آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

سرلشکر سلامی: هرگز اجازه نمی دهیم جنگ به ایران بکشد/ هرکس میخواهد کشورش میدان نزاع شود بسم الله



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , سرلشکر سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آمادگی ما برای پاسخ به هر تجاوزی قطعی است حال هرکس می خواهد سرزمین اش میدان اصلی جنگ شود بسم الله ما تا آخر ادامه می دهیم و تجاوز محدود، محدود باقی نمی ماند. 

به گزارش ایسنا، سرلشکر حسین سلامی طی سخنانی در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه پهپادهای متجاوز غنیمتی که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه بدون توقف هیچ کشوری از تاریخ خود جدا نمی شود، اظهار کرد: حیات هر لحظه هر جامعه امتداد میراث تاریخی آن است و در تاریخ هر سرزمین وقایعی وجود دارد که در زمان و مکان وقوع متوقف نمی شود بلکه سیمای آینده آن کشور را ترسیم می کند و منبع اقتدار، جاودانگی، عظمت و شکوه می شوند.

 

وی افزود: هویت هر ملت مفهومی امتداد یافته در زمان است. دفاع مقدس هنوز قطعه بی نظیر و جاودان و هویت بخش و قدرت آفرین ملت و جامعه ماست. شهیدان ما استوانه های مستحکمی هستند که پیکره اسلام بر آنان استوار است.

 

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: هنوز بسیاری از کسانی که خالق آن واقعه کم نظیر تاریخ ما بودند زنده هستند و می توانیم آنان را ببینیم. دفاع مقدس نازله ای از عاشوراست و مانند آن در بستر زمان حرکت می کند. الهام می دهد و فرهنگ می سازد. معیار و میزانی برای ارزیابی رفتار و ظرفیت این کشور در یک جنگ واقعی جهانی می سازد.

 

سلامی با بیان اینکه جنگ ما تمرکز همه نیروهای اقتصادی و سیاسی علیه کشوری تازه انقلاب کرده، بود، گفت: همه کشورها متحد شدند تا این ملت را در آستانه یک تغییر و انقلاب به شرایط پیش از آن برگردانند اما همه چیز دقیقا متضاد با اراده جهانی اتفاق افتاد و این ملت در جنگ قد کشید و قدرتمند شدیم.

 

وی افزود: اراده ما بر ارایه ای از قدرت‌های بزرگ غلبه کرد و تمرکز قوا در جهان را به هم ریخت ولی این آغاز ماجرا بود نه پایان آن و این دفاع هنوز در اشکال دیگری ادامه دارد. ببینید چگونه این ملت در نبردهای سخت و دشوار رشد کرده است، آن هم یک رشد همه جانبه.

 

فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز پیشانی جنگی انقلاب را در جهان ببینید. جنگ در شرق مدیترانه و شمال دریای سرخ کجا و جنگ در اروند و کرخه کجا. چگونه این ملت میدانهای سیطره را از دست دشمنان یکی پس از دیگری آزاد کند؟ چگونه میدان دفاع را اینهمه گسترده کرده است؟ معیار موازنه چگونه تغییر کرده است؟ این تغییر فقط در میدان منازعه نیست.

 

وی تصریح کرد: قرار بود نفوذ معنوی انقلاب و میدان قدرت نظامی آن محو شود و انقلاب از مرزهای ملی ما عبور نکند. قرار بود ما کشوری عقب مانده و تحت تاثیر استراتژی های دشمن فرسوده و آماده تسلیم بشویم. قرار بود نیازمند باشیم، پیشرفت نکنیم و الگوی دیگر کشورها نشویم.

 

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: اما همه می دانند و دشمنان ما هم بدانند ما قدرت تولید مخاطرات ناشناخته را بالا بردیم. ظرفیت های ما پنهانند و ما فقط بخش کوچکی از قدرت خود را آشکار کردیم و بخش کوچکتری از آن را به کار گرفته ایم.

 

سلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه پهپادهای غنیمی متجاوز در باغ موزه دفاع مقدس تاکید کرد: این نمایشگاه نشانه کوچکی است از پیشرفت های شگفت انگیز فناورانه ای که در این کشور به برکت رهبری فرزانه اش، ایران را فوران فناوریهای نوین کرده است و ما متنوع ترین کلکسیون پهپادهای قدرت‌های پیشرفته نظیر آمریکا را در دنیا داریم.

 

وی افزود: اینها همه در سرزمین ما سقوط کرده اند و این حکایت از یک واقعیت تلخ دارد و آن تجاوز آمریکا به مرزهای این کشور است ولی یک واقعیت شیرین هم دربر دارد و آن سقوط همه نمادهای مدرن بودن آمریکا در این کشور است، ایرانی که در زمینه فناوریهای نظامی محدود شده با اتکا به خود چنین توانایی یافته است.

 

سلامی ادامه داد: ما می زنیم، هرکسی که از حریم مرزهای ما تجاوز کند، می خورد. این واضح است و آشکار هم می گوییم. و بدانید هر کاری کنیم می‌گوییم. ما هم توان عمل داریم و هم زبان گفتن و بر عهده گرفتن مسئولیت کاری را که انجام می دهیم  .

 

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: امروز فاصله ما با آنها کم شده است و انحصار این فناوری ها از آنان گرفته شده است. ما همیشه پیشرفتمان را بر اساس تحدید دشمن دریافته ایم. هرگاه تحدید شدیم پیشرفت کرده ایم. ما مبارزه را ارج می نهیم و از آن استفاده می کنیم و از چیزی نمی هراسیم.

 

وی یادآور شد: تحریم به ما استقلال واقعی را آموخت تا چگونه برد سلاح ها و تخریب آن را بر اساس شکست دشمن تنظیم کنیم. ما امروز جنگهای تدارکاتی خود را انجام داده ایم و مهیای هر سناریویی هستیم پس ما وقتی از درون اشتباهات دشمن و نبرد با آنان بزرگ شده ایم، از تکرار آن در هراس نیستیم.

سلامی تاکید کرد: دشمنان ما باید چند واقعیت را بدانند و از زبان ما بشنوند تا دچار خطای راهبردی نشوند. گاهی سخن از گزینه های نظامی می گویند که البته مربوط به آنهاست اما ما حرف خود را می زنیم. اول اینکه کمی به عقب برگردید و تاریخ را مطالعه کنید. از ماجرای طبس و در آتش سوختن نیروهای دلتا، بعد دفاع مقدس و بعد از آن ماجراهایی که در چند سال اخیر رخ داده از دستگیری تفنگداران گرفته تا رخدادهای اخیر .

 

وی در پایان گفت: آمادگی ما برای پاسخ و واکنش به هر تجاوزی قطعی است. هر کس می خواهد سرزمین اش میدان اصلی جنگ شود بسم الله. هرگز اجازه نمی دهیم جنگی به سرزمین ما وارد شود. ما تا آخر ادامه می دهیم و تجاوز محدود، محدود باقی نمی ماند ما اهل نتیجه و تعقیب هستیم. این را نشان داده ایم و نقطه امنی باقی نمی گذاریم پس مراقب باشید و اشتباه نکنید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------