آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

رئیس‌جمهور: پرداخت وام ۱ تا ۲ میلیون تومان برای ۴ میلیون خانوار کم درآمد/ اگر شرایط فاصله‌گذاری رعایت نشود امکان شیوع دوباره وجود دارد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , رئیس‌جمهور
رئیس‌جمهور گفت: رقمی به عنوان وام به مبلغ ۱ تا ۲ میلیون تومان برای ۴ میلیون خانوار کم درآمد قرار دادیم که نرخ این وام ۴ درصد است. 

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه اقتصادی دولت درخصوص فشار اقتصادی که به مردم وارد می‌شود، گفت: در این جلسه تصمیمات کلی را اتخاذ کردیم و امروز ریز آنها مورد تصویب قرار گرفت و بزودی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ۳ میلیون خانوار و اقشار تحت فشار هستند که برای آنها در ۴ نوبت بسته حمایتی قرار دادیم، گفت: از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان مرحله اول آن پرداخت شده است و مرحله دوم آن تا پایان فروردین پرداخت می‌شود و دو ماه دیگر هم پرداخت خواهد شد.

 

روحانی گفت: یک رقمی به عنوان وام به مبلغ ۱ تا ۲ میلیون تومان برای ۴ میلیون خانوار کم درآمد قرار دادیم که نرخ این وام ۴ درصد است.

 

روحانی با اشاره به افرادی که کسب و کارشان به علت شیوع بیماری کرونا دچار مشکل شده است، گفت: برخی در این ایام بیکار و برخی درآمدشان پایین بوده، همچنین برخی کارگاه‌های کوچک یک نفره و چند نفره و همچنین کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر تعطیل شده‌اند که حدود ۳میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اشتغالشان به این موارد مرتبط بود  و زندگیانش تحت فشار قرار گرفته است، بنابراین ما تصویب کردیم که برای هر بنگاه رقمی در نظر گرفته شود و به آنها پرداخته شود.

 

وی افزود: این تخصیص کمک به بنگاه‌ها برای آنهایی بوده که کارگرانشان را نگه داشته اما درآمدی نداشته‌اند که البته به دو دسته تقسیم می‌شوند، آن دسته از بنگاه‌هایی که به دستور ستاد مقابله با کرونا بسته شده‌اند و هنوز هم بسته هستند و دسته دیگر هم بنگاه‌هایی هستند که چون پر ریسک هستند فعلا فعال نخواهند شد و هنوز در حال بحث است که چه زمانی می‌توانند کار خودشان را شروع کنند.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه این بازگشایی‌ها پلکانی است و باز شدن اصناف به یک باره امکان‌پذیر نیست و به همان نسبتی که وزارت بهداشت بگوید وضعیت بهتر شده است گشایش‌ها بیشتر می‌شود، تاکید کرد: هر کجا گشایشی می‌شود به این معنا نیست که اصول فاصله‌گذاری هوشمند مورد توجه قرار نگیرد، همه باید اصولی که به عنوان پروتکل‌های بهداشتی لحاظ شده است را رعایت کنند و البته در خانه ماندن همچنان به عنوان یک اصل باید مد نظر قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم بگوییم که کسب و کارها برای بلندمدت فعالیت نکنند؛ کسب و کارها در تهران تعطیل خواهند بود جز موارد ضروری مانند فروشگاه‌های مواد غذایی و بهداشتی و همچنین در استان‌ها هم باید بعد از گشایش اصول و پروتکل‌ها را رعایت کنند ما شرایطمان به گونه‌ای نیست که فاصله‌گذاری را رعایت نشود و اگر رعایت نشود دوباره امکان شیوع وجود دارد.

 

رییس جمهور در ادامه گفت: بخش بهداشت و درمان تاکنون زحمات و تلاش‌های فراوانی داشته‌اند، امکانات و تجهیزات تاکنون در اختیار بخش درمان قرار گرفته و از این به بعد هم قرار خواهد گرفت لذا لازم است مردم عزیز دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا موجب نگرانی کادر درمانی نشود.

 

وی با اشاره به بازدید از مجموعه‌های تولیدی در روز گذشته، ابراز داشت: طی بازدیدی که روز گذشته از برخی واحدهای تولیدی در زمینه تولید اقلام مورد نیاز بهداشت و درمان داشتم فهمیدم که تقریبا تمام نیازمندی وزارت بهداشت و در داخل تامین می‌شود.

