اولین گردشگران فضایی به فضا فرستاده شدند



گردشگران فضایی،اخبار علمی،خبرهای علمی
ویرجین گلکتیک اولین توریست‌های خود را به لبه فضا برد.

به گزارش دیجیاتو، بعد از سال‌ها تأخیر، ویرجین گلکتیک اولین مسافران توریستی خود را به لبه فضا برد. پرواز گلکتیک ۰۲ دومین پرواز تجاری ویرجین گلکتیک و اولین پرواز برای مردمی بود که وظایف علمی و اجرایی نداشتند.

 

هواپیمای فضایی VSS Unity متصل به موتورشیپ VMS Eve در ساعت ۱۸ به‌وقت تهران (۸:۳۰ صبح به‌وقت محلی) از بندرفضایی آمریکا در ایالت نیومکزیکو پرواز کرد.

 

در ارتفاع ۱۳٬۵۰۰ متری، یونیتی از موتورشیپ آزاد شد. موتور راکت هیبریدی این هواپیمای فضایی آن را در هشت و نیم ثانیه به سرعت ۳ ماخ و ارتفاع ۸۸٫۵ کیلومتر رساند. یک ساعت بعد، یونیتی با یک سقوط بدون پیشرانه به زمین بازگشت.

 

جان گودوین (Jon Goodwin)، ورزشکار سابق المپیک، کیشا شاهاف (Keisha Schahaff) و آناستیشا میرز (Anastatia Mayers)، مادر و دختر اهل آنتیگوآ و باربودا، از مسافران یونیتی بودند.

 

علاوه بر مساففرمانده سی‌جی استارکو (CJ Sturckow)، خلبان کلی لتیمر (Kelly Latimer) و راهنمای فضانوردی بت موزز (Beth Moses) از دیگر خدمه پرواز بودند.

 

پیش‌تر اعلام شده بود که بلیط‌های این سفرها حداقل ۴۵۰ هزار دلار خواهند بود. البته، گودوین، قایقران اسلالوم بازنشسته، یکی از اولین افرادی بود که در سال ۲۰۰۵ یک پرواز را با ویرجین گلکتیک رزرو کرده بود. شاهاف و میرز بلیط‌های خود را در یک قرعه‌کشی دریافت کردند. آن‌ها با اهدای ۱۰ دلار به یک سازمان خیریه فضا برای بشریت بلیط خود را برنده شدند.

 

ویرجین گلکتیک می‌گوید که این پرواز چندین رکورد را شکست. البته رکوردهایی بسیار خاص و ملزم به این که قبول کنیم گلکتیک ۰۲ عملاً به فضا رسید یا مسافرانش فضانورد به‌حساب می‌آیند.

 

کمپانی فضایی ادعا می‌کند که اولین فضانورد زن را از کارائیب به فضا فرستاده. همچنین اولین زوج فضانورد مادر-دختر، بیشترین تعداد زن در یک مأموریت فضایی، جوان‌ترین فرد در فضا، اولین ورزشکار المپیک فضانورد، ششمین و هفتمین زنان سیاهپوست در فضا، دومین فرد مبتلا به پارکینسون و سومین فرد سالخورده، همگی در این پرواز بودند.

 

پرواز بعدی قرار است در سپتامبر باشد، زمانی که کمپانی ویرجین گلکتیک خدمات ماهانه خود را معرفی می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------