راهنمای خرید لپ تاپ



راهنمای خرید لپ تاپ,نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ,نکات مهم در خرید لپ تاپ

در هنگام خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ

این روزها کامپیوترهای بزرگ جای خود را به لپ تاپ ها داده اند. لپ تاپ ها نسبت به کامپیوترها قابل حمل و جمع و جور هستند. اما برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟ در ادامه به راهنمای خرید لپ تاپ و نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ پرداخته ایم.

آیا می دانید برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی دقت کنیم؟ پس با ما همراه باشید تا به این نکات بپردازیم.

نکات مهم در خرید لپ تاپ که باید بدانید؟

1. فاکتور شکل خود را انتخاب کنید

در دنیای در حال تغییر لپ تاپ، دانستن اینکه چه چیزی خریداری کنید می تواند یک فرآیند پیچیده باشد.

 

همه می خواهند بهترین عملکرد را داشته باشند، اما قیمت چی؟ قبل از اینکه قابلیت حمل را فدای یک صفحه نمایشی کنید، بزرگی صفحه ی نمایشی شما چقدر می تواند باشد؟ به چند پورت نیاز دارید و هارد دیسک با چه اندازه ای کار می کند؟ آیا هیبریدی می خواهید؟ آیا برای ویندوز 8 به صفحه نمایش لمسی نیاز دارید یا می توانید بدون آن کار کنید؟

 

داشتن اطلاعات بهترین راهکار شما قبل از رفتن به خرید است.

 

ما لپ تاپ ها را از نظر وزنی به سه دسته اساسی تقسیم می کنیم، با برخی از تداخل ها: 

 

فوق قابل حمل : (1k-1.5kg)

دسکتاپ : (1.5kg-4kg)

سنگین تر : (به طور کلی 4kg یا بیشتر)

 

این لپ تاپ ها بر اساس سایز آن ها از نظر وزنی هم دسته بندی می شوند.

 

2. پردازنده ی شما

وقتی صحبت از پردازنده (CPU) می شود، پردازنده (CPU) لپ تاپ و رایانه وظیفه ی قلب انسان را دارد، زیرا تمامی عملکردهای لپ تاپ توسط آن انجام می شود. بنابراین دقت به قدرت و توانایی آن برای اجرای کار و برنامه‌های مورد نیاز شما می تواند کمک به سزایی در خرید لپ تاپ به شما کند. یک قاعده کلی این است لپ تاپی که سریعترین پردازنده را دارد خریداری کنید. مسئله این است که این روزها همه چیز فقط درمورد سرعت نیست. اندازه ی پردازنده ها متفاوت از مثلا 2 گیگاهرتز یک پردازنده با 2 گیگاهرتز یک پردازنده ی دیگر متفاوت است.

 

همچنین این سوال وجود دارد که چند هسته باید خریداری کنید. سطح ورود این روزها دو هسته ای است، که مناسب برای اکثر مردم است. همچنین پردازنده های سه هسته ای و چهار هسته ای وجود دارد، اما به خاطر داشته باشید که همه برنامه ها از این قدرت اضافی استفاده نمی کنند. برخی از برنامه های رمزگذاری ویدئو، برنامه های سه بعدی و بازی ها از آنها استفاده خواهند کرد، بنابراین اگر شما یک دیوانه تولید محتوا یا یک گیمر هستید، احتمالاً ارزش سرمایه گذاری در یک لپ تاپ چهار هسته ای را دارید. اگر شما فقط در اینترنت می چرخید، دو هسته ای برای شما کاملا خوب است.

 

3. به رزولوشن و کیفیت تصویر لپ تاپ دقت کنید.

یکی از نکات خرید لپ تاپ که اهمیت زیادی دارد، کیفیت تصویر و رزولوشن آن است. اگر توانایی خرید یک لپ تاپ با صفحه نمایش IPS را دارید آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

باید لپ تاپی را انتخاب کنید که صفحه نمایش آن چشم های شما را اذیت نکند.

 

برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم,نکات خرید لپ تاپ,برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی دقت کنیم

کیفیت صفحه نمایش لپ تاپ از مهم ترین گزینه ها برای انتخاب لپ تاپ می باشد

 

4. حافظه مهم است

داشتن حافظه کافی برای عملکرد سیستم بسیار حیاتی است و مقدار بالای RAM به شما امکان می دهد تا برنامه های بیشتری را یه صورت همزمان اجرا کنید. RAM کافی برای ویرایش تصویر و فیلم و برای بازی های سه بعدی نیز ضروری است. این امر مخصوصاً در لپ تاپ ها بیشتر صدق می کند، زیرا پردازنده های گرافیکی یکپارچه لپ تاپ، از خود حافظه کمی دارند و یا اصلاً حافظه رم سیستم اصلی را ندارند.

