آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

نامه محمود صادقی به محسنی اژه ای درباره وضعیت زندانها



 محمود صادقی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
نماینده مردم تهران در مجلس دهم ضمن استقبال از رسیدگی رییس قوه قضاییه به وضعیت زندان های کشور، دو پیشنهاد در این زمینه به وی ارائه کرد. 

به گزارش ایسنا، متن نامه محمود صادقی به محسنی اژه ای به شرح زیر است:

 

به نام خدا

 

‏حجةالاسلام والمسلمین جناب آقای محسنی اژه‌ای

 

رییس محترم قوه قضاییه

باسلام و احترام

انتشار تصاویر دوربین‌های مداربستۀ زندان اوین بار دیگر وضعیت نامناسب ادارۀ زندان‌ها را در معرض دید همگان قرار داد.

 

 البته ‌دستور فوری جنابعالی نسبت به رسیدگی به این موضوع و نیز تصریح رییس سازمان زندان‌ها به پذیرش مسئولیت رفتارهای غیر قابل قبول زندانبانان و اعلام تعهد به تلاش بر عدم تکرار چنین وقایع تلخ و برخورد جدی با عوامل خاطی از سوی ایشان، که در نوع خود بی‌سابقه بود، گامی به جلو محسوب می‌شود.

 

طی چهار دهه گذشته موضوع وضعیت زندانها هر از گاهی مطرح شده و اقدامات مقطعی، از قبیل تعیین هیأتی ویژه برای بررسی موردی آن یا صدور بخشنامه برای رعایت حقوق زندانیان و نظایر آن صورت گرفته است، اما هیچگاه تمهیدات اساسی و ساختاری برای جلوگیری از این وضع اتخاذ نشده است.

 

برای حل اساسی این معضل دو راهکار زیر پیشنهاد می‌شود:

 

۱- تشکیل یک هیأت دائمی برای نظارت بر زندان‌ها متشکل از سه قوه که اینجانب طرح آن را به مجلس دهم ارائه کردم و مورد استقبال قوۀ قضاییه قرار گرفت اما به علت ضیق وقت مورد بررسی و تصویب قرار نگرفت.

 

۲- انتزاع سازمان زندان‌ها از قوۀ قضاییه و الحاق آن به قوۀ مجریه، باتوجه به اینکه ادارۀ زندان‌ها امری قضایی نیست و  ماهیت اجرایی دارد و ضمنا امکان نظارت مجلس بر آن را فراهم می‌سازد. در این مورد نیز در مجلس دهم طرحی تدوین و به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شد.

 

امید است این رویداد موجب شود که ضمن رسیدگی به موضوع و مجازات مأموران و مسئولان متخلف و اعادۀ حقوق زندانیان، حل ریشه ای و ساختاری آن مورد اهتمام جنابعالی قرار گیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------