سگ رباتیک بعد از زمین خوردن بلند می شود



اخبار,اخبار علمی,سگ رباتیک
محققان یک سگ رباتیک را به هوش مصنوعی منحصر به فردی مجهز کرده‌اند که به آن امکان می‌دهد بعد از سقوط در اثر لغزش یا فشار خارجی از جای خود برخیزد.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، برخاستن از جای خود بعد از افتادن در ظاهر کار ساده ای به نظر می‌رسد. اما مبتنی بر طی شدن فرایند پیچیده ذهنی و فیزیکی است. گروهی از محققان چینی و اسکاتلندی با همکاری یکدیگر روشی را ابداع کرده‌اند که به سگ‌های رباتیک امکان می‌دهد تا بعد از هر نوع افتادن و سقوطی از جای خود برخیزند و به مسیرشان ادامه دهند.

 

این هوش مصنوعی در صورت برخورد جسم سخت به سگ ربات، هل دادن، کشیدن و قرار دادن مانع در برابر پاهای آن می‌تواند بازگشت تعادل را تضمین کند. سیستم هوش مصنوعی مذکور به گونه‌ای ارتقا یافته تا واکنش سگ‌ها در برابر هر بار سقوط بهتر از قبل شود. برای بهینه سازی این سیستم هوش مصنوعی از الگوریتم هوش مصنوعی میوزیرو کمک گرفته شده است.

 

محققان می‌گویند در آینده با استفاده از الگوریتم یادشده می‌توان هزاران ماشین هوشمند تولید کرد که انعطاف زیادی داشته و می‌توانند بدون نگرانی از برخورد با موانع یا سقوط در صورت فشار و غیره پرواز کنند یا در دریا و بر روی زمین حرکت کنند. همچنین این الگوریتم هوش مصنوعی فشار محاسباتی رایانه‌ای برای انجام وظایف و فرایندهای مختلف را کاهش می‌دهد و تولید سیستم‌های پیچیده را با دشواری کمتری ممکن می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------