ستاره های جدیدی که توسط یک شهروند کشف شد



ستاره،اخبار علمی،خبرهای علمی
یک شهروند توانست با استفاده از داده‌هایی که در دسترس عموم قرار دارد مجموعه‌ای از ستاره‌های دوتایی فوق خنک را کشف کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از digitaltrends، تنها ستاره شناسان حرفه‌ای نیستند که اکتشافات شگفت انگیزی در مورد فضا انجام می‌دهند گاهی اوقات افراد آماتور‌ علاقه‌مند نیز می‌توانند اکتشافات علمی با اهمیتی را انجام دهند.

 

اخیراً یک شهروند دانشمند به نام فرانک کیوی (Frank Kiwy) از داده‌های در دسترس عموم برای کشف ستاره‌های دوتایی فوق خنک جدیدی در نزدیکی منظومه شمسی استفاده کرد. آرون مایزنر، ستاره شناس در NOIRLab NSF در بیانیه‌ای گفت: "این اکتشافات توسط یک ستاره شناس آماتور انجام شد و او توانست داده‌های مهمی در حوزه نجوم را جمع آوری کند."

 

این کشف به عنوان بخشی از پروژه Backyard Worlds انجام شد در این پروژه گروهی از شهروندان دانشمند که داده‌های تلسکوپ را بررسی می‌کنند تا نشانه‌هایی از اجرام کشف نشده را جستجو کنند. مایزنر، ستاره شناس، در ارتباط با پروژه گفت: پروژه Backyard Worlds جامعه متنوعی از داوطلبان با استعداد را پرورش داده است. ۱۵۰ هزار داوطلب در سرتاسر جهان در این پروژه شرکت کرده‌اند.

 

کیوی یک شهروند دانشمند درباره این پروژه گفت: "من عاشق پروژه Backyard Worlds هستم. در این پروژه تحقیقاتی هنگامی که بر جریان کار معمولی تسلط پیدا کردید، می‌توانید عمیق‌تر در موضوع فرو بروید. اگر شما فردی هستید که کنجکاو هستید و از یادگیری چیز جدیدی نمی‌ترسید، این فرصت ممکن است برای شما مناسب باشد."

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------