آلوئه ورا رشد موها را تقويت مي‌کند



 

 

 

آلوئه ورا رشد موها را تقويت مي‌کند

 

متخصصان پوست ‌و مو تاکيد دارند که گياه آلوئه ورا مي‌تواند موجب تقويت رشد و رويش بيشتر موها شود.

بسياري از مردم از محصولات گوناگوني که حاوي آلوئه ورا هستند، براي ضخيم شدن تارهاي مو و حفظ سلامت آنها استفاده مي‌کنند که يکي از روش‌هاي فوق، استفاده از ژل گياه آلوئه ورا است.

به گفته پزشکان، ژل گياه آلوئه ورا، ph سلول‌هاي موها را در حد متعادل نگه مي‌دارد و از اين طريق رشد موها را افزايش مي‌دهد و باعث مي‌شود كه موها سالم‌تر و محکم‌تر رشد کنند.

آلوئه ورا همچنين داراي آنزيم‌هايي است که توليد و رشد موهاي جديد را تحريک مي‌کنند. اين آنزيم‌ها سرعت جريان خون را در عروق زير پوست افزايش مي‌دهند و سبب افزايش تغذيه فوليکول‌هاي مو مي‌شوند. در واقع آلوئه ورا به عنوان يک ماده شگفت‌انگيز و معجزه‌گر در جهت افزايش و رشد موها شناخته شده است. همچنين به علت خواص ضدباکتري و قارچي که دارد، مانع از توليد شوره سر مي‌شود. اين گياه در عين حال براي کنترل عفونت‌هاي قارچي مثل بيماري کچلي نيز مفيد است.

به گزارش سايت اخبار بين المللي آسيا، اين گياه شفابخش در درمان ترك‌هاي پوستي و خشكي پوست موثر است به ويژه به بهبود اگزماي دور چشم يا پوست‌هاي بسيار حساس کمک مي‌کند. روغن يا كرم آلوئه ورا براي پوست‌هاي خشك مناسب بوده و سبب نرم شدن و براق شدن پوست مي‌شود.

آلوئه ورا با رساندن اكسيژن بيشتر به سلول‌هاي پوست، سبب ترميم بافت پوست شده و پوست‌هايي كه در اثر تابش آفتاب دچار سوختگي شده‌اند را نرم مي‌كند. برخي از متخصصان پوست‌ومو در عين حال معتقدند که آلوئه ورا سلول‌هاي پوستي مرده را از بين مي‌برد و سلول‌هاي جوان جايگزين شده بنابراين پوست را تازه و درخشان مي‌سازد. تاثير اين گياه به حدي است که حتي در پيشگيري از بروز بيماري‌هاي پوستي نيز موثر است...../تحلیل:عصرایران

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------