آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

واکنش روحانی به رد درخواست آمریکا در دادگاه لاهه - با چند دیپلمات به جنگ با آمریکا می رویم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , روحانی
 رییس جمهور گفت: عملی نکردن حکم دادگاه لاهه یک تخلف دیگر آمریکا در عرصه بین‌المللی است. 

به گزارش ایسنا، حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت صمت با اشاره به پیروزی ایران در دیوان بین‌المللی لاهه برابر آمریکا، اظهار کرد: در دادگاه بین‌المللی لاهه یک رای بسیار موفقی گرفتیم برخلاف اینکه آنان هزاران حقوقدان قوی را استخدام کرده‌اند و آن این بود که آمریکا باید همه تحریم‌های انسانی علیه ایران را بلادرنگ رفع کند و همه ۱۱ قاضی عالی‌رتبه به اتفاق آراء آمریکا را محکوم کردند. البته آمریکا این حکم را عملی نکرد ولی این هم یک تخلف دیگر در عرصه بین‌المللی برای آمریکاست.

 

وی افزود: آمریکایی‌ها در این مرحله خیلی تلاش کردند که بگویند دادگاه لاهه صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارد اما دیروز این اتفاق افتاد و حکم هم صادر شد و من این موفقیت را به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم.

 

روحانی با اشاره به طرح دولت برای رساندن آب خلیج فارس به مشهد تاکید کرد: مقدمات کار طرح انتقال آب خلیج فارس به خراسان جنوبی، خراسان رضوی و مشهد باید هر چه سریعتر شروع شود.

 

رییس جمهوری یادآور شد: دولت در صدد است مقدمات انتقال آب خلیج فارس به سیرجان، یزد و اصفهان را از طریق یک طرح دیگر انجام دهد که این دو طرح تحول بسیار زیادی در صنعت، معدن و اشتغال و آبادانی شرق کشور خواهد داشت.

 

روحانی گفت: دولت دو طرح بزرگ آبرسانی را در شرق و غرب کشور انجام داده است که براساس آن میلیاردها متر مکعب آب در غرب کشور استحصال شده و غرب کشور را از لحاظ کشاورزی و باغداری احیا خواهد کرد.

 

رییس جمهوری ادامه داد: در شرق کشور نیز برای این کویر خشک؛ کار بزرگی در فاز اول انجام شده و آن انتقال آب از سیرجان است و امیدواریم فازهای بعدی آن با سرعت اجراء شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------