افزایش سطح آب دریاها تا سال ۲۱۰۰



اخبار,اخبار علمی,افزایش سطح آب دریاها
کارشناسان مطالعات جوی بر این باورند که سطح آب دریا تا سال ۲۱۰۰ میلادی بیش از یک متر افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، این کارشناسان با تاکید بر اینکه سطح آب دریاها بیش از آنچه در گذشته تصور می‌شد رو به افزایش است و ممکن است تا پایان قرن حاضر تا یک متر بالاتر رود، اظهار داشتند: تنها با کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌توان از وقوع این رویداد جلوگیری کرد.

 

کارشناسان تاکید کردند: ساکنان شهرهای ساحلی باید خود را برای مقابله با پیامدهای تغییرات اقلیمی بر سطح آب دریاها زودتر از آنچه سازمان ملل پیش بینی کرده بود آماده کنند. همچنین احتمال دارد میزان افزایش سطح آب دریاها تا سال ۲۳۰۰ به پنج متر برسد.

 

به گفته کارشناسان، افزایش چند متری سطح آب دریاها می‌تواند برای بسیاری از شهرهای ساحلی از قبیل میامی، نیویورک، ونیز و بانکوک مخرب باشد. همچنین در بدترین شرایط و همزمان با بالا رفتن میزان انتشار گازهای گلخانه ای و گرمای جهانی به میزان ۴.۵ درجه سانتی گراد بیش از صنعتی شدن، سطح آب اقیانوسهای جهان در سال ۲۱۰۰ بین ۰.۶ تا ۱.۳ متر بالاتر از سطح فعلی خواهد رفت که میتواند زندگی صدها میلیون انسان را تحت تاثیر قرار دهد.

 

به گزارش روزنامه گاردین، محققان اظهار داشتند: اگر بشر بتواند در کاهش میزان انتشار گاز کربن دی اکسید و متوقف ساختن روند افزایش دما موفق عمل کند، میزان افزایش سطح آب دریا ۰.۵ متر خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------