آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صدیقه وسمقی آزاد شد

صدیقه وسمقی آزاد شد. در پی تشدید بیماری صدیقه وسمقی که پیشتر منجر به نابینایی او شده بود ساعتی قبل با آزادی وی موافقت و او از زندان اوین…

نقد خطر نیست که کشور را تهدید کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 
اخبار سیاسی - نقد خطر نیست که کشور را تهدید کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:‌ نگرانی از اینکه فضای دانشگاه‌ها به فضای دوران اصلاحات بازگردد، بی‌جاست چراکه نه‌تنها نقدها خطر تلقی نمی‌شود که بخواهد کشور را تهدید کند بلکه نشانه آزادی بیان و مایه مباهات و نقطه مثبت جمهوری اسلامی است.

علی مطهری درباره نحوه و رویه برخورد جریانی در مجلس با وزیر علوم سابق و وزرای علوم پیشنهادی دولت یازدهم گفت: ‌عده‌ای در مجلس نسبت به حوادث سال 88 حساسیت بیش از حد و ترس بی‌جایی از دانشگاه‌ها دارند که مبادا اغتشاشاتی شود درحالی که این نگرانی وجهی ندارد و برعکس، ‌همین حرفهایی که در طول چند ماه اخیر در مجلس در جریان استیضاح و رأی اعتماد وزرای علوم زده شد می‌تواند مولد برخی حرکت‌ها باشد.

 

وی ادامه داد: باید نسبت به رفتارهایی که در چند ماه اخیر در مجلس روی داد بخصوص درباره وزارت علوم تجدیدنظر کنیم چراکه این رفتارها هنوز ادامه دارد. این غیر از مسائلی است که نسبت به آقایان فرجی‌دانا و نیلی‌احمدآبادی در جریان استیضاح و رأی اعتماد ایجاد شد.

 

آقای فرجی‌‌دانا یک فرمانده دوره جنگ بوده و سردار علی فضلی می‌گوید افتخار من این بوده که در دوره‌ای از جنگ فرمانده من آقای فرجی‌دانا بوده است. نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: همین‌طور آقای نیلی را به این دلیل که پس از هجوم برخی به دانشکده فنی دانشگاه تهران جزو امضاکنندگان نامه‌‌ای  بوده، مجرم و فتنه‌گر نامیدند، درحالی که این یک نقطه مثبت برای ایشان بوده است. مطهری افزود: آقای نیلی زمانی معاون فرماندهی نیروی هوایی سپاه بوده است. متأسفانه با برخی بهانه‌گیری‌ها نیروهای خوب و حر را کنار می‌گذاریم و میدان برای افراد فرصت‌طلب باز می‌شود. مطهری تصریح کرد: ‌دولت هم برنامه‌ریزی جدی و دقیقی در دفاع از وزیر مورد استیضاح خود و نیز حمایت از فرد پیشنهادی برای وزارت علوم نداشت.

 

در واقع گرایش سیاسی مجلس و سهل‌انگاری دولت درخصوص دفاع از وزارت علوم باعث بلاتکلیفی این وزارتخانه شده و این امر به روابط بین دولت و مجلس آسیب زده است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: ‌نگرانی از این که فضای دانشگاه‌ها به فضای دوران اصلاحات بازگردد، نگرانی بی‌جایی است. بیان نظرات و نقدها و حتی شعار دادن‌ها خطر تلقی نمی‌شود تا بخواهد کسی را تهدید کند بلکه نشانه آزادی بیان و مایه مباهات و نقطه مثبت جمهوری اسلامی است و نباید بی‌جهت نگران بود. وی گفت: اولا دانشگاه‌ها آرام است و در دولت جدید از یک نشاط نسبی سیاسی و علمی برخوردار شده و ثانیا هر انتقاد و اعتراضی را نباید به معنی تلاش برای براندازی و مخالفت بدانیم.
اخبار سیاسی  -آرمان
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------