آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

از افتضاح مي ترسم؛ نه استيضاح



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,وزير بهداشت

 

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي بار ديگر از وجود فساد گسترده در نهادهاي زير مجموعه خود گلايه کرده و گفته «شهدا نمي‌دانستند ما قرار است سازمان غذا و دارو را به رانت‌خوارها بسپاريم»؛ اظهار نظري شوک‌آور از وزيري که تاکنون چند بار از فساد گسترده در وزارتخانه متبوعش شِکوه کرده و گويا همچنان اين مشکل برجاي خود باقي است.

 

ماجرا از آنجا آغاز شد که چند ماه پيش اخباري از کشف يک فساد گسترده در وزارت بهداشت و درمان در فضاي مجازي منتشر شد. در آن زمان گفته شد چندتن از مقامات سازمان غذا و دارو بازداشت شده‌اند. پس از گذشت مدتي وزير بهداشت به بيان جزئياتي از فساد در اين وزارتخانه پرداخت و سخنگوي قوه قضائيه نيز اظهارات وزير را تأييد کرد. در آن زمان سعيد نمکي گفت که سرنوشت يک ميليارد و 300ميليون دلار ارز تجهيزات پزشکي مشخص نيست.

 

او از توزيع داروي تقلبي نيز پرده برداشت. اين سخنان وزير بهداشت در دو جلسه با محوريت فساد در ديدار با نمايندگان مجلس مطرح شد. او جزئيات تکان دهنده از اين شبکه فساد را مطرح کرد. سعيد نمکي پس از اين دو نشست در اينستاگرام خود نوشت: «شبکه‌هاي رانت، فساد و انحصار به هزار و يک رنگ از جيب ملت ارتزاق و داروي مورد نياز مردم را در بازار سياه عرضه مي‌کنند، در انبار‌هاي پيدا و پنهان احتکار مي‌کنند و داروي تقلبي در بازار توزيع مي‌کنند.»

 

نمکي اعلام کرد که شبکه فساد اقتصادي براي تخريب او و وزارت تحت امرش، ميليارد‌ها هزينه مي‌کند، اما او از پيگيري، شناسايي و افشاگري عليه اين شبکه عقب نخواهد نشست: «در کنار سازمان غذا و دارو سامانه‌اي درست کرده بودند که سرور آن در خارج از اين مرز‌ها قرار داشت و تنها افراد معدودي به اطلاعات آن دسترسي داشتند. چهار ماه است روي اين موضوع کار مي‌کنيم. يک ميليارد و 300 ميليون دلار ارز تجهيزات پزشکي رفته و هنوز دقيقا معلوم نيست چه کسي برده است و چه چيزي آورده و به چه کساني داده است.» اکبر ترکي، سخنگوي کميسيون بهداشت مجلس، به نقل از سعيد نمکي گفته است: «يکسري افراد دارو‌هاي مشابه داخلي را وارد مي‌کردند و فشار مي‌آوردند تا توليد داخلي دارو در کشور را دچار اختلال کنند.» رسانه‌ها همچنين به نقل از وزير بهداشت نوشته‌اند: «با يک فساد سازمان‌يافته در دارو و تجهيزات پزشکي و حتي برخي شرکت‌هاي وابسته به وزارت بهداشت درگير بوديم، ابايي هم ندارم بگويم بسياري از اين شرکت‌هاي وابسته به هيات امناي ارزي هريک به‌نوعي مشکل دارند، البته در حال حسابرسي هستيم و بعد از آن هم اغلب اين شرکت‌ها هم منحل خواهند شد.

 

چهار ماه مبارزه با فساد به کجا رسيد؟

اولين دور افشاگري‌هاي سعيد نمکي از سازمان غذا و دارو به تير ماه 1398 بازمي‌گشت؛ افشاگري که با بازداشت چندين تن از مديران همراه شد، اما گويا فساد در اين زير مجموعه وزارت بهداشت پايان نيافته و آقاي وزير همچنان از مبارزه با آن صحبت مي‌کند. روز شنبه 18 آبان يعني 5 ماه بعد از اولين دور افشاگري‌ها، سعيد نمکي در مراسم تجليل از بهورزان کشور در برج سپيد دانشگاه علوم پزشکي مشهد، به دو موضوع صندلي فروشي در دانشگاه‌هاي علوم پزشکي و فساد در سازمان غذا و دارو پرداخت و اظهار کرد: نمي‌گذارم کم‌سواد يا بي‌سوادي با اتکا به سرمايه بادآورده پدري در کسوت آقازادگي در صندلي دانشگاه بنشيند. در اين راه از استيضاح و تهديد نمي‌ترسم. من تنها از افتضاح مي‌ترسم، از اينکه من نتوانم در اين دوره از آرمان‌هاي انقلاب خود دفاع کنم. او افزود: من براي خوشنام‌ شدن نيامدم، بلکه براي فداشدن و به‌خاطر خون شهدا آمدم. وزير بهداشت تأکيد کرد: شهدا نمي‌دانستند ما قرار است سازمان غذا و دارو را به رانت‌خوارها بسپاريم. آنها فکر نمي‌کردند ما جاده براي له‌کردن راه توليد داخلي و واردات بي‌رويه درست کنيم. آنها براي آرمان‌هاي ديگري شهيد شدند. تا زماني که نفس دارم، جلوي تک‌تک اين امواج خواهم ايستاد. اين که بعد از گذشت 5 ماه بار ديگر وزير اين گونه از فساد صحبت مي‌کند به معني آن است که عزم جدي‌تري براي مبارزه با فساد در اين وزارتخانه نياز است و ريشه فساد به اين آساني‌ها خشک نمي‌شود.

 

 

آرمان ملي

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------