آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیشنهاد یک استاد دانشگاه پس از کشف ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش: فهرست اموال ۱۰۰ روحانی مشهور و آقازاده های شان را منتشر کنید

یک استاد دانشگاه با انتشار توئیتی به حواشی ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که عصرایران روایت…

روحانی: یک هفته مانده به انتخابات باید شرایط آرامی از لحاظ کرونا داشته باشیم



روحانی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
رییس جمهور گفت: ما باید کاری انجام بدهیم که در ایام انتخابات یعنی یک هفته مانده به انتخابات یک شرایط آرامی از لحاظ کرونا داشته باشیم، وگرنه اگر خدای نکرده در هفته‌های اولیه خرداد مراعات نشود و بخواهیم پایان هفته دوم خرداد و در هفته سوم خرداد با یک پیک جدید مواجه شویم معنی آن این است که ما نمی‌توانیم انتخابات مطلوب و باشکوه داشته باشیم.  

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آتش‌بس جنگ ۱۱ روزه میان اسرائیل و فلسطین اظهار کرد: در این جنگ همه ملت فلسطین یکپارچه بودند و این مقاومت و ایستادگی و پاسخی که غزه به تجاوز صهیونیست‌ها می‌داد، بسیار ارزشمند بود. مردم در کشورهای بسیاری به حمایت از مردم فلسطین چه در اروپا و چه در آسیا به میدان آمدند، اما مقاومت و ایستادگی یک ملت پیروزی به همراه دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در مدت شیوع کرونا روزهای سختی داشته‌ایم، یادآور شد: ما روزهای پیک این بیماری که ویروس جهش‌یافته وارد کشور شد و استانی را درگیر کرد و بعد سایر استان‌ها درگیر شدند را شاهد بودیم و نیز روزهایی را داشتیم که امیدبخش بود و مردم جهان خبر تولید واکسن برای این بیماری را شنیدند.

 

روحانی تاکید کرد: این ۱۵ ماه، روزهای تاریخی برای آزمون مردم ایران بود که هم شیوع کرونا را داشتند و هم تحریم‌ها را تجربه می‌کردند. قطعاً در این ۱۵ ماه مردم ما پیروز بودند و مدافعان سلامت در خط نخست این پیروزی قرار داشتند.

 

رییس جمهوری افزود: کشورهایی که تحریم و محاصره اقتصادی نداشتند هم خرید تجهیزات و دارو برایشان سخت بود، حالا ما که در تحریم بودیم وضعیت‌مان چقدر دشوارتر بود. کشوری که در تحریم نیست، می‌تواند به راحتی به اقشار و طبقات کمک می‌کند البته ما هم یاری کردیم ولی روزهای سختی بود.

 

وی ادامه داد: وقتی وارد پیک می شویم دستور العمل‌ها خوب مراعات می‌شود اما وقتی از پیک عبور می‌کنیم یک اطمینان کاذب در جامعه درست می شود و متاسفانه رعایت پروتکل‌ها کاهش می‌یابد، سهل‌انگاری‌ها آغاز می‌شود و همین مقدمه موج بعدی می‌شود و این مشکل اصلی است.

 

 روحانی با بیان اینکه باید کاملا پروتکل‌های بهداشتی را مراعات کنیم، گفت: همه بخش‌هایی که مسئولیت دارند، از خود وزارت بهداشت و درمان گرفته تا بخش‌های نظارت بر کسب و کارها، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج همه باید در کنار هم قرار بگیریم و کاری کنیم پروتکل ها بسیار دقیق رعایت شود و با متخلفان قاطعنانه برخورد شود.

 

رییس جمهوری یادآور شد: بعد از ماه رمضان تا محرم در این سه ماه معمولا عروسی‌ها و جشن‌ها و دورهمی‌ها شروع می‌شود. به خصوص الان که تابستان است سفرها شروع می‌شود که همه اینها دست به دست هم می‌دهد و کار را سخت و ما را دومرتبه با یک معضل دیگر مواجه می‌کند.  

 

وی افزود: از طرف دیگر گرمای هوا هم در تشدید این بیماری تاثیرگذار است چرا که به دلیل گرما، مردم ناچار می‌شوند از کولر استفاده کنند و در و پنجره‌ها را ببندند و سیر هوا و تعویض هوا دچار مشکل می‌شود. بنابراین اول این ویروس در جاهایی که خیلی گرم است شروع به افزایش می‌کند و باید این را هم مراعات کنیم.  

 

روحانی با بیان اینکه شرایط ما همچنان شکننده است و وضعیت کاملا مطمئنی را پیش رو نداریم، تاکید کرد: با این ویروس هندی که ممکن است از یک استانی پیدا شود و مردم مبتلا شوند و ممکن است با موج جدید مواجه شویم، باید مراعات کنیم و حواسمان در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها و سفرها و خریدها باشد و تا جایی‌که ممکن است محدود یا متوقف شود. همه جا باید پروتکل‌ها را به خوبی مراعات کنیم برای این که با مشکل جدید مواجه نشویم.

