آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: بازگشت گشت ارشاد کار دولت است؛ وزارت کشور راسا آن را اداره می‌کند

بیگی درباره نقش رئیسی بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: آقای رئیس جمهور در چندین صحبت خود گفته‌اند بساط بی حجابی را از کشور جمع می‌کنند. در نشست…

محسن رضایی: جانشین پروری برای آینده صورت نگرفته است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از آسیب‌هایی که با آن مواجه هستیم این است که برای آینده جانشین پروری صورت نگرفته ‌است.

محسن رضایی عصر یکشنبه در دوره آموزشی مدیریت راهبردی انقلاب اسلامی و بازدید از کارخانه نوآوری مشهد، افزود: برای انتقال مسوولیت بین نسلی فرصتهای مهمی را از دست داده‌ایم و باید از ۲۰ سال پیش جوانان آموزش عملی و نظری را برای انتقال فرا می گرفتند تا این انتقال به موقع صورت گیرد ولی زمان را از دست داده‌ایم.

 

وی ادامه داد: بسیاری از آسیبهای امروز نظیر محیط زیست، حاشیه نشینی و وضعیت جمعیت معلول ناشی از نبود دانش مدیریت راهبردی است، کشور را با روزمرگی اداره کرده‌ایم و این امر جامعه را با حوادثی مواجه کرده که از ظرفیت ما سرریز شده است.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مدیریت راهبردی ایجاب می‌کند مدیرانی وارد صحنه شوند که ظرفیت سازی کنند و اصولا مدیریت راهبردی در ایران کمیاب شده ‌است.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دو رویداد مهمی بودند که مدیریت راهبردی را به جامعه برگرداندند ولی با رفتن نسل اول و دوم انقلاب و عدم انتقال تجارب آنها این سرمایه بزرگ را از دست داده‌ایم.

 

رضایی ادامه داد: ضرورت اجتناب ناپذیر کشور این است که در دهه آینده وارد تصمیم‌گیری راهبردی شویم.

 

وی گفت: انتخاب استراتژی درست انعطاف پذیر از دیگر اصول اداره کشور و آینده نگری است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در یک محیط پر رقابت بین المللی قرار داریم و زمانی می توانیم پیشرفت کنیم که در رقابت با کشورها و ملت های دیگر دارای ایده‌های نو باشیم و تولیدات خود را خلاقانه و جلوتر از سایر رقبا چه در کیفیت و چه در قیمت ارائه دهیم.

وی ادامه داد: ۲۰ سال پیش ایران با موج ورود کالاهای ژاپنی روبرو بود و از ۱۰سال قبل با موج ورود کالاهای چینی روبرو هستیم، اگر بخواهیم اینگونه پیش برویم و به خلاقیت و نوآوری توجه نکنیم ۱۰ سال آینده با کالاهای کشور دیگری مواجه خواهیم بود.

 

رضایی گفت: امواج کالاهای کشورهای دیگر که بر اثر رقابت با محیط علمی، فناوری و اقتصادی ما به وجود می‌آید مانند موج دریا ما را همیشه عقب خواهد زد و اجازه پیشرفت نخواهد داد، زمانی می‌توانیم پیشرفت کنیم که امواج کالاهای ناشی از فناوری و خلاقیت و نوآوری جدید تولیدی خودمان را روانه بازارها کنیم تا بتوانیم وارد صحنه رقابت بین المللی شویم.

 

وی افزود: کارخانه نوآوری شهرداری مشهد یک بستر و محیط رشد و نمو فناوری های نوین و ایده های خلاقانه است، معتقدم کارخانه نوآوری می‌تواند محل رشد و نمو و حمایت از استارتاپها باشد تا وقتی رشد کردند و به قدرت لازم رسیدند وارد بازار کار شوند.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: کارخانه نوآوری محلی برای هم افزایی جوانان و ارائه ایده های نو و خلاقانه است.

 

آیدا مهربان افزود: این کارخانه با نگاه به حفظ هویت ها و ریشه ها و نگاه به آینده به عنوان محلی جهت هم افزایی جوانان و ارائه ایده های نو و خلاقانه تا زمانی که این ایده ها تجاری سازی شوند، احداث شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------