آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

رئیسی: گشایش‌هایی برای کشور در راه است | با مهار کرونا تمرکز بر حل مشکلات معیشتی خواهد بود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
رئیس‌جمهوری گفت:‌ آینده کشور را بسیار روشن می بینم و گشایش هایی برای کشور در حال اتفاق افتادن است

به گزارش ایرنا،  آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان فارس به تشریح مواردی از یکصد مصوبه سفر به این استان و برنامه‌های دولت برای گره‌گشایی از مشکلات استان اشاره کرد و گفت:  در دیدار با مقام معظم رهبری به این موضوع اشاره کردم و ایشان فرمودند که به این نگاه (آینده روشن کشور) عمیقا اعتقاد دارم که البته تحقق آن به دست توانای شما عزیزان بستگی دارد.

 

ماموریت رئیس‌جمهوری به مسئولان برای ساماندهی اطراف حرم‌های مطهر در شیراز

 رئیس‌جمهوری در جلسه شورای اداری استان فارس به وزیر میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری و استاندار فارس ماموریت داد که نسبت به ساماندهی اطراف حرمین شریفین ( حرم‌های مطهر حضرت شاهچراغ و حضرت سید علاء الدین حسین بن موسی الکاظم (ع) اقدام کنند.

وی اظهار داشت: وزیر میراث فرهنگی،‌گردشگری و صنایع دستی در این سفر بازدیدی از طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ داشته است و انشالله با کمک مردم و مسئولان، باید اطراف حرم ‌های مطهر ساماندهی شوند.

 

اهمیت تکمیل طرح های نیمه تمام

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت تکمیل طرح‌های نیمه تمام در استان‌ها تاکید کرد و گفت:‌ تا طرح نیمه‌تمام وجود دارد نباید سراغ طرح‌ جدیدی رفت و کارهای نیمه تمام را باید تکمیل کرد.

 

دکتر رییسی با اشاره به بازدید سرزده خود از روستای کناره در شهرستان مرودشت در این سفر یکروزه  گفت:‌ مردم منطقه برای دسترسی به آب برای استحمام هم مشکل داشتند و این نشان می دهد که مساله آب از ضرورت‌ها و اولویت‌ها است.

 

رئیس‌جمهوری گفت:‌ به عنوان نمونه، برای آبرسانی به این منطقه کارهایی انجام شده که در نیمه راه رها شده است و هرچه سریعتر باید این کارهای ناتمام تکمیل شود.

 

باید با مردم سخن گفت

رییسی در بخش دیگری از سخنان خود از اهتمام دولت به رفع مشکلات ناشی از خشکسالی در استان‌های متاثر از کم آبی سخن گفت و اظهار داشت‌: این مساله از جمله در خصوص استان فارس در شورای عالی آب مطرح خواهد شد.

 

وی اظهار داشت:‌ اگر ظرفیت‌ها و اعتبارات در این بخش به صورت عادلانه تقسیم شود، مردم راضی خواهند بود، به ویژه اینکه اگر با مردم هم در میان گذاشته شود، بر این باور هستم که باید با مردم سخن گفت.

 

صنایع غیرفعال احیا شوند

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که صنایع غیرفعال در استان فارس باید احیا شوند گفت: شماری از صنایع در این استان تعطیل شده اند و برخی هم نیمه فعال هستند.

 

وی به بازدید خود از کارخانه تعطیل آزمایش مرودشت اشاره کرد و گفت:‌ امروز وضع اسفناکی در این کارخانه دیدیم که به جای اینکه کارخانه محل تولید باشد، به انبار پیاز تبدیل شده است.

 

نجات کشور در تولید است

رییسی با اشاره به سخنان برخی دامداران مرودشت مبنی بر تمایل برخی در کشور به واردات دام به جای تولید در داخل، تاکید کرد:‌ نجات کشور در تولید است؛‌ باید تولید کننده در بخش‌های کشاورزی و صنعت باشیم،‌چرا که واردات ما را از استقلال دور خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری در ادامه از بانک‌ها خواست که تسهیلات بانکی را به سمت حمایت از تولید هدایت کنند.

 

رئیس قوه مجریه گفت: هدایت منابع بانکی به سمت تولید بلکه سبب تقویت بنیه های اقتصادی کشور خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: ما هم معتقدیم که چنانچه نقدینگی ها و حجم مبادلات و منابع پولی و بانکی به سمت دلالی ها به جای تولید ،سیل بنیان کن است.

