آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

انتقاد محسن هاشمی از تاخیر در واکسیناسیون کرونا/فرایند واکسیناسیون در ایران تاکنون به یک‌درصد هم نرسیده است



محسن هاشمی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه فرایند واکسیناسیون در کشور تاکنون به یک درصد هم نرسیده است، گفت: تاخیر و عقب ماندن فرایند واکسیناسیون در کشور برای افکار عمومی قابل پذیرش نیست.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در اولین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در سال ۱۴۰۰ ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و آغاز بهار طبیعت به شهروندان تهرانی، گفت: متاسفانه امسال نیز نوروز تحت تاثیر پاندمی کرونا قرار داشت و با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تاخیر مسئولان در فرایند واکسیناسیون، شاهد افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان هستیم به نحوی که عدد مبتلایان روزانه ۵ رقمی و تعداد قربانیان نیز به سه رقم رسیده است.

 

وی افزود: تاخیر و عقب ماندن فرایند واکسیناسیون در کشور که تاکنون به یک درصد هم نرسیده است نسبت به بسیاری از کشورهای توسعه یافته و حتی درحال توسعه برای افکار عمومی قابل پذیرش نیست و این تاخیر، خسارات بسیار بیشتری از هزینه واکسیناسیون به نظام سلامت، اقتصاد، آموزش و فضای عمومی جامعه وارد می‌کند.

 

وی ادامه داد: برای تحقق شعار تولید، پشتیبانی و مانع زدایی، باید بصورت معکوس عمل کرد، ابتدا باید موانع را از مسیر تولید داخلی حذف کرد در حال حاضر عدم انسجام و ناهماهنگی بین دستگاههای ذیربط بزرگترین مانع تولید داخل هستند و این موضوع را در تولید اتوبوس و واگن مترو در کشور کاملا حس کردیم و به رغم مصوبات دولتی و قانونی، نیاز مردم و به رغم وجود بیش از ۱۴ کارخانه در کشور، شاهد تولید نبودیم و امیدواریم این مانع برطرف شود.

 

رئیس شورای شهر تهران ضمن گلایه از ناهماهنگی بین دستگاه‌ها گفت: دستگاههای مختلف اعم از وزارت خانه ها، سازمانهایی نظیر محیط زیست، سیستم بانکی تولید کننده را به یکدیگر حواله می‌دهند و در حقیقت یک دور باطل تشکیل شده است که باید حذف شود. ما در جهان شاهد بزرگترین و آشکارترین پشتیبانی از تولید توسط دولتهای بزرگی نظیر چین در دهه‌های اخیر بودیم که با پرداخت یارانه و خدمات رایگان، تولید خود را ارزانتر از رقبا به بازارهای جهانی عرضه کرده اند، اما برای تولید کننده داخلی بیش از یارانه، مقررات‌زدایی و حذف تصمیمات سلیقه‌ای و خلق الساعه اهمیت دارد که متاسفانه در سالهای اخیر بسیار افزایش یافته است.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دو مشکل تحریم و یارانه منفی که از جمله مشکلات راه تولید هستند گفت: مشکل دیگر تولید کننده وصادرکننده ایرانی، یارانه منفی است که بخاطر دورزدن تحریم‌ها به او تحمیل می‌شود. تولید کننده برای تامین تجهیزات و مواد اولیه و صادرکننده برای بازگرداندن سرمایه خود به کشور متحمل هزینه سنگین دور زدن تحریم‌ها می‌شوند که بین ۳۰ تا ۷۰ درصد روی بهای تمام شده تولید اثر گذار است وهیچ محلی هم جز از جیب مصرف کننده و مردم برای جبران آن پیش بینی نشده است که برای پشتیبانی از تولید این مساله باید حل شود.

 

وی ادامه داد: اگر مانع‌زدایی و پشتیبانی به درستی انجام شود، ظرفیت خالی مانده تولید در کشور به اندازه‌ای هست که هم مشکل اشتغال را حل کند و هم با افزایش عرضه وکاهش هزینه‌های تولید، تورم مهار ورشدصعودی قیمت‌ها در سه سال اخیر شکسته شود. در حوزه مدیریت شهری، مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی با وجود ظرفیت بلااستفاده تولید اتوبوس و واگن مترو در کشور یکی از نمونه‌های تلخ زمین گیر شدن تولید داخلی است.

 

هاشمی تاکید کرد: تولید اتوبوس و واگن مترو در کشور برای تامین نیاز شهروندان، مستلزم ایجاد هماهنگی بین ۱۰ دستگاه مختلف است که متاسفانه در دهه نود این اتفاق رخ نداده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------