پرده برقی چیست و انواع پرده برقی



پرده برقی, پرده برقی چیست, انواع پرده برقی

پرده برقی چیست و انواع پرده برقی

 

آشنایی با پرده های برقی:

پرده های برقی با استفاده از برق کار می کنند و موتور پرده برقی باعث می شود که پرده باز و بسته شود. مهمترین اجزای تشکیل دهنده پرده برقی، موتور آن می باشد. این موتور وظیفه دارد که پرده را به طور اتوماتیک و بدون استفاده از دست به حرکت در آورد.

پرده های برقی چگونه کار می کنند؟

پرده برقی دارای سیستم قرنیز یا کرکره غلتکی خاصی است. اگرچه معمولاً با کنترل از راه دور فعال می شود، در برخی از سیستم ها از همگام سازی دکمه یا گوشی هوشمند نیز استفاده می کنند. موتور متصل به پروفیل پرده با ایجاد حرکت بر اساس فرمانی که دریافت می کند پرده را باز و بسته می کند. در مدل های پرده گورخری نیز امکان تنظیم نور ورودی با دستورات ریموت وجود دارد.

 

همان طور که از اسم پرده های برقی مشخص است، کار کردن آن ها با استفاده از برق می باشد و موتور پرده برقی باعث می شود که پرده باز و بسته شود. مهمترین اجزای تشکیل دهنده پرده برقی، موتور آن می باشد. این موتور وظیفه دارد که پرده را به طور اتوماتیک و بدون استفاده از دست به حرکت در آورد. موتور پرده برقی در خانه های مجهز به سیستم هوشمند به این سیستم وصل می شود. جالب است بدانید که هر پرده را می توان با هر ابعادی، برقی کرد. حرکت موتور باتوجه به ساختار عمودی یا افقی پرده متفاوت است.

 

امکان طراحی پرده برقی شما به هر صورت که بخواهید وجود دارد. برای مثال اگر پنجره شما در گوشه ی اتاق شما است و شکل ال مانند به پرده می دهد هیچ مانعی برای طراحی پرده برقی شما ایجاد نمی کند. بنابراین پرده برقی هوشمند کاملا قابل اجرا برای هر دکوراسیون و هر شکل داخلی از خانه است.

 

پرده برقی علاوه بر استفاده روتین و معمولی آن دارای موارد استفاده ی دیگری نیز می باشد. پرده برقی هوشمند می تواند به صورت اتوماتیک باز و بسته شود. در هنگام طلوع آفتاب باز می شود و با غربو خورشید برای حفظ حریم شخصی شما بسته می شود. شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن آن در موبایل خود تایم خاصی به آن بدهید و با باز شدن آن در هنگام صبح باعث بیداری شما شود.

 

شما می توانید تنها تنظیم کنید که پرده های یک ضلع ساختمان باز یا بسته شود. یا پرده های تمامی اتاق خواب ها در یک ساعت باز یا بسته شوند. با این کار حتی می توانید در زمان سفر نشان بدهید که در خانه حضور دارید و از سرقت های احتمالی جلوگیری کنید.

 

آیا می توانید پرده ی معمولی خود را برقی کنید؟

این سوالی است که ممکن است خیلی از افراد بپرسند. پاسخ ما مثبت است شما می توانید تمام پرده های خود را برقی و حتی هوشمند کنید. شما باید ابتدا پرده های ساده ی خود را برقی کنید و سپس آن ها را هوشمند سازی کنید و بعد با نصب اپلیکیشن آن بر روی گوشی خود، پرده های خود را از راه دور کنترل کنید و حتی تایم باز و بسته شدن را به آن ها بدهید.

 

پرده ها به دو دسته ی کناررو و بالارو تقسیم بندی می شوند. پرده هایی مانند بالارو و از وسط بازشو از پارچه هایی همچون تور، حریر،ساتن و مخمل تولید می شوند. پرده های بالارو و از وسط بازشو را می توان تبدیل به یک پرده هوشمند کرد. ابعاد پنجره ی شما هرچقدر هم که باشد می توانید پرده برقی را بر روی آن نصب کنید. نوع موتور پرده برقی بر اساس وزن و طول پرده متفاوت می باشد.