 

رییسی تصریح کرد: هرگاه افزایش نقدینگی داشتیم و این هزینه ها به سمت تولید نرفت باید نگران آسیب‌های آن از جمله نقش تورم زایی آن باشیم.

 

رئیس‌جمهوری گفت:  سیاست و راهبرد دولت سیزدهم نیز بر همین امر استوار است و به جای پول پاشی به دنبال هزینه کردهای صحیح و سوق دادن سرمایه ها و نقدینگی ها به سمت رونق تولید و تقویت موضع اقتصاد مقاومتی است.

 

وی ادامه داد: ما معتتقدیم که هجوم و جهت دهی نقدینگی ها و سرمایه ها و منابع بانکی کشور در تولید و تقویت و رونق آن نه ایجاد هزینه و نه تورم می کند به ایجاد اشتغال و کاهش معضل بیکاری و ایجاد امید در جامعه نیز کمک می کند.

 

رییسی راه نجات کشور را نیز رونق تولید و تقویت و جاری ساختن واقعی قتصاد مقاومتی و رهنودهای مقام معظم رهبری در این حوزه دانست و تاکید کرد: در همین استان فارس بخش عمده ای از کارگاه های کوچک اقتصادی و کارخانه های صعتی و تولیدی غیرفعال و نیمه کاره رها شده اند که با تزریق میزان کمی نقدینگی این کارخانه رونق دوباره خواهد گرفت.

 

وی به رصد و بازدید از برخی طرح ها و کارخانه‌های صنعتی در جریان سفر امروز خود به فارس به ویژه در شهرستان مرودشت اشاره کرد و گفت: کارخانه آزمایش این شهرستان به شدت دچار رکود شده که می توان با کمک و ارایه تسهیلات به سرمایه گذاران، این واحد صنعتی را فعال کرد.

 

رئیس‌جمهوری همچنین از سرمایه گذاران، فعالان اقتصادی و تجار و بازرگانان در داخل و خارج از کشور خواست که استان فارس را برای ایجاد سرمایه گذاری انتخاب کنند.

 

رییسی افزود: میزان تضمین و امنیت برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی، کشاورزی، صنعت، توریسم و سایر حوزه های تجاری و بازرگانی و صادرات در این استان بالا است.

 

رئیسی: با مهار نسبی کرونا تمرکز اصلی دولت بر حل مشکلات معیشتی خواهد بود/ تحقق عدالت و رفع عقب‌ماندگی‌ها محور حرکت دولت سیزدهم

رئیس جمهور با اشاره به تلاش دولت برای مهار کرونا گفت: گام دوم و البته همزمانِ دولت، توجه به معیشت مردم و کنترل تورم و گرانی‌ها و رونق دادن به کسب و کارها بود که امروز با مهار نسبی کرونا می‌توانیم با فراغ بال بیشتری بر آن تمرکز کنیم.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز پنج‌شنبه در ادامه سفر به استان فارس در دیدار جمعی از نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم در محل مصلای نماز جمعه شیراز گفت: هدف همه انبیا و قرآن اقامه قسط بوده و داشتن انگیزه و بینش الهی هیچ منافاتی با رفاه اجتماعی ندارد.

 

آیت‌الله رئیسی گفت: آنچه امروز به دنبال آن هستیم و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز بر آن تأکید می‌کند، جبران عقب‌ماندگی‌ها است و علیرغم پیشرفت‌های زیاد در حوزه‌های مختلف، یکی از مهم‌ترین عقب‌ماندگی‌ها در ۴۰ سال گذشته،  تحقق عدالت است.

 

 رئیسی گفت: برای آنکه پیشرفت به عدالت ختم شود، باید براساس مطالعات مبتنی بر آمایش سرزمینی و شناخت ظرفیت‌ها و نیازهای هر منطقه طراحی و اجرا شود.

 

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه محور حرکت دولت سیزدهم تحقق عدالت خواهد بود، گفت: اساس حرکت دولت، اجرای قانون و شناسایی و جبران کاستی‌هاست.

 

آیت‌الله رئیسی گفت: استان فارس قطب کشاورزی، معدن، صنعت، گردشگری، خدمات و بازرگانی است و با توجه به خیل عظیم جوانان باانگیزه و تحصیلکرده، نباید با مشکل بیکاری مواجه باشد، اما متأسفانه از نخستین دقایق حضورم در استان فارس با گلایه‌ها و درخواست‌های مردم در زمینه بیکاری و اشتغال مواجه شده‌ام.

