انواع تبلیغات اینترنتی



روش تبلیغات بنری می تواند تاثیر زیادی در بازگشت مخاطبین داشته باشد 

 

به تمامی تبلیغاتی که در فضای اینترنت و وب انجام میشود تبلیغات اینترنتی میگویند. این نوع از تبلیغات برای افراد و کسب و کارهای مختلف جذابیت زیادی دارد. چرا که علاوه بر تنوع نسبت به روشهای تبلیغاتی سنتی از قیمت ارزانتری برخوردار است. برای مثال برای نصب یک بنر در سطح شهر شما باید هزینه زیادی را پرداخت کنید در حالی که با همان مبلغ قادر خواهید بود میزان قابل توجهی تبلیغات اینترنتی داشته باشید که تاثیرگذاری قابل توجهی نیز دارند. معمولا شرکت های بزرگ با بودجه های تبلیغاتی زیاد از هر دو روش تبلیغات سنتی و  اینترنتی بهره میبرند اما تبلیغات اینترنتی کسب و کارهای کوچک را نیز قادر کرده است که به خوبی دیده شوند. 

 

تبلیغات اینترنتی مدل ها و روش های گوناگونی دارد :

1- تبلیغات کلیکی ( Pay Per Click)  

شرکت هایی وجود دارند که شما با جستجو در گوگل میتوانید آنها را بیابید، روش کار با این شرکت ها به صورتی هست که ، تبلیغات شما را به صورت کلیکی در فضای اینترنت به مخاطب معرفی میکنند و بابت هر کلیک و مخاطبی که وارد سایت شما میشود، مبلغی میگیرند که خیلی به پیشرفت سایت شما کمک میکند. این سایتها دارای اعضایی هستند که در قبال دریافت مبلغی از سایت شما بازدید میکنند. به این روش تبلیغات کلیکی یا ppc گفته میشود که مخفف ” پرداخت به ازای کلیک” است.

 

به تمامی تبلیغاتی که در فضای اینترنت و وب انجام میشود تبلیغات اینترنتی میگویند

 

تبلیغات همسان کلیکی (Native): به دلیل مشابهت ساختار و ظاهرآنها  به سایت انتشار دهنده به آنها تبلیغات همسان گفته میشود.مهمترین مزیت تبلیغات همسان این است که به دلیل مشابهت به ساختار سایت انتشار دهنده ،توسط کاربر ها نادیده گرفته نمیشود و میتواند اثر بخشی زیادی در تبلیغات آنلاین داشته باشد.

 

تبلیغات همسان کلیکی

 

2- تبلیغات بنری (Banner ads):

در این روش یک بنر تبلیغاتی از آگهی دهنده در وب سایتی نشان داده می شوند. این روش می تواند تاثیر زیادی در بازگشت مخاطبین داشته باشد. 

 

در این شیوه بنر تبلیغ ‏دهنده در یکی از اندازه ‏های استاندارد در محلی از صفحه ‏ی وب تبلیغ ‏‏گیرنده نمایش داده می‏شود. وب‏سایت‏ های تبلیغ ‏دهنده محل‏های مشخصی که معمولا بالا، کنار و پایین صفحات وب‏شان است را به نمایش تبلیغات بنری اختصاص می‏دهند. بنر به وب‏سایت تبلیغ‏ دهنده یا صفحه‏ای شامل توضیحات تکیملی درباره‏ ی تبلیغ، لینک می‏شود.

 

به ‏عبارتی بازدیدکنندگان از وب‏سایت، می‏توانند روی هر کدام از بنرهای تبلیغاتی که توجه‏شان را جلب کرده باشد کلیک کنند تا اطلاعات بیشتری درباره ‏ی آن بدست بیاورند. بنرها اغلب به‏ صورت فایل‏ های گیف (Gif)، فلش (Flash) و چند فرمت دیگر طراحی می‏شوند و ممکن است تصویر ثابت یا متحرک باشد. بنرهای فلش معمولا حجم بالاتری دارند، طراحی آنها هزینه‏ ی بیشتری دارد و اگر اینترنت مخاطب پرسرعت نباشد ممکن است نمایش آنها با مشکل مواجه شود. در بنرهای فلش که معمولا به صورت انیمیشن هستند، ممکن است از صدا و قابلیت‏های تعاملی هم استفاده شده باشد.

