آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

نمایندگانی که در صف حمایت از رئیسی بودند امروز صدای‌شان بلندتر است



محمود صادقی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نمایندگانی که در صف حمایت از رئیسی بودند امروز صدای‌شان برای اعتراض بلندتر است و می‌خواهند وانمود کنند حمایت‌های ما حمایت بی‌چون و چرا نبوده و شاید می‌توان گفت برای دور بعد هم یک گوشه چشمی به آرای مردمی دارند.

محمود صادقی در گفت‌وگو با  ایلنا، درباره این‌که امروز مجلسی‌ها بعد از گذشت یکسال از روی کار آمدن دولت لب به انتقاد گشوده‌اند در صورتی که بیش از ۲۴۰ نماینده به رئیسی برای حضور در انتخابات نامه نوشتند و درخواست کاندیداتوری داشتند، گفت: مجلس قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری در واقع با این اقدامش یک نوع تصویر انفعالی از خودش در مقابل آقای رئیسی نشان داد و این تصویر تا مدت‌ها روی مجلس سایه انداخته بود، از جمله در بحث رای اعتماد به کابینه که تحت همان استعاره یکدست، بدون نقادی درستی به کابینه رای دادند. همین اقدامات باعث شد نمایندگان به وزیر ضعیفی که کاری غیر از شوآف بلد نبود، رأی دهند اما در کمتر از یکسال مجبور به کناره‌گیری شد.

 

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ضعفی که امروز دولت دارد مجلس هم دارد و آن سطح پایین پشتوانه رأی مردم است، عنوان کرد: با این وجود نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه ناگزیرند در  ارتباط مستقیم با رأی‌دهندگان باشند و امروز بعد از یکسال خودشان را با رأی‌دهندگان مواجه می‌بینند؛ چراکه مردم مشکلات‌شان بیشتر شده است. البته بحث انتخابات بعدی هم مطرح می‌شود.

 

وی با بیان این‌که در سطح جامعه روز به روز گلایه از دولت آقای رئیسی گسترده‌تر می‌شود، اظهار داشت: اگرچه با پروپاگاندای برخی، عده‌ای سکوت کرده‌اند اما با بعضی از نمایندگانی که ارتباط دارم می‌گویند به حوزه‌های انتحابیه که می‌رویم به دلیل دفاع مطلقی که از این دولت کردیم، هیچ حرفی برای گفتن نداریم.

 

صادقی خاطرنشان کرد: با تمام ضعف‌هایی که امروز مجلس دارد این نهاد یک نقطه قوت دارد زیرا نهادی است نمایندگانش با مردم در تماس هستند و پژواک اعتراضات مردمی در آن شنیده می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: جالب است نمایندگانی که در صف حمایت از آقای رئیسی بودند امروز صدای‌شان بلندتر است و به طریقی گویا به افکار عمومی این‌گونه می‌خواهند وانمود کنند که حمایت‌های ما حمایت بی‌چون و چرا نبوده است و شاید می‌توان گفت برای دور بعد هم یک گوشه چشمی به آرای مردمی دارند البته معتقدم دلیل عمده‌اش ضعف بسیار زیاد دولت در بحث کارآمدی است، امروز آش آنقدر شور شده که صدای آشپز هم در آمده است. 

 

صادقی درباره این‌که شاید زمانی پروپاگاندا در دولت جواب می‌داد اما امروز نمی‌توان با همان سبک و سیاق مردم را اداره کرد، گفت: شاید یک سطحی از افکار عمومی که از این طیف هست با این تبلیغات دلش خوش شود اما در حال حاضر سطح دسترسی مردم به اطلاعات، محدود به صفحه تلویزیون نیست. رسانه‌ها در دسترس هستند و هر فردی خودش یک رسانه شده است.

 

وی گفت: ناکارآمدی مفرط دولت و ضعف‌هایی که در زندگی روزمره مردم دارد آثارش را روز به روز بیشتر نشان می‌دهد و به تعبیری سفره مردم که نشانگر یکی از شاخص‌های کارآمدی دولت‌هاست روز به روز کوچک‌تر می‌شود، بنابراین  مردم  به این‌گونه تبلیغات اهمیت نمی‌دهند و این رفتارها به عکس خودش تبدیل می‌شود.

 

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------