آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

کرونا، اقتصاد دو ماه ابتدایی سال آینده را تحت تاثیرقرار می‌دهد/ تلاش کنیم این بیماری به زمستان سال آینده نرسد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,علی ابراهیمی
یک نماینده مجلس گفت: الان باید سعی کنیم بیشتر داد و ستدهایمان را به روش غیر حضوری به شکلی انجام دهیم و طوری رفتار کنیم که نکات بهداشتی رعایت شود تا حلقه‌های گسترش و انتشار ویروس را قطع کنیم. 

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با  ایلنا درباره تاثیر بیماری کرونا بر اقتصاد کشور و از دست رفتن بعضی از مشاغل گفت: این بیماری روی کلیه فعالیت‌ها اثر منفی گذاشته و کاملا مشخص است. تاثیرات این بیماری از فعالیت‌های آموزشی گرفته تا فعالیت‌های فرهنگی و تولیدی را شامل شده است ولی اینکه باعث از بین رفتن شغل شود، موقتا می‌تواند تعدادی از مشاغل را تعطیل کند البته وقتی این مشکل برطرف شود دوباره احیا می‌شوند اما اثر منفی آن روی همه جوانب زندگی و مخصوصا اقتصاد بسیار شدید است.

 

نماینده مجلس دهم در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توانیم رونق بازار را در این شرایط حفظ کنیم؟ گفت: باید خیلی به موقع‌تر، زودتر و حساب شده‌تر با این پدیده برخورد می‌کردیم و شاید بتوان گفت دیر مطلع شدن و دیر به اطلاع مردم رساندن تقریبا همه‌گیری را طوری افزایش داد که عمدتا همه استان‌های کشور را تحت تاثیر قرار داد؛ در صورتی که اگر در مرحله اول سریع اطلاع‌رسانی می‌شد و در چند استان مهار می‌ماند شاید آسیب را به این شکل نداشتیم.

 

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: الان باید سعی کنیم بیشتر داد و ستدهایمان را به روش غیرحضوری به شکلی انجام دهیم و طوری رفتار کنیم که نکات بهداشتی رعایت شود تا حلقه‌های گسترش و انتشار ویروس را قطع کنیم. ان شاالله با رسیدن فصل گرما این ویروس محدود و خطر برطرف شود. هر چند اعتقاد دارم در زمان گرما باید یک گندزدایی وسیع در کل کشور انجام دهیم تا باقی مانده‌های این ویروس از بین برود چون ویروسی است که ایمنی نمی‌دهد و ماندگاریش بالاست.

 

عضو کمیسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که این بیماری به زمستان سال آینده نرسد که اگر چنین شود تلفات بیشتری خواهد گرفت و خسارت بیشتری خواهد زد؛ به همین خاطر اصلی‌ترین مسأله رعایت نکات بهداشتی، محدود کردن ارتباطات و حذف بسیاری از برخوردهای غیرضروری و تجمعات غیر واجب است که باید آنها را مدنظر قرار داد چراکه یک پدیده کاملا زنده و طبیعی است.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاثیرات بیماری کرونا بر اقتصاد کشورمان به سال آینده هم کشیده خواهد شد؟ گفت: به نظرم حتما. متاسفانه این قضیه لااقل یکی دو ماه ابتدای سال آینده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------