کشف موجودی عجیب و ترسناک از دوره ژوراسیک‌ها/ عکس



کشف موجودی عجیب و ترسناک از دوره ژوراسیک‌،اخبار علمی،خبرهای علمی
موجودی عجیب و غریب از دوره ژوراسیک با ۸ بازو‌ی پوشیده شده با دندان‌های تیز در فرانسه کشف شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سی. ان. ان، موجودی به نام Ophiojura در کوهستانی در منطقه‌ای دور افتاده فرانسه کشف شد که بازو‌هایی با دندان‌های تیز آن را از سایر موجوات مشابه متمایز می‌کند. دانشمندان موزه تاریخ طبیعی فرانسه این نوع جدید از ستاره‌های شکننده را در عمق ۵۰۰ متری زیر سطح اقیانوس در بالای دریایی خلوت به نام Banc Durand می‌یافتند، اما این گونه جدید در ۲۰۰ کیلومتری زمین در شرق کالدونیای جدید کشف شده است.

 

ستاره‌های شکننده گروهی از حیوانات غیرمعمول و عجیب هستند که از راه دور با ستاره‌های دریایی در ارتباط هستند. دکتر تیم اوهارا، متصدی ارشد بخش دریایی در موزه‌های ویکتوریا فرانسه گفت: من که در زمینه جانوران اعماق دریا متخصص هستم، با یک نگاه فهمیدم که این حیوان خاص است. این موجود هشت بازوی بلند دارد که به سه ردیف قلاب، خار و دندان مسلح است.

 

یک معاینه نشان داد که ردیف‌های دندانه دار در واقع دندان‌های تیز کنار هر فک هستند، که اوهارا معتقد است برای کمین و پارگی طعمه استفاده شده است. اوهارا تأکید کرد که این موجود دریایی کشف شده «منحصر به فرد» است.

 

شواهد DNA نشان می‌دهد که اوفیوجورا از نزدیکترین تیره خود در حدود ۱۸۰ میلیون سال پیش تکامل یافته است. این به دوره تریاس و اوایل دوره ژوراسیک برمی گردد.

 

این ارگانیسم‌ها به عنوان «بقایای بومی» شناخته می‌شوند و این به معنای شاخه‌ای از ارگانیسم‌ها است که قبلاً گسترده بودند و اکنون به چند منطقه کوچک محدود شده اند.

 

سرزمین‌های دریایی مانند آنجا که موجود Ophiojura یافت شده است معمولاً آتشفشان‌هایی هستند که در زیر آب غوطه ور شده اند و میلیون‌ها سال پیش تشکیل شده اند. با گذشت زمان کافی از ظهور در بالای سطح دریا، صخره دریایی صد‌ها یا حتی هزاران متر زیر سطح دریا عقب نشینی می‌کند و به تدریج دوباره با حیوانات اعماق دریا پوشانده می‌شود.

 

کشف موجودی عجیب و ترسناک از دوره ژوراسیک‌،اخبار علمی،خبرهای علمی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------