بازوی رباتیک فضایی برای جمع‌آوری زباله‌های زمینی



اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,بازوی رباتیک فضایی

دانشمندان چینی یک بازوی رباتیک برای جمع آوری و جدا کردن زباله‌ها ایجاد کرده اند که در ابتدا برای مأموریت‌های فضایی ایجاد شده بود و حالا قرار است روی زمین از آن استفاده شود.

به گزارش فارس،  جمع‌آوری زباله‌های زمینی به لطف بازوی رباتیکی که برای جمع‌‌آوری زباله‌های فضایی  طراحی شده، آسان‌تر می‌شود.

دانشمندان چینی یک بازوی روباتیک برای جمع آوری و جدا کردن زباله‌ها ایجاد کرده‌اند، که در ابتدا برای مأموریت‌های فضایی ایجاد شده بود و برای نخستین بار توسط موشک Long March-7 چین در سال 2016 به فضا متصل شد.

این بازوی رباتیک طراحی شده و ساخته شده توسط محققان آکادمی فناوری چین است که قرار بود برای حذف بقایای فضایی، از جمله موشک‌ها و قطعات فرسایشی آنها کاربرد داشته باشد.

کارشناسان علمی باور دارند، میلیاردها قطعه کوچک در اطراف زمین وجود دارد که نیاز به ضبط و رفع دقیق دارند که توسط بازوی رباتیک به راحتی انجام می‌شوند.

 دانشمندان CALT، با استفاده از فناوری‌های فضایی و هوش مصنوعی، بازوی رباتیک را به ابزار مرتب‌سازی زباله با کارآیی بالا ارتقاء می‌دهند.

ربات یاد گرفته است که با استفاده از یک سیستم شناسایی بصری و اسکن، مواد زائد را مرتب سازی کند. در آزمایشات صورت گرفته این ربات طراحی شده توسط دانشمندان چینی به خوبی قادر بود انواع زباله‌های خانگی را شناسایی و مرتب کند.

طبق گفته دانشمندان، دقت آن بیش از 94 درصد است که قابل مقایسه با مرتب سازی دستی است؛ حتی اگر زباله‌ها روی یکدیگر پوشیده شده باشند، بازوی رباتیک قادر به شناسایی آنها است.

این بازو قادر است روزانه 300 تن زباله را طبقه‌بندی کند؛ قرار است توسعه این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی در 46 شهر چین مورد استفاده قرار بگیرد.

طبق گفته CALT، بازوهای رباتیک می‌توانند برای دسته بندی بسته‌های تحویل غذا، دارو و محصولات کشاورزی استفاده شوند.

اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,بازوی رباتیک فضایی

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------