ناسا دی‌اکسید کربن شهرها را بررسی می‌کند



اخبار,اخبار علمی
پژوهشگران دانشگاه یوتا و ناسا در یک پروژه مشترک، میزان انتشار دی‌اکسید کربن را با کمک داده‌های ماهواره‌ای بررسی می‌کنند.

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، پژوهشگران دانشگاه یوتا و ناسا در یک پروژه مشترک، میزان انتشار دی‌اکسید کربن را با کمک داده‌های ماهواره‌ای بررسی می‌کنند.

 

این پروژه انتشار دی‌اکسید کربن را در ۲۰ شهر سراسر جهان بررسی می‌کند و نخستین شواهد مستقیم مبتنی بر ماهواره را در این مورد نشان می‌دهد.

 

با توجه به انتشار آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) در روز جمعه، این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که چگونه اندازه گیری ماهواره‌ای می‌تواند به شهرها برای پیگیری انتشار دی اکسید کربن و ارزیابی تأثیر تغییرات سیاست و بهبود زیرساخت‌ها بر بهره وری انرژی آنها کمک کند.

 

 این مطالعه که در ۲۰ فوریه در ژورنال تحقیقات زیست محیطی منتشر شد، نشان داد که شهرهایی که تراکم جمعیت بیشتری دارند و به همان میزان از پوشش گیاهی کمتری برخوردارند، آلوده‌تر هستند.

 

محققان بر این باورند که داده‌های جدید همراه با مأموریت‌های آینده با مشاهده دی اکسید کربن مبتنی بر فضا، ممکن است راه حل‌هایی احتمالی برای کاهش آلودگی شهرها را تأمین کند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------