 

روحانی در خصوص حمایت دولت از کسب و کارهایی که در هفته‌های اخیر دچار آسیب شدند، بیان داشت: ما امروز برای کمک به کسب وکارهایی که تحت فشار قرار گرفتند، تصمیم‌گیری کردیم که در این راستا مقرر شد یک وام با نرخ ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه که البته چندماه تنفس خواهد داشت، درخصوص حمایت از کارگران هم به بنگاه‌هایی کمک می‌کنیم که کارگران را اخراج نکنند.

 

وی ادامه داد: مصوبه دیگری که امروز تصویب شد کمک به خانوارها است که در قالب اعتبار ۱ میلیونی به آن‌ها پرداخت می‌شود و طی ۲۴ ماه از یارانه آن‌ها به تدریج کم خواهد شد، که برای این امر حدودا ۲۵هزار میلیارد تومان مدنظر قرار دادیم. همچنین ۵۰۰۰ میلیارد تومان را در صندوق بیمه بیکاری برای افرادی که مشمول بیمه بیکاری می‌شوند در نظر داریم و همچنین ۱۳۰۰۰ میلیارد تومان برای کرونا مصوب شده است که از این عدد بخشی به وزارت بهداشت پرداخت می‌شود، بخشی به شرکت‌های دانش بنیان و بخش اعظمی به خود وزارت بهداشت پرداخت می‌شود برای بدهی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها که حتی بخشی اکنون وام گرفته‌اند.

 

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، ابراز داشت: تصمیم دیگری که امروز گرفتیم ساماندهی کمک‌ها از نهادهای مختلف عمومی مانند سپاه و بنیاد مستضعفان و ... است. در این شرایط از خیرین هم می‌خواهیم کمک کنند، این بحران یک مشکل جهانی است که همه کشورها با آن مواجه هستند حتی کشورهایی که وضعیت اقتصادی بهتر از ما دارند دچار مشکل هستند. لذا در این راستا از معاون اول می‌خواهم که جلسه تشکیل بدهد و از نهادها و خیرین برای ایجاد هماهنگی بیشتر دعوت شود.

 

روحانی خاطرنشان کرد: مردم ایران می‌دانند همه مردم دنیا در یک شرایط ویژه هستند حتی کشورهایی که در وضع اقتصادی بسیار خوب هستند.

 

وی ادامه داد: امروز هم از لحاظ بهداشت و درمان، هم اقتصادی و هم تامین زندگی مردم مشکل دارند. ما هم دچار مشکل هستیم البته شرایط سخت مضاعف است چون هم در تحریم و هم در کرونا قرار داریم.

 

رئیس‌جمهور ادامه داد: دولت تصمیمات خوبی در حد توان خود اتخاذ کرده است.

 

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته گفت: به وزیر کشور دستور دادم امروز جلسه‌ای تشکیل دهد که تشکیل شد و خواستم افرادی که برای هماهنگی لازم در زمینه حمل و نقل و در زمینه کسب و کار موثر هستند همراه با اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی، دعوت شوند. در حمل و نقل باید چارچوب‌ها را مراعات کنند. کسب و  کارها قرار است شروع شود و همه این‌ها در چارچوب پروتکل‌هایی است که باید مراعات شود.

 

رئیس دولت دوازدهم بیان کرد: همانطور که مردم تا امروز کنار دولت، نظام و وزارت بهداشت بودند و کمک کردند تا بتوانیم در شرایط نسبتا قابل قبول قرار بگیریم، باز هم به کمک خود ادامه دهند و اصول بهداشتی را رعایت کنند.

 

وی در خصوص تشکیل کلاس‌های درس گفت: ممکن است برخی امور مانند آموزش با تاخیر انجام شود و این موضوع را به آینده موکول کردیم و وزارت آموزش و پرورش بعدها زمان آن را اعلام می‌کند.

 

رئیس دولت دوازدهم گفت: حمل و نقل بین شهری را هم هنوز اعلام نکردیم بنابراین با تحمل سختی و همکاری مضاعف باید این کار را پیش ببریم و خدا هم ما را یاری می‌کند و در آستانه ماه رمضان و در این اعیاد شعبانیه و ولادت امام زمان (عج) از عنایات حق برخوردار خواهیم شد و از این مشکلات عبور خواهیم کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------