 

آی.ای.بی (Interactive Advertising Bureau) که موسسه‌ای امریکایی در حوزه‌ی تبلیغات است استاندارهایی را برای اندازه‌ی تبلیغات بنری مشخص کرده که در اغلب وب‌سایت‌ها از این اندازه‌ها استفاده می‌شود. این شیوه از متداول‏ترین شیوه‏‏ های تبلیغات اینترنتی است که البته با گسترش شیوه‏ های جدید اندکی از سهم آن کاسته شده است. اما در ایران خیلی‏ ها هنوز تبلیغات اینترنتی را با تبلیغات بنری می‏شناسند و بسیاری از وب‏سایت‏های تبلیغ‏ گیرنده تنها برای دریافت این نوع آگهی‏ ها آمادگی دارند.

 

تبلیغات بنری یکی از راه های مناسب برای معرفی محصولات و خدمات و کسب در آمد شما است

 

3- رپورتاژ آگهی (Reportage):

در مطبوعات مطالبی با عنوان «ادورتوریال» (Advertorial) وجود دارند که در ایران با عنوان «رپورتاژ آگهی» شناخته شده‌اند. این مطالب علی‌رغم اینکه ظاهری شبیه به سایر مقالات و مطالب دارند، اما در واقع باسفارش قبلی و باهدف تبلیغ تهیه شده‌اند.

 

در فضای وب و در برخی وب‌سایت‌های خبری و مجلات اینترنتی نیز از چنین شیوه‌ای برای تبلیغات استفاده می‌شود. گزارش‌ها و خبرهای تبلیغ‌کننده‌ی برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها در قالب «گزارش-آگهی‌ها» و «خبر-آگهی‌ها» در برخی وب‌سایت‌ها منتشر می‌شود. این مطالب باید از سوی وب‌سایت نمایش‏ دهنده، از طریق عناوین یا علامت‌های خاص از مطالبی که توسط تحریریه تهیه می‌شوند جدا شده تا به ‌اعتماد مخاطبان لطمه‌ای وارد نشود.

 

4- تبلیغات فیکس – چسبنده – گربه ماهی (cat fish)

نوعی آگهی تبلیغاتی با قدرت برند سازی و اثر گذاری بالا می باشد که در بالا یا پایین پنجره مرورگر ظاهر می شود و تا زمانی که کاربر با کلیک برروی دکمه close (بستن)، آن را ببندد روی صفحه باقی می ماند.

 

استفاده از بنر فیکس برای افزایش ورودی فوق العاده، جلب توجه کاربران، معرفی خدمات و محصولات (برندینگ)، جذب مشتری هدفمند، نصب اپلیکیشن، ثبت نام در سایت، تماس از سمت مشتری ، دانلود و … بسیار مناسب میباشد.

 

تبلیغات فیکس باعث ارتقای رتبه در گوگل، جمع‌آوری لید یا سرنخ باکیفیت، افزایش فروش و بازگرداندن مشتری‌ها یا لیدهای ازدست‌رفته با ارائه پیشنهادات جذاب نیز میشود.

 

تبلیغات فیکس

 

5- لایت باکس  (light box):

لایت باکس یکی از بهترین انواع تبلیغات آنلاین با قدرت برند سازی و اثر گذاری بسیار بالا می باشد که پس از ورود کاربر به صفحه ای از وب سایت ، به صورت یک بنر (با سایز مشخص ) در مرکز صفحه به کاربر نمایش داده می شود. لازم به ذکر است این نوع تبلیغات به دلیل نوع نمایش ، از پتانسیل بسیار زیادی برای جذب مخاطبین برخوردار است.

