲ عامل انحراف در به روزرسانی این مفاهیم برشمرد و گفت: حوزویان در به روزرسانی این مسائل باید مواظب باشند تا در عین برطرف شدن نیاز روز جامعه، فقه جواهری و اصیل حوزه‌های علمیه نیز مراعات شود.

 

آیت الله مهدوی تاکید کرد: اسلام بر پیشرفت جامعه اسلامی تاکید دارد که یکی از دستاوردهای آن جلوگیری از تسلط مالی، فکری، نظامی و اقتصادی کفار و منافقین است ولی معنای آن کنار گذاشتن علوم دیگران نیست.

 

وی اظهار داشت: پیشرفت‌های امروز نظام اسلامی در حوزه‌های دارویی و پزشکی، نظامی باعث عزت نظام اسلامی و موجب حیرت دشمن شده است.

 

امام جمعه موقت اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در سال آینده ۲ مناسبت نیمه شعبان وجود دارد، تاکید کرد: لازم است مردم متدینین در راستای ترویج شعائر الهی بخشی از اموال خود را در ترویج مهدویت و امام زمان (عج) هزینه کنند و در کنار ترویج ظواهر، معارف را هم افزایش دهیم.

 

وی با اشاره به فرصت انتخابات سال آینده تاکید کرد: باید مراقب بود دولت جوان و حزب‌ اللهی، مومن به خدا و دولتی که با تلاش جهادی برای خدمت به مردم گام بردارد انتخاب شود.

 

عضو خبرگان رهبری گفت: آمریکا که افول خود را در انتخابات چند ماه پیش تجربه کرده است تلاش دارد تا در انتخابات ما خللی وارد سازد لذا ممکن است با چراغ سبزی در مساله برجام بکوشد مردم را فریب دهد  از همین‌رو باید مراقب این توطئه بود و تلاش کرد تا دولتی حزب اللهی، ظلم ستیز، در خط ولایت فقیه، خادم جهادی به مردم و ساده‌زیست که از نطر جسمی جوان و از نطر فکری از عقبه فکری دیگران استفاده کند، انتخاب شود و همین نکات در بحث انتخابات شوراها نیز باید مدنظر قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: مسولان در مناظرات دقت کنند تا مسائل اخلاقی رعایت شود و مردم نیز مراقب دو قطبی شدن باشند و بدانید هدف اصلی، مشارکت حداکثری است. 

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور در راه دفاع از اسلام و ارزش‌ها نیاز به استقامت عمومی دارد و از همین‌جا با رهبر خود میثاق می‌بندیم تا آخرین لحظه عمر همراه ایشان خواهیم بود.

 

آیت الله مهدوی در خطبه اول نماز نیز با اشاره به شروع هفته منابع طبیعی و روز درختکاری گفت درخت‌کاری مصداق نیکوکاری، کمک به مردم و احسان به نسل‌های امروز و آینده است.

 

وی ادامه داد: جشن نیکوکاری در روزهای ماه اسفند و کمک به تامین پوشاک و نیازمندی‌های مردم، فرصت احسان به دیگران در آخر سال و به عنوان توشه آخرتی در روزهای پایانی سال است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------