 

برای مثال که می توان به آن اشاره کرد پرده های کوچک از توان پایین برای مثال یک نیوتن بر متر استفاده می کند. اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم هر نوع پرده ای که در بازار موجود می باشد را می توان برقی کنید اما با این تفاوت که به دلیل محدودیت شاخه های پروفیل بیشترین طول ریل یک تکه 6 متری می باشد و برای طول های بیشتر از رابط استفاده می کنیم.

 

ریل پرده برقی خم و مخفی نیز قابل برقی شدن می باشندو در مدل پرده کناررو تنها مدل عمومی آن را نمی توان برقی کرد اما به صورت سفارشی نیز می توان موتور های آن را برقی کرد و آن ها نیز تبدیل به پرده اتوماتیک کنید.

 

کاربردهای انواع پرده برقی, کارایی پرده برقی, درباره ی انواع پرده برقی

آشنایی با انواع پرده های برقی

 

انواع پرده های برقی :

پرده های برقی انواع مختلفی دارند، از جمله :

 

پرده برقی هوشمند :

 زمانی که خورشید به پنجره برخورد می کند یا به نقطه خاصی از اتاق می تابد سنسورهای هوشمند در سیستم خانه هوشمند اقدام به حرکت پرده و پوشاندن پنجره به کمک پرده می شوند و پس از دور شدن خورشید دوباره پرده ها به کنار می روند.بنابراین زمانی که سخت مشغول کار یا سرگرم پذیرایی از مهمانان هستید و حتی زمانی که در منزل یا محل کار حضور ندارید می توانید از عملکرد صحیح این نوع از پرده ها خاطر جمع باشید.

 

پرده برقی اتوماتیک :

پرده برقی اتوماتیک که به پرده موتوری نیز معروف است از یک سیستم قابل اتصال به Wi-Fi تشکیل شده است. پرده های مذکور دارای یک ریل خودکار، یک موتور و یک پایه قابل تنظیم می باشند. در بعضی از نمونه های پرده هوشمند اندازه ریل ها را می توان تا 8 متر افزایش داد. این انعطاف پذیری در میله پرده هوشمند برای نصب پرده ها بر روی پنجره هایی با اندازه های مختلف عالی می باشد.

 

سیستم پرده های اتوماتیک سه حالت دارد :

حالت اول، حالت دستی است که در واقع اصلی ترین عملکرد سیستم پرده اتوماتیک به حساب می آید. در این حالت کافی است پرده را به میزان ده سانتی متر با نیروی دست بکشید تا پرده اتوماتیک به صورت خودکار باز یا بسته شود.

 

حالت دوم، عملکرد کنترل از راه دور یا بی سیم است که راحتی بیشتری را برای کاربر فراهم می کند و یا نرم افزارهای کنترل سیستم اتوماسیون خانگی نصب شده بر روی گوشی های همراه برای باز و بسته شدن پرده هوشمند میباشد.

 

حالت سوم استفاده از قابلیت سنسور نور است. در این حالت کنترل پرده با توجه به روشنایی نور و به صورت خودکار انجام می شود. حساسیت سنسور نور را می توان متناسب با نیاز و نوع درخواست مشتری تنظیم کرد.

 

تفاوت پرده برقی با پرده ی هوشمند چیست ؟

شاید شما مانند اکثر افراد، پرده های برقی را با پرده های هوشمند اشتباه بگیرید اما خیر؛ پرده هوشمند با پرده برقی متفاوت اند. تفاوتی که این دو باهم دارند این است که پرده های برقی را با ریموت می توانید کنترل کنید اما پرده های هوشمند این امکان را به شما می دهند که شما از راه دور یعنی به وسیله ی موبایل یا تبلت خود پرده را باز و بسته کنید. در اینجا این سوال پیش می آید که آیا پرده های برقی امکان هوشمند شدن را دارند یا خیر؟ بله؛ تمامی پرده های برقی، قابلیت هوشمند شدن را دارند و شما می توانید به راحتی از راه دور بر روی پرده های خانه تان کنترل داشته باشید.