 

رئیسی اشتغال را جزو حقوق اساسی مردم و از تکالیف اصلی دولت عنوان کرد و گفت: تلاش‌ها برای ایجاد اشتغال محدود و منحصر در وزارت کار نیست، بلکه همه دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی و نهادهای حکومتی باید برای ایجاد اشتغال احساس مسئولیت و تلاش کنند.

 

رئیس جمهور گفت: در آغاز فعالیت دولت، اولویت اول را مبارزه با ویروس کرونا تعریف کردیم که به لطف خدا، همت دولت و همراهی مردم، امروز با واکسیناسیون گسترده تا حد زیادی بر این مشکل غلبه‌ کرده‌ایم و اگر چه باید مراقب اوج‌گیری مجدد کرونا باشیم، اما این مشکل تا حدود زیادی مهار شده است.

 

آیت‌الله رئیسی گفت: گام دوم و البته همزمانِ دولت، توجه به معیشت مردم و کنترل تورم و گرانی‌ها و رونق دادن به کسب و کارها بود که امروز با مهار نسبی کرونا می‌توانیم با فراغ بال بیشتری بر آن تمرکز کنیم.

 

رئیس جمهور استان فارس را یکی از استان‌های مهم در زمینه تولید محصولات کشاورزی، صنعتی و معدنی توصیف کرد و گفت: آمار و ارقام، استان را در جایگاه خوبی از لحاظ اقتصادی و ارزش محصولات تولیدی قرار داده است. از استاندار فارس می‌خواهم علاوه بر حمایت از بنگاه‌های مختلف تولیدی، از کسانی که در خانه‌های خود به تولید محصول و به ویژه تولید صنایع دستی اشتغال‌ دارند نیز حمایت کند.

 

آیت‌الله رئیسی استان فارس را یکی از قطب‌های گردشگری سلامت برشمرد و گفت: باید با کمک مردم و مسئولان تلاش کنیم ظرفیت‌های عظیم استان فعال شود تا مشکل بیکاری از استان ریشه‌کن گردد.

 

رئیس جمهور گفت: اجرای موفق برنامه‌های دولت به همت و مشارکت همگانی مردم بستگی دارد و دولت در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه حل مشکل مسکن برای خود جایگاه هدایت، حمایت و نظارت قائل است و میدان‌دار اصلی در زمینه حل مشکلات و رونق تولید و اقتصاد، خود مردم هستند.

 

آیت‌الله رئیسی گفت: برخی‌ها به سفرهای استانی خرده می‌گیرند و می‌گویند که این سفرها پرهزینه است، اما بنده می‌گویم اگر رئیس جمهور به استان‌ها سفر نکند، چگونه مشکل کارخانه‌ای که ۸۷ درصد عملیات احداث آن انجام شده و برای ۱۳ درصد باقیمانده، هشت سال معطل مانده، حل خواهد شد!

 

رئیسی گفت: اگر رئیس جمهور و مدیران برای حل مشکلات در میانه میدان حضور نداشته باشند، بسیاری از مشکلات حل نخواهد شد. پروژه‌های بسیاری هستند که با تزریق اعتبارات اندک و رفع مشکلات کوچک تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند و بنده به عنوان رئیس جمهور مصمم هستم به حضور در میان مردم و مدیریت میدانی مسائل ادامه دهم.

 

رئیس جمهور گفت: قبل از هر سفر استانی هیأتی به استان مقصد اعزام می‌شود و جلساتی نیز در تهران با نمایندگان و مسئولان استان برگزار می‌شود و مسایل و مشکلات احصا و جمع‌بندی می‌شود و طرح‌ها و اعتبارات لازم برای استان به تصویب می‌رسد.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه برگزار نشدن سفرهای استانی دولت مشکلی را حل نمی‌کند و این سفرها باید انجام شوند، گفت: رئیس جمهور و مدیران باید مسائل و مشکلات را با حضور میدانی شناسایی و حل کنند و اگر رئیس جمهور به استان‌ها سفر نکند، نمی‌تواند درک واقعی از مشکلات موجود در بخش‌های مختلف کشور داشته باشد و آنها را رفع کند.

 

آیت‌الله رئیسی گفت: برای استان فارس بیش از ۱۰۰ طرح قطعی شده که با اجرای آنها بخش مهمی از مشکلات استان حل خواهد شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------