آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

روحانی: به منتخب مردم تبریک می گویم اما چون هنوز رسما اعلام نشده تبریک رسمی را به تاخیر می اندازم



 ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
رییس جمهور گفت: به منتخب مردم تبریک می‌گویم حالا چون هنوز رسماً اعلام نشده من هم با توجه به قانون یک مقدار تبریک رسمی را به تعویق می‌اندازم، اما منتخب معلوم است در این انتخابات که چه کسی رای به اندازه کافی آورده است. 

 به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ابتدای جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب سیزدهمین رئیس جمهوری ایران، تصریح کرد: من تبریک می‌گویم به منتخب مردم حالا چون هنوز رسماً اعلام نشده من هم با توجه به قانون یک مقدار تبریک رسمی را به تعویق می‌اندازم، اما منتخب معلوم است در این انتخابات که چه کسی رای به اندازه کافی آورده است.

 

وی افزود: ۴۵ روز دیگر مسئولیت ریاست جمهوری را رسماً به عهده خواهد گرفت و  این دولت به پایان می‌رسد.

 

روحانی یادآور شد: پیشاپیش افتخار می‌کنم که در دولتی بودیم که سخت‌ترین ایام تاریخ ایران را شاهد بودیم و بار مسئولیت را در این مخصوصا ۳ سال و نیم به عهده گرفتیم که هم تحریم و هم کرونا را داشتیم و در پیشگاه خداوند شاکر هستیم که توفیقات این ایام را به مردم و ما داد.

 

رییس جمهوری گفت: امیدواریم در ۴۵ روز آینده روزهای بهتری هم از لحاظ تحریم و هم کرونا و هم شرایط کشور برای دولت بعدی باشد.

 

وی با قدردانی از مردم برای حضور در انتخابات اظهار کرد: از ملت شریف و فهیم که در این مقطع حساس تاریخی به سخنان معاندین و آن‌هایی که با جمهوری اسلامی ایران رابطه شان دشمنی و ضدیت بوده گوش ندادند و دیروز یک روز بسیار پرنشاطی را با حضور وسیع و آبرومندانه خود آفریدند،‌قدردانی می کنم.

 

رییس جمهوری با اشاره به آمار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جریان انتخابات، ادامه داد: مردم پروتکل‌های بهداشتی را تا ۹۵ درصد مراعات کردند، این انتخابات خوب دیروز برگزار شد و ان‌شاءالله نتایج امروز اعلام خواهد شد و مردم مطلع می‌شوند.

 

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری شرایط شیوع کرونا در کشور، گفت: مجموعا دو دوره را پشت سر گذاشتیم. یک دوره ۱۶ ماه گذشته بود. دنیا در برابر این ویروس متحیر بود که ماهیت آن چیست، ماندگاری‌اش چقدر است و چه باید بکند. تلاش‌های مختلفی انجام شد. همه به این رسیدند که ویروس خطرناک و مسری است و به سادگی دست از سر ما برنمی‌دارد.

 

وی ادامه داد: هیچ کشوری شرایط سخت ما را در دنیا نداشت. ما دو سال در جنگ اقتصادی بودیم و منابع مالی فراوانی نداشتیم که خانه بمانید و سرکار نروید و این با کشورهایی که وضع مالی خوبی داشتند و تحریم و مشکل نداشتند فرق می‌کرد.

 

رییس جمهوری یادآور شد: کشور در محاصره صد در صدی بود. پریروز یک مقام آمریکایی اعلام کرد از امروز تحریم برای واکسن و ماسک را برای ایران برمی‌داریم. هرچه می‌گفتیم تحریم هستیم، آدم‌های تروریستی که در کاخ سفید هستند اجازه خرید واکسن را نمی‌دهند، عده‌ای می‌گفتند تحریم چه ربطی به واکسن دارد.

 

روحانی با اشاره به اقدامات ترامپ علیه جمهوری اسلامی، اظهار کرد: این آدم به زبان صریح جنایتش را برملا کرد و گفت از امروز به بانک‌ها بابت ماسک و واکسن به ایران اجازه جابه‌جایی می‌دهیم. معلوم شد آمریکای ترامپ تروریست بود و بایدن نیز در همین چند ماه این مسیر غلط را ادامه داد.

 

وی با بیان اینکه شرایط کشور به دلیل تحریم منابع مالی و کرونا سخت و دشوار است تأکید کرد: نمی‌توانستیم برای خرید واکسن اقدام کنیم. همین امروز گزارش داده شد که برای خرید واکسن‌های کوواکس چقدر زحمت کشیده شده است. چندین سال است که منابع مالی ایران در کشورهایی که ادعا می‌کنند با تروریسم میانه‌ای ندارند، قفل است؛ هم در کشورهای همسایه و هم در کشورهای دور دست که اموال ما را به دلیل اجرای تحریم‌های ظالمانه آمریکا نگه داشتند.