 

در کل پرده های هوشمند جزئی از پرده های برقی هستند.

 

نکاتی برای خرید پرده برقی, آشنایی با انواع پرده برقی, مزایای پرده برقی

پرده برقی رولی

 

انواع سیستم های پرده برقی:

شما می توانید از انواع مدل های پرده از جمله :

– پرده های کرکره ای بالارو

– پرده های سایبان

– پرده های از کنارجمع شو

 

در صورتیکه با نصب موتورهای برقی متناسب با وزن و مدل پرده، در منزل خود استفاده نمایید. توجه داشته باشید؛ استفاده ریل پرده برقی الزامی است.

 

پرده رولی

برای مثال در پرده های رولی به موتوری احتیاج داریم که پرده ها را بالا و پایین ببرد و بر روی لوله ی اصلی پرده جمع شود.

 

پرده های از کنار باز شو

در نوع دیگری از سیستم پرده های از کنار بازشو، موتور پرده برقی در کنار ریل نصب شده و با فرمان به آن می توان پرده ها را باز یا بسته کرد. در صورتیکه پرده ی از کنار جمع شوی منزل شما از دو بخش تشکیل شده و یا اینکه والان دار باشد، باید از دو موتور برقی برای باز و بسته کردن آن جهت بهره گیری از نور و منظره ی بیرون استفاده نمایید.

 

ریل پرده برقی چگونه عمل می کند ؟

شما در پرده های هوشمند به جای داشتن میل پرده باید از ریل برقی پرده استفاده کنید. در داخل این ریل ها تسمه هایی قرار دارد که با اتصال به موتور پرده برقی پرده به حرکت در می آید.

 

مدل پرده برقی, مدل های پرده برقی, نحوه ی کار کردن پرده برقی

تصاویری از مدل پرده های برقی

 

مزایای پرده های برقی چیست ؟

مدل های پرده برقی که استفاده از آن ها آسان است، با یک دکمه قابل فعال سازی هستند. به خصوص در سیستم های خانه هوشمند امکان باز و بسته شدن همه پرده های خانه به صورت همزمان با یک دکمه و یا تنظیم وضعیت باز و بسته شدن پرده های اتاق های مختلف در زمان تعیین شده وجود دارد. از طرفی میزان ورود نور خورشید در این سیستم ها به راحتی قابل تنظیم است. پرده های مورد استفاده در پرده برقی هم در منازل و هم در محیط های شرکتی قابل استفاده هستند. علاوه بر این، ریل پرده موتوری را بسته به موقعیت می توان به راحتی به سقف یا دیوار نصب کرد.

 

از آنجایی که می توان با توجه به اندازه طول و عرض پنجره یا فضای مورد نظر، ابعاد ریل و پرده را طراحی کنیم، پس می توان از پرده های برقی در هر محیطی استفاده کرد. با استفاده از سیستم موتوری که توسط کنترل از راه دور فعال می شود، می توان استفاده از سیستم های پرده را حتی در ارتفاع بالایی که دسترسی مناسبی ندارید به آسانی هدایت کنید. شایان ذکر است که تنها مزیت پرده های برقی امکان کنترل از راه دور نیست. نگهداری و نظافت آنها نسبت به مدل های دیگر بسیار راحت تر است.

 

در این چند سال اخیر در بسیاری از مکان ها با تعویض ریل پرده قدیمی به ریل برقی توانسته اند پرده های قدیمی را به راحتی با فشردن دکمه ریموت و یا توسط گوشی همراه کنترل نمایند و سازگاری پرده های قدیمی با ریل های برقی قابل تامل می باشد.

