آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

درخواست قالیباف از دولت برای قرنطینه/ مجلس به وزیر اقتصاد کارت زرد داد



 قالیباف,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
قالیباف رئیس مجلس گفت: اگرچه مجلس هفته آینده جلسه علنی برای رأی‌گیری نخواهد داشت اما مسائلی همچون مسائل هسته‌ای، موضوع بورس، موضوع کرونا مورد پیگیری قرار خواهد گرفت. 

محمدباقر قالیباف در آغاز نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۳۱ فروردین)  مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ما در شرایط سخت کرونایی به سر می‌بریم و اکثر قریب به اتفاق شهرها و شهرستان‌ها در شرایط قرمز کرونایی به سر می‌برند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از دولت می‌خواهیم که در بحث کنترل و قرنطینه‌ها و اعمال محدودیت‌ها دستگاه‌های مسئول تلاش بیشتری را انجام دهند تا با کنترل و قرنطینه‌ها بتوانیم روند رشد صعودی بیماری کرونا را متوقف کنیم و آن را کاهش دهیم.  

 

وی افزود: اقشار مختلف جامعه بدانند ما متوجه شرایط سخت اقتصادی و معیشتی جامعه هستیم و تمام تلاش مجلس و دولت بر این است که حمایت لازم در این شرایط از اقشار مختلفی که در حوزه تعطیلی آسیب می‌بینند به عمل آید.  

 

قالیباف خاطرنشان کرد: به خاطر سیر صعودی شیوع ویروس کرونا مجلس تصمیم گرفت جلسات کمیسیون‌ها و صحن مجلس در هفته آینده برای رأی‌گیری برگزار نشود و در هفته آینده به خاطر شرایط خاص کرونایی کشور در دو روزی که جلسه مجلس برگزار می‌شد، جلسه علنی برگزار نمی‌کنیم اما مجلس فعال است و نمایندگان در اینجا هستند و به شهرستان‌ها نمی‌روند چرا که در شهرستان‌ها هم شرایط کرونایی است.  

 

وی با بیان اینکه انتشار خبر تعطیلی مجلس در هفته آینده درست نیست اظهار داشت: من اعلام می‌کنم که رئیس و هیأت رئیسه‌های کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، اقتصادی، صنایع و معادن، انرژی و بهداشت و درمان حتماً در شرایط کنونی در رابطه با مسائل هسته‌ای در بحث مربوط به مسائل بورس مخصوصا در بحث مربوط به کرونا و بهداشت و درمان حتما فعالیت‌هایشان در مجلس ادامه دارد اما جلساتی که در کمیسیون‌ها و صحن برگزار می‌شود را در هفته آینده به صورت رسمی که همه حضور داشته باشند و رأی‌گیری در آن انجام شود نخواهیم داشت.  

 

وی افزود: البته اگر لازم باشد که ما صحن را هم تشکیل دهیم حتما هفته آینده این کار را انجام می‌دهیم.

 

قالیباف خاطرنشان کرد: دو هفته آینده نیز که ما لیالی قدر را داریم نمایندگان به حوزه‌های انتخابی خودشان می‌روند.  

 

مجلس به وزیر اقتصاد کارت زرد داد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیحات دژپسند درخصوص شرایط صدور مجوز های کسب و کار قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند.

 

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی  در جریان بررسی سوال روح الله نجابت و ۳۷ نفر از نمایندگان از فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص علت عدم اجرای ماده ۷ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر لزوم شفافیت و تسهیل شرایط صدور مجوزهای کسب و کار با ۱۱۱ رأی موافق، ۸۱ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر در صحن از پاسخ های وزیر مربوطه قانع نشدند.

 

گفتنی است سید غنی نظری خانقاه سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح سوال نجابت و سایر نمایندگان از وزیر اقتصاد گفت: در اجرای ماده (۲۰۷) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، سؤال فوق در جلسه رسمی مورخ ۲۷/۸/۹۹ کمیسیون با حضور ۱۵ نفر از نمایندگان عضو کمیسیون، نماینده محترم سؤال کننده و وزیر محترم، مطرح و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سؤال کننده از پاسخ‌های ارائه شده وزیر محترم اموراقتصادی و دارایی، کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (۳) ماده (۲۰۷) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سوال جهت اعلام وصول در اولین جلسه ارسال می‌گردد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------