 

رییس جمهوری ادامه داد: روز پنج‌شنبه در همین سالن به صورت ویدئوکنفرانسی ۱۲۰۰ تخت درمانی را افتتاح کردیم. وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده است که هر ماه حدود یکهزار تخت جدید افتتاح کردیم که این کار بسیار عظیم و بزرگی است.

 

وی گفت: داروهای مورد نیاز نیز در این مدت اضافه و تهیه شده است. انواع ماسک‌های مورد نیاز طبی و گان‌ها و آنچه که مورد نیاز بوده در همین مدت تهیه شده و یک نفر پشت در بیمارستان نمانده است که این افتخار بزرگی برای بخش سلامت، شرکت‌های دانش بنیان و بخش مهم تولید است که دست به دست هم دادند و این کار بزرگ را انجام دادند.

 

روحانی یادآور شد:‌ ساختار ستاد ملی کرونا که درست شد تا هر جا لازم بود تصویب کردیم، اقدام کردیم، اجرا کردیم، در کنار هم بودیم، همه آمدیم در کنار هم، اختیاراتی که به این ستاد داده شد،‌ تلاش‌هایی که شد؛ اما حالا فکر نمی‌کنم هیچ کشوری پیدا کنیم که رئیس جمهور کشور در هفته بین ۲ تا ۳ جلسه در طول این ۱۶ ماه ویژه کرونا گذاشته باشد.

 

رییس جمهوری با بیان اینکه در این مدت تولید کنندگان کشور در تولید مواد شوینده، مواد غذایی و حتی در تولید ماسک اقدامات سریعی انجام دادند، اظهار کرد: ما جزو کشورهایی هستیم که ارزان‌ترین ماسک را در اختیار مردم گذاشتیم و این کار عظیم و بزرگی بود که انجام گرفت. همچنین ساختارهای مناسبی از اول دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه سلامت، اقتصاد دیجیتال، فعالیت‌های الکترونیک ایجاد شد و اگر برای همه این زیر ساخت‌ها تلاش نمی شد، ما امروز دچار مشکلات عظیمی بودیم.

 

وی افزود: در زمینه واکسن گرفتار بگو و مگوها نشدیم، البته عده‌ای اظهارات مختلفی داشتند و حرف‌هایی در زمینه واکسن زده شد؛ وقتی واکسن کرونا آمد تبلیغ زیاد بود، اما ستاد ملی کرونا آگاهانه گفت که باید واکسن خریداری شود و ما یک روز هم برایمان خیلی مهم بود، لذا همه اقدامات انجام شد، از خرید واکسن کوواکس گرفته تا خرید از کشورهای دوست و همسایه که عمدتاً روسیه و چین بود.

 

روحانی ادامه داد: امروز دو واکسن ما مجوز لازم برای مصرف اضطراری دریافت کرد؛ یعنی یک واکسن از این هفته و واکسن دیگر از هفته آینده استفاده می‌شود. حداقل پنج واکسن در داخل خواهیم داشت و اینکه ایران در این شرایط پنج واکسن تولید کرده کار سخت و عظیمی است، مگر چند کشور در دنیا وجود دارد که واکسن تولید می‌کند؛ شش کشور بیشتر نیستند و ایران هم جزء تولید کنندگان واکسن کرونا در جهان است.

 

رییس جمهوری با بیان اینکه احتمالاً در ماه‌های آینده هم شرایط صادرات واکسن را داشته باشیم، اظهار کرد: دولت دوازدهم زمینه تولید و تامین واکسن را ارائه کرد و دولت بعدی فقط باید واکسن را تزریق کند. مسئولان بهداشتی ما می‌گویند در این شرایط باید از واکسن استفاده کرد، شاید از هزار واکسن یک مورد مشکل پیش بیاید اما نفع آن بیشتر است و چاره‌ای نداریم. حتی پس از تزریق واکسن نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم؛ زیرا جهش یافتن مجدد ویروس کرونا امکان دارد.

 

روحانی گفت: در مناظرات هم برخی نامزدها متاسفانه اطلاعاتشان ناقص بود. در ایام نوروز ویروس انگلیسی کار ما را سخت کرد وگرنه ما مشکلی نداشتیم. اگر این ویروس که از خوزستان شروع شد، به استان‌های دیگر ویروس انتقال نمی‌یافت، مشکلی به وجود نمی‌آمد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------