 

رییس جمهوری با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات، گفت: امسال در ماه خرداد با یک مسئولیت سنگین مواجه ایم و آن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و نیز میاندوره ای مجلس خبرگان و شورای اسلامی است که البته این دو مورد آخر در برخی مناطق برگزار می‌شود و اصل، همان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها است.

 

وی ادامه داد: ما باید کاری انجام بدهیم که در ایام انتخابات یعنی یک هفته مانده به انتخابات یک شرایط آرامی از لحاظ کرونا داشته باشیم، وگرنه اگر خدای نکرده در هفته‌های اولیه خرداد مراعات نشود و بخواهیم پایان هفته دوم خرداد و در هفته سوم خرداد با یک پیک جدید مواجه شویم معنی آن این است که ما نمی‌توانیم انتخابات مطلوب و باشکوه داشته باشیم و مردم را می‌ترسانیم.

 

روحانی افزود: مردم وقتی ببینند موج جدید شکل گرفته و این ویروس اوج گرفته،  برای حضور در انتخابات دچار مشکل می‌شوند. بنابراین ما مسئولیت سنگینی داریم. حفظ جان مردم مسئولیت اصلی ما است. در هفته‌های اولیه خرداد باید کاملا مراقبت کنیم و باید بتوانیم روی تخلفات در این ایام بیشتر حساس باشیم برای اینکه در آن روزها انتخابات ما در سلامت کامل مردم و حفظ جان آنها به خوبی انجام شود.

 

 رییس جمهوری یادآور شد: وقتی کم کم شورای نگهبان صلاحیت نامزدها را اعلام کند بعد از آن تبلیغات انتخاباتی آغاز می‌شود و به اعتقاد من مشکل‌ترین دوران، دوران تبلیغات انتخاباتی است، البته برای روز انتخابات ما باید مراعات کنیم فاصله‌ها و زمان را بیشتر کنیم.

 

وی تأکید کرد: امروز تصمیم مهمی در جلسه اتخاذ شد برای اینکه زمان را برای ساعات انتخابات کمی افزایش بدهیم. وزارت کشور هم از پیش تصمیم گرفته صندوق‌ها را هم اضافه کند و اپلیکیشنی که شعبه‌یاب است، سریع در اختیار مردم قرار ‌بگیرد تا مردم در روز انتخابات بتوانند از روی موبایل تشخیص بدهند جاهایی که اطراف خودشان الان خلوت‌تر است، کجاست و به همانجا بروند که هم کمتر معطل شوند و هم با ازدحام مواجه نشویم.

 

روحانی افزود: وزارت کشور هر کجا که ببیند ازدحامی است فوراً باید صندوق سیار را به آنجا برساند و همه اینها ان‌شاءالله برای روز انتخابات مراعات می‌شود. باز هم فرصت داریم که برای روز انتخابات اگر تصمیم دیگری هم لازم بود اتخاذ کنیم.

 

رییس جمهوری اظهار کرد: تبلیغات بلافاصله بعد از اینکه شورای نگهبان اعلام کند آغاز می‌شود و در این تبلیغات بسیار مهم است که ما پروتکل‌ها را دقیق مراعات کنیم. امروز در جلسه ما مصوب شد که در فضای سربسته نباید اجتماعات داشته باشیم.

 

روحانی یادآور شد: اگر در یک شهری هزار نفر، دو هزار نفر، کمتر یا بیشتر اجتماعی برگزار کنند، در فضای سر بسته نمی‌شود. ضمن اینکه ما می‌خواهیم شور انتخاباتی باشد ولی اگر جمعیتی هست حتماً باید فضای بزرگ و باز پیدا کنیم با پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند فاصله‌هایی که باید داشته باشند و در موقع ورود و خروج باید مراعات کند.

 

وی افزود: در فضای بسته هم اگر جلسه کوچکی است باز هم باید در چارچوب پروتکل‌هایی که است، انجام شود، در جاهایی که قرمز است حداکثر چند نفر باید باشند، در جاهایی که نارنجی و زرد است هم باید پروتکل‌ها در دقیق مراعات کنیم و برای اینکه سلامت مردم حفظ شود.

 

رییس جمهوری تاکید کرد: برای این کار هم خود نامزدها و هم ستادهای آنها باید احساس مسئولیت کنند، هم مسئولان استانی اعم از استاندار، فرماندار و بخشدار و هم نیروهای ما نیروی انتظامی در قدم اول، بسیج، سپاه و همه باید احساس مسئولیت کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------