 

ما توصیه می کنیم برای افزایش عمر مفید لپ تاپ، کمی بیشتر از آنچه که نیاز دارید RAM خریداری کنید. اگرچه بعد از خرید می توانید RAM را خودتان اضافه کنید ، اما در این روزهای لپ تاپ های بسیار باریک، ممکن است سوکت حافظه به راحتی توسط کاربر قابل دسترسی نباشد.

 

در اینجا یک دستورالعمل برای تعیین میزان مورد نیاز شما برای ram وجود دارد:

512 مگابایت - 1 گیگابایت : اگر نسخه Linux را در مورد کوچکی مانند netbook اجرا می کنید، معمولاً خوب است، اما در واقع ، این برای استفاده های امروزی بسیار کم است. مرورگر وب و برنامه ها و سیستم عامل های مدرن احتمالاً آسیب می بینند.

 

2 گیگابایت : این میزان برای کارهای دفتری و مرور اولیه اینترنت خوب خواهد بود ، اما ممکن است گاهی اوقات سرعت را کم کند.

 

4 گیگابایت : میزانی که اغلب افراد استفاده می کنند، و تعادل خوبی برای بازی های سه بعدی، کارهای گرافیکی و ویرایش فیلم است.

 

8 گیگابایت یا بیشتر : این رم توصیه می شود! باید اطمینان حاصل کند که شما به خوبی از عهده همه کارها بر می آیید.

 

مهم : به خاطر داشته باشید که برای حافظه رم 4 گیگابایتی یا بیشتر ، شما باید از یک سیستم عامل 64 بیتی استفاده کنید تا بتوانید از تمام حافظه ها استفاده کنید - یک حافظه 32 بیتی قادر به دسترسی به همه آن نیست. از آنجا که ویندوز به صورت نسخه های جداگانه 32 و 64 بیتی ارائه می شود، اگر قصد اجرای سیستم عامل مایکروسافت را دارید، از نسخه مناسب استفاده کنید.

 

5. صفحه کلید

همزمان با کوچک شدن لپ تاپ ها سایز صفحه کلید آن ها هم فشرده تر و کوچکتر می شود. دقت کنید بعضی صفحه کلیدها دارای نور پس زمینه هستند، این مورد هنگام تایپ کردن در محیط کم نور به شما کمک می کند.

 

6. کارت گرافیک گسسته

با معرفی Intel HD Graphics در پردازنده های Core i3 و بالاتر، اکنون این نوار، به اندازه کافی برای گرافیک یکپارچه افزایش یافته است تا بتواند متناسب با نیازهای بیشتر مردم، اعم از تماشای فیلم، دستکاری تصویر، مرور وب یا حتی بازی های سبک باشد.

 

اگرچه می خواهید بازی های مستقل سه بعدی را انجام دهید، به یک پردازنده گرافیکی اختصاصی احتیاج دارید - سعی کنید چیزی با حداقل 512 مگابایت تا 1 گیگابایت رم تصویری بگیرید. به فروشنده ای که اصرار دارد حافظه ویدئو نشانه عملکرد است، توجه نکنید. اگرچه حافظه ویدئویی بزرگتر با کارتهای عملکرد بالاتر جفت می شود، اما عامل اصلی افزایش عملکرد نیست.

 

در خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم,برای خرید لپ تاپ باید به چه نکاتی توجه کرد,در هنگام خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم

صفحه کلیدهای از خصوصیاتی است که باید هنگام خرید لپ تاپ باید به آن توجه کرد

 

7. میزان اتصالات به لپ تاپ را مد نظر بگیرید.

اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی پورت در لپ تاپ خود دارید - حداقل به دنبال دو پورت USB باشید (سه تا چهار پورت خیلی بهتر است). پورت های USB 3.0 نیز برعکس USB 2.0 کند ترجیح داده می شوند - اگرچه این امر بر مواردی مانند صفحه کلید و موس تأثیر نخواهد گذاشت، اما برای ذخیره سازی می تواند یک مزیت بزرگ باشد.

 

8. وای فای لپ تاپ را بررسی کنید.

دقت کنید لپ تاپی که می خواهید خریداری کنید دارای Wi-Fi باشد و حتی بتوانید به وسیله ی کابل به اینترنت متصل شوید. 

 

بیشتر لپ تاپ های اصلی از 2.4 گیگاهرتز و لپ تاپ های ممتاز از هر دو فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می کنند. تفاوت: 2.4GHz دامنه بیشتری دارد اما سرعت کمتری دارد. همچنین از طریق Wi-Fi همسایه یا سایر وسایلی که از طیف 2.4 گیگاهرتز استفاده می کنند، مانند مایکروویو و تلفن های بی سیم، احتمال تداخل بیشتری دارند.

