آخرین اخبار سیاسی

عراقچی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است

دبیر شورای راهبردی سیاست خارجی و معاون سابق وزارت خارجه گفت: مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می‌کند. باید پس از زدن ضربه نظامی وارد…

حکم آشنا در دیوان عالی کشور نقض شد



حسام الدین آشنا,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی
شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور محکومیت حسام‌الدین آشنا را در شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران نقض کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، حسام الدین آشنا رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری از نقض حکم خود در دیوان عالی کشور خبر داد. مشاور رئیس جمهوری در حساب کاربری‌اش در  چتوییتر نوشت: «شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور محکومیت حسام‌الدین آشنا در شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران را نقض کرد.»

 

او در یک رشته‌توییت درباره دلایل نقض حکم خود نوشت: «در وصف فعلی رأی فرجام خواسته از قابلیت ابرام برخوردار نیست. زیرا: ‏تحقق یک جرم سیاسی متوقف بر آن است که عناصر تشکیل‌دهنده آن جرم محقق شده باشد سپس با توجه به انگیزه مرتکب در دسته جرایم سیاسی قرار گیرد.در حالی که در پرونده حاضر چنین نیست.

 

زیرا اولاً: کمترین مصداق رکن مادی بزه نشر اکاذیب (اعم از رایانه ای وغیر رایانه ای) آن است که مطلب انتشاریافته از ویژگی یک گزاره خبری برخوردار بوده و کذب بودن آن به اثبات رسیده باشد و فرضیه تحلیلی ارائه شده در توئیت های مذکور از چنین ویژگی برخوردار نیست.

 

‏ثانیا: تحقق رکن روانی بزه مذکور نیز علاوه بر اراده آگاهانه مرتکب در انتشار مطلب مستلزم احراز قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی و یا مقامات رسمی به عنوان سوء نیت خاص است که مندرجات پرونده محاکماتی و توجه به مدافعات انجام شده چنین چیزی را اثبات نمی کند.

 

‏و در رأی فرجام خواسته نیز هیچگونه استدلالی در تحقق این رکن از بزه ملاحظه نمی گردد. بنا به مراتب مذکور و مستنداً به بند ۴ قسمت ب ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری رأی فرجام خواسته نقض و رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض دادگاه محترم صادر کننده رأی منقوض محول می گردد.»

 

حسام الدین آشنا,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------