 

استفاده ازلایت باکس برای افزایش ورودی سریع، دریافت اطلاعات از کاربران، اطلاع رسانی ، ثبت نام در سایت، چت ، دانلود و … بسیار مناسب میباشد.

 

تبلیغات لایت باکس یکی از بهترین انواع تبلیغات آنلاین

 

6- تبلیغات پاپ.آپ (Pop-up Ads)

صفحات ناخواسته‌ای که در هنگام باز کردن یک صفحه‌ی وب همراه آن باز شده و آگهی نمایش می‌دهند تبلیغات «پاپ.آپ» هستند. این صفحات معمولا در اندازه‌ای کوچک‌تر از صفحه‌ی استاندارد مرورگرهای اینترنتی هستند و با لود شدن صفحه‌ی اصلی، آنها نیز به‌طور اتوماتیک باز می‌شوند. این نوع تبلیغات از آنجایی که به‌صورت پیش‌بینی‌نشده همراه با برخی صفحات باز می‌شوند اغلب حالتی آزاردهنده دارند. برخی مرورگرهای اینترنتی این امکان را فراهم می‌کنند که در هنگام مرور اینترنت جلوی نمایش همه‌ی صفحات پاپ.آپ گرفته شود. برخی نوارهای ابزار اینترنتی نیز پس از نصب شدن بر روی دستگاه کامپیوتر به‌صورت پیش‌فرض نمایش تبیغات پاپ.پاپ را منع می‌کنند. 

 

تبلیغات «پاپ.آندر» (Pop-Under) هم نوعی از تبلیغات پاپ.آپ هستند. پاپ.آندرها هم به‌صورت ناخواسته و به شکل یک صفحه‌ی مستقل از صفحه‌ی اصلی طراحی شده‌اند. اما پاپ.آندرها در زمان نمایش صفحه اصلی باز نمی‌شوند، بلکه در زیر آن پنهان شده‌اند و هنگامی که صفحه‌ی اصلی بسته می‌شود، آنها باز می‌شوند.

 

این روش در کمک به بالا رفتن سایت شما خیلی مؤثر است اما توصیه میکنم که در شروع کار خود از این روش استفاده کنید، چون در طولانی مدت به سئوی سایت شما ضرر میزند،شما با گرفتن یک پوپاپ در قالب یک صفحه میتونید بازخورد خوبی برای معرفی محصول خود بگیرید. به دلیل ارزان بودن و رشد سریع رتبه سایت شما همانطور که گفته شد استفاده از این روش در آغاز کار میتواند انتخاب مناسبی باشد.

 

7- ساید بار (side):

تبلیغات ساید بار یکی از راه های مناسب و فوق العاده برای معرفی محصولات و خدمات شماست.تبلیغات ساید بار معمولا در صفحاتی با محتوای مرتبط با کسب و کار شما و گاها در تمام صفحات سایت اعم از صفحات مرتبط یا غیر مرتبط به منظور معرفی برند شما به تمامی مخاطبان قرار داده میشوند. محل قرار گیری ساید بار در سمت چپ یا راست صفحه ی دسکتاپ و موبایل میباشد،این نوع تبلیغات معمولا با اسکرول موس نیز به صورت ثابت نمایش داده میشوند.

 

استفاده از بنرساید بار برای، معرفی خدمات و محصولات (برندینگ) ، افزایش ورودی ، جلب توجه کاربران ، جذب مشتری هدفمند ، ثبت نام در سایت و … بسیار مناسب میباشد.

 

ساید بار به صورت فیکس عمودی به شما اجازه می دهد تا با مالکیت جایگاهی ثابت به تبلیغ برند خود بپردازید

 

8- تبلیغات محتوایی:

تبلیغات محتوایی یکی از راه های مناسب برای معرفی و جذب مشتری در نقطه هدف می باشد. که معمولا در مقاله مرتبط با کسب و کار ،خدمات، یا محصولات شما نمایش داده میشود. این نوع  تبلیغات به صورت بنر(تصویر لینک دار) در بین متن مقاله ی مد نظر شما که دارای کلمات کلیدی متناسب با کسب و کار و هدف شماست و در گوگل از جایگاه مناسبی برخوردار است، قرار میگیرد. بزرگترین مزیت این نوع تبلیغات این است که  کاربرانی که از طریق سرچ محصولات یا خدمات مرتبط با حوزه ی کسب و کار شما وارد سایت می شوند متناسب با نیازشان میتوانند تبلیغات شما را مشاهده و با شما ارتباط برقرار نمایند.