 

5 گیگاهرتز شانس کمتری برای تداخل و سرعت بالاتر دارد، اما دامنه کمتری دارد - هرچه از مودم فاصله بگیرید، سرعت خود را به طرز چشمگیری کاهش می دهید. مودم بی سیم شما نیز باید از 5 گیگاهرتز پشتیبانی کند تا بتوانید از آن استفاده کنید. این کاملاً راحت قابل تشخیص است، زیرا معمولاً در جایی اشاره ای به "دو بانده" خواهید کرد.

 

9. میزان شارژ لپ تاپ یا باتری لپ تاپ

اگرچه ممکن است دو یا سه سال ضمانت روی لپ تاپ خود داشته باشید، اما باتری، شما را فقط به مدت یک سال تحت پوشش قرار می دهد.

 

دو مشخصات قابل جستجوی باتری های لپ تاپ شامل ظرفیت (اندازه گیری شده در میلی آمپر ساعت) و تعداد سلول ها است. باتری های معمولی دارای درجه میلی آمپری بین 2000mAh و 6000mAh هستند - بالاتر از این بهتر است. باتری ها محفظه های واقعی هستند که در آنها نیرو تولید می شود و می تواند از 4 تا 12 ساعت باشد - هرچه بیشتر بهتر.

 

برخی از لپ تاپ ها برای کاهش اندازه فیزیکی و طولانی شدن عمر باتری، باتری قابل تعویض آسان ندارند. از این نکته آگاه باشید - وقتی باتری شما از بین می رود؛ شاید لازم باشد به جای سرویس لپ تاپ خود، باتری آن را تعویض کنید.

 

حتما لوازم جانبی لپ تاپ را قبل از خرید بررسی کنید.

 

10. صدا و باندهای لپ تاپ:

هرچه لپ تاپ شما بزرگتر باشد، احتمال اینکه صدای بهتری داشته باشد بیشتر است.

 

توصیه ی ما : یک هدفون خوب یا یک بلندگو استریو یا 2.1 تهیه کنید. اگر می خواهید بلندگوهای خود را از طریق USB تغذیه کنید که به پاور پوینت نیازی ندارید، می توانید از طریق USB استفاده کنید.

 

برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی دقت کنیم,در خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم,برای خرید لپ تاپ باید به چه نکاتی توجه کرد

میزان اتصالات لپ تاپ از نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ

 

11. درایو مناسب لپ تاپ

هارد لپ تاپ ها از نقطه 64 گیگابایت شروع می شوند و اندازه خود را تا 1 ترابایت می رسانند. ما در اینجا می گوییم: لپ تاپی با هارد 64 گیگابایت خریداری نکنید، از همان لحظه ی راه اندازی با مشکل روبرو خواهید شد. 256 گیگابایت یک نقطه شروع عالی است، اگرچه، تعداد زیادی عکس و یا تعداد زیادی ویدئو دانلود و یا ذخیره می کنید، باید به اندازه خرید یک هارد دیسک سرمایه گذاری کنید.

 

درایوهای سخت به دو نوع مختلف تقسیم می شوند: درایوهای حالت جامد (SSD) و درایوهای هارد دیسک مکانیکی (HDD).

 

SSD ها به طور قابل توجهی سریع تر، کوچکتر، سبک تر، ساکت تر و از انرژی کمتری نسبت به HDD ها استفاده می کنند، اما معمولاً ظرفیت بسیار کمتری دارند و هر گیگابایت هزینه بسیار بیشتری دارند.

 

آنها همچنین هیچ قسمت متحرکی ندارند و داخل لپ تاپ قرار می گیرند، بنابراین با کوچکترین ضربه آسیب نمی بینند و از بین نمی روند.

 

12. لوازم جانبی!

هنگام قیمت گذاری یک لپ تاپ، پول نقد را برای موارد مهم اضافی اختصاص دهید. این موارد شامل کیف لپ تاپ، باتری اضافی، موس، صفحه کلید، نرم افزار برای کارهای اداری، امنیت اینترنت و تعمیر و نگهداری سیستم می باشد. حتی ممکن است بخواهید یک هارد اکسترنال را برای تهیه نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 

13. وقتی لپ تاپ های خوب خراب می شوند

هر لپ تاپ مستعد حوادث و خرابی های سیستم است. چشم خود را برای مدت طولانی تر از ضمانت های معمول باز نگه دارید و بررسی کنید که آیا تولید کننده ضمانت بین المللی دارد یا خیر.

 

ما توصیه می کنیم، در صورت امکان ، هزینه سه ساله گارانتی خوب را با خدمات سریع پرداخت کنید. سعی کنید مستقیماً آن را از سازنده دریافت کنید تا اینکه با تمدید ضمانت در فروشگاه کار کنید.

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 



مهارت های خانه داری

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین مطالب خانه داری(شستشو، نظافت، لکه گیری، نکات آشپزی، هنر در خانه، مهارتهای زندگی و...)

    سایر مطالب خانه داری

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------