سفر به فضا ۴۵۰ هزار دلار برای مسافران آب می خورد



اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید
ویرجین گلکتیک با انتشار اطلاعیه ای قیمت پروازهای فضایی خودش را اعلام کرد و طبق این اطلاعیه قیمت هر سفر چند صد هزار دلار خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، شرکت فضایی ویرجین گلکتیک که متعلق به ریچارد برانسون است، روز پنجشنبه اعلام کرد که فروش بلیط‌های سفرهایش به فضا را آغاز کرده و قیمت شروع برای هر بلیط نیز ۴۵۰ هزار دلار است. پیش فروش این بلیط‌ها آغاز شده و علاقه مندان می‌توانند با پرداخت هزینه، صندلی این پرواز را رزرو کنند.

 

سفری چند صد هزار دلاری با تجربه چهار دقیقه بی وزنی

در این سفر چند صد هزار دلاری، مسافران به ۵۰ مایل بالاتر از زمین سفر کرده و تجربه چهار دقیقه بی وزنی را خواهند داشت و منظره زمین از بالا را مشاهده می‌کنند. قیمت حداقلی هر صندلی ۴۵۰ دلار است. این مبلغ ۲۰۰ هزار دلار بیشتر از مبلغی که این شرکت در سال ۲۰۱۴ و قبل از توقف فروش اولین فضاپیمای V.S.S. خود که در حین پرواز آزمایشی سقوط کرد است. حدود ۶۰۰ نفر بلیط دور قبلی را پیش خرید کرده بودند. اگر کسی قبلاً مبلغ ۱۰۰۰ دلار پیش پرداخت را نپرداخته باشد، باید مدتی دیگر منتظر بماند. ویرجین گلکتیک ابتدا بلیط را در اختیار ۱۰۰۰ نفری قرار می‌دهد که توانستند در زمان شروع فروش بلیط با پرداخت این هزینه جایی را برای خودشان رزرو کنند.

اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید

 

مایکل کولگازیر، مدیرعامل ویرجین گلکتیک در جریان تماس با تحلیلگران صنعت گفت که این شرکت درآمد سه ماهه خود را اعلام کرده که قیمت بالاتر منجر به درآمد بیشتر می‌شود و سهامداران را خوشحال می‌کند. اما، به گفته وی، سفر به فضا هنوز ارزش فوق العاده‌ای دارد، به طوری که افرادی که این سفر را با ما تجربه می‌کنند نمی‌توانند این موضوع را انکار کنند.

 

اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید

ریچارد برانسون، شرکت فضایی ویرجین گلکتیک را در سال ۲۰۰۴ تاسیس کرد. او در ابتدا انتظار داشت پرواز‌های تجاری تا سال ۲۰۰۸ آغاز شود، اما توسعه هواپیمای موشکی بسیار دشوارتر و کندتر از برنامه ریزی انجام شد. برانسون سرانجام در ماه جولای به عنوان یکی از شش نفر طی یک پرواز آزمایشی به لبه فضا سفر کرد.

 

پرواز بعدی این شرکت برای اواخر سپتامبر برنامه ریزی شده است. این پرواز هنوز آزمایشی است، اما مشتریان پولدار نیز به همراه خواهد داشت، نیروی هوایی ایتالیا این پرواز را برای دو نفر از محققان خود خریداری کرد تا این پرواز آزمایشی را انجام دهند. در اواسط سال ۲۰۲۲، ویرجین گلکتیک یک پرواز آزمایشی دیگر را برای تأیید ارتقاء و سپس آغاز عملیات تجاری برنامه ریزی کرده است. این شرکت امیدوار است با پرواز هواپیما‌های فضایی اضافی، سرعت پرواز‌ها را افزایش دهد.

 

گفتنی است که پس از اینکه این شرکت قیمت این پرواز‌های تجاری را اعلام، سهامش رشدی ۵ درصدی داشت.

 

اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------