 

تبلیغات محتوایی یکی از بهترین روش تبلیغات هدفمند می باشد

 

9- تبلیغات آویزان (Hover Ads)

در تبلیغات پاپ آپ معمولا از طریق کد جاوا اسکریپت دستور باز شدن یک صفحه جدید HTML همراه صفحه ی اصلی صادر می شد. ممانعت از نمایش تبلیغات پاپ آپ از طرف برخی مرورگرهای اینترنتی و نوار های ابزار باعث شد تبلیغ گران راه جدیدی برای نمایش آگهی هایشان پیدا کنند. تبلیغات آویزان در واقع نوع جدید و دیگری از تبلیغات پاپ آپ هستند که با استفاده از تکنولوژی صفحات HTML دینامیک نمایش داده می شوند.  

 

در این نوع به ازای هر تبلیغ یک صفحه جدید در مرورگر باز نمی شود. این نوع تبلیغات در هنگام باز شدن صفحه اصلی، در قالب کادری به صورت آویزان و شناور روی صفحه قرار می گیرند و بخشی از آنرا می پوشانند.

 

نوعی دیگر از تبلیغات آنلاین که به آگهی های شناور (Floating Ads) نیز معروفند نیز شبیه به همین دسته هستند. آگهی های شناور پس از نمایان شدن به صورت اتوماتیک بر روی صفحه درخواستی کاربران، در مدت زمان معینی (به طور معمول 5 تا 30 ثانیه) خود به خود بسته می شوند.

 

 بهترین سایت تبلیغات اینترنتی, روش های تبلیغات اینترنتی

 تبلیغات آویزان در واقع نوع دیگری از تبلیغات پاپ آپ هستند 

 

10- تبلیغات متنی:

تبلیغات متنی همانند تبلیغات بنری در صفحات وب نمایش داده می شوند. اگر در تبلیغات بنری عکس یا تصاویر متحرک، نمایش دهنده ی آگهی بود و به وب سایت هدف لینک می شد، در این نوع تبلیغات از متن برای توصیف آگهی استفاده می شود. وب سایت های تبلیغ گیرنده معمولا بخش هایی را به صورت کادر یا ستون در کنار یا میانه صفحات در نظر می گیرند و تعدادی آگهی متنی را در آنجا نمایش می دهند. آگهی  متنی معمولا شامل عنوان تبلیغ و لینکی به صفحه ی تبلیغ دهنده است.

 

 

معرفی خدمات و محصولات شما در قالب یک جمله ی تاثیر گذار در تبلیغات متنی

 

11 - تبلیغات ایمیلی (email ads):

از دیگر شیوه های قدیمی بازاریابی و تبلیغات اینترنتی استفاده از ایمیل است. در تبلیغات ایمیلی آگهی در قالب یک ایمیل تنظیم می شود و برای تعداد زیادی آدرس ارسال می شود. برخی سازمان ها، نهادها و شرکت ها لیستی از مشتریان و کاربران خود دارند و تبلیغات مربوط به خود را برای آنها ارسال می کنند. حالت دیگر زمانی است که این گونه ایمیل ها برای مشتریان یا کاربران بالقوه فرستاده می شود، مثلا ارسال تبلیغات مربوط به یک کتاب جدید برای لیست چندصدنفره از کتاب خوانان حرفه ای. برخی شرکت های بازاریابی و تبلیغات آنلاین نیز در قبال دریافت مبالغی آگهی آماده شده را به بسته های آدرس ایمیل چندهزارتایی که در اختیