آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

اختلاف نظر سیاه؛ تفاوت در مواضع کرونایی رئیس جمهور و وزیر بهداشت



حسن روحانی  سعید نمک ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
روز گذشته 328نفر جان خود را از دست دادند. وزیر بهداشت اعلام کرد هفته جاری هفته سخت‌تری است و فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در تهران از آماده باش مراکز نقاهتگاهی در پایتخت خبر داد.

دراین میان اگرچه سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفته که رنگ‌بندی سیاه درباره 63شهرستان اشتباه است و چنین رنگ‌بندی اصلاً وجود ندارد اما با عبور از 66هزار مرگ به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا تصور وضعیت سیاه چندان دور از انتظار نیست. این درحالی‌ست که صحبت‌های روزهای گذشته رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت نشانه‌هایی از وجود اختلاف نظر دارد.

 

پیک چهارم کرونا با اما و اگرهای زیادی شروع شد، سعید نمکی، وزیر بهداشت در پایان تعطیلات سیزده روزه نوروز تلویحاً مسئولیت افزایش آمارها را به‌دوش ستاد کرونا و تصمیمات این ستاد درباره عدم منع ترددهای نوروزی انداخت، مسئله‌ای که سبب واکنش رئیس‌جمهور شد.

 

 روحانی اعلام کرد ستاد کرونا یک سخنگو دارد و نمی‌شود هرکسی یک چیزی بگوید و در مبارزه با کرونا همه باید یک صدا باشیم.

 

آن‌طورکه رسانه‌ها گزارش دادند نمکی هم در صحبتی که به‌نظر می‌رسید پاسخ به رئیس‌جمهور باشد عنوان کرد: «در این مملکت اتفاقی افتاد که اگر دقت می‌شد و اگر نگاه کارشناسی خریدار داشت، ما در طوفانی به‌نام موج چهارم کرونای موتاسیون یافته نمی‌افتادیم. بنده مکتوبات زیادی دارم که جزو اسناد طبقه بندی شده است و بنا نداریم آن را منتشر کنیم.»

 

از طرفی هفته گذشته روحانی با اشاره به وضعیت نه‌چندان مساعد شیوع کرونا در کشور، با اشاره به‌این‌که شرکت‌های خصوصی باید در واردات واکسن کرونا ورود کنند، گفت: «نمی‌توان منتظر واکسن داخلی  در تابستان باشیم» موضوعی که در سخنرانی روز گذشته سعید نمکی بدون پاسخ نماند.

 

به‌گزارش ایسنا نمکی روز گذشته بیان کرد: «مسئولیت تهیه واکسن خارجی با قرارگاه است و ما اعلام کردیم به کار زدن واکسن نظارت می‌کنیم ضمن این‌که بر تولید واکسن داخلی هم نظارت ویژه داریم. 

 

در جمهوری اسلامی البته این مرزبندی‌ها را ندارد و ما کنار یکدیگر هستیم و هرکجا بتوانیم باری بلند کنیم کوتاهی نمی‌کنیم. 

 

خبر خوش اینکه واکسن داخلی به سرعت و خوبی پیش می‌رود. تمام افراد را برای واکسن بسیج کردم ولی اگر من هم نباشم، کار واکسن ایرانی بر روی غلتک افتاده است و اینها هیچ کدام بدون پشتوانه علمی نیست. واکسن داخلی ما در درخشان‌ترین شرایط قرار می‌گیرد.»

وی درباره واردات واکسن توسط بخش خصوصی گفت: «ماست فروش و سیمان فروش و پلاسکو فروش می‌خواهد واکسن بیاورد. من در سازمان غذا و دارو بساط دلالان را جمع کردم. 

 

رئیس سازمان غذا و دارو یکی از افراد  پاکیزه است. باند آن سازمان را پکاندم(!) و  باج هم به کسی نمی‌دهیم و به آنها هم گفتم مشغول الذمه هستند اگر واکسنی بیاورید که جرات تزریق آن را به زن و بچه خود ندارید، قلم پاهایتان را خرد می‌کنم و بدترین برخوردها را با شما می‌کنم.»

 

حالا بیان تریبونی این اختلاف نظرها درحالی دارد شنیده می‌شود که تنها در روز گذشته 328نفر جان خود را از دست دادند.

 

 لاری سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد مجموع مرگ و میرها با ثبت 66هزار و 8نفر به بیش از 66هزار نفر رسید. همچنین در روز گذشته 25هزار و 261بیمار جدید شناسایی شدند که خودش نوعی رکرد محسوب می‌شود. باتوجه به این وضعیت آن‌طور که ایسنا گزارش داده سعید نمکی روز گذشته گفت «هفته جاری شرایط سخت‌تر می‌شود.

 

 در اکثر شهرها به‌سمت فزون‌ترین میزان بیمار در طول تاریخ این چهار پیک می‌رویم و ترمز از دست خیلی‌ها در می‌رود.»

 

همچنی علیرضا زالی، فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در تهران روز گذشته با اشاره به این‌که براساس گزارشات روزانه در تهران، از هر دو نفر مراجعه کننده به مراکز با علائم بیماری کرونا، تست PCR یک نفر مثبت می‌شود از آماده‌باش کامل مراکز نقاهتگاهی خبر داد. به‌گزارش ایسنا زالی گفت که «اکنون شاخص اپیدمیولوژیک مولد پایه در تهران، ۱.۶ گزارش شده است که از سرعت بالای سرایت و شیوع بیماری حکایت دارد.

 

 این شاخص در اسفندماه در تهران ۰.۷ تا ۰.۸ متغیر بود. برای اولین بار تمام شهرها در وضعیت قرمز قرار گرفتند و گسترش بیماری به صورت همگن در تمامی مناطق رخ داده است.

 مهمترین مسئله، علاوه بر تخت، موضوع تامین اکسیژن است که از حیاتی ترین مولفه‌های درمان بیماران کرونایی محسوب می‌شود و باید برای روزهای آتی نیز تدابیری در این خصوص اندیشیده شود.

 

 بالغ بر ۱۹۰ هزار کارمند استانی در دستگاه‌های ملی در تهران مشغول به کار هستند و برخی ادارات از دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص محدودیت‌ها تمکین نکرده‌اند.»

 

همدلی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------