 

هنگام انتخاب پرده برقی چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

همانطور که در بسیاری از کشورهای جهان، هنگام انتخاب از بین سیستم های پرده مدرن که جایگزین پرده های معمولی در کشور ما شده اند، باید به نکاتی توجه کنید. اگرچه پارچه ها و مکانیسم ها با یکدیگر متفاوت هستند، اما اینکه سیستم های پرده نسل جدید که همگی کاربردی هستند، نتیجه مورد انتظار را از نظر ظاهر و فایده به ارمغان می آورند، بستگی به انتخاب صحیح آنها دارد.

 

هنگام انتخاب پرده برقی باید مطمئن شوید که موتور مورد استفاده بی صدا کار می کند و برق زیادی مصرف نمی کند. فراموش نکنید که مدت زمان گارانتی سیستم را نیز در نظر بگیرید. اگر برای شما مهم است که از زمان به نحو احسن استفاده کنید، اگر می خواهید اتلاف وقت و انرژی ناشی از کارهای کوچک روزانه را به حداقل برسانید و زمان زیادی را بدون اینکه متوجه شوید صرف کنید، این سیستم ممکن است برای شما ایده آل باشد.

 

طراحی پرده برقی, پرده برقی هوشمند, پرده برقی اتوماتیک

پرده های برقی مجلسی

 

تجهیزات پرده برقی :

تمامی مدل های پرده برقی از سه قسمت اصلی تشکیل شده اند که شامل موتور دستگاه، ریل پرده و ریموت کنترل می شود.

 

موتور پرده برقی :

در یک توضیح کلی موتور‌های پرده برقی به دو مدل زیر تقسیم می شوند:

 

موتور‌های سیمی: این موتور که ساده ترین نمونه است خارج از ریل پرده نصب شده و با استفاده از یک سیم به جای نخ در پرده های قدیمی، اقدام به کشیدن یا آزاد کردن آن می کند که در نتیجه پرده باز و بسته می شود یا در نمونه های بالا رو به بالا یا پایین می رود.

 

موتور‌های گیربکسی: در این مدل موتور دستگاه مستقیماً به ریل پرده نصب است که همین مورد باعث بی صدا شدن دستگاه و افزایش قدرت محصول می شود.

 

ریل پرده برقی :

ریل های سیمی در داخل خود یک سیم دارند که از دو طرف ریل به قرقره متصل هستند و با متصل کردن این سیم به موتور برقی فرایند باز و بسته شدن پرده صورت می گیرد. نمونه دیگر از انواع ریل پرده برقی ریل تسمه ای است که به جای استفاده از سیم از یک تسمه شبیه نوار نقاله استفاده می کند که به قرقره های پرده متصل است.

 

ریموت کنترل پرده برقی :

علاوه بر کنترل انواع پرده برقی از طریق ریموت کنترل دستگاه، از وسیله های دیگری مانند مانیتور‌های لمسی (تاچ پنل)، تبلت، گوشی های اندروید و ای او اس و دستگاه تلفن هم می توان به عنوان ریموت کنترل مستقل استفاده کرد.

 

تفاوت پرده برقی با پرده ی هوشمند, انواع سیستم های پرده برقی, نحوه ی کار کردن ریل پرده برقی

مدل شید برقی

 

مزایای پرده های برقی, ویژگی پرده های برقی, تجهیزات پرده برقی

پرده های برقی هوشمند

 

انواع پرده برقی, کاربردهای انواع پرده برقی, کارایی پرده برقی

تصاویری از پرده برقی

 

درباره ی انواع پرده برقی, نکاتی برای خرید پرده برقی, آشنایی با انواع پرده برقی

نمونه هایی از مدل پرده برقی

 

مزایای پرده برقی, مدل پرده برقی, مدل های پرده برقی

مدل پرده برقی

 

نحوه ی کار کردن پرده برقی, طراحی پرده برقی, پرده برقی هوشمند

پرده برقی

 

گردآوری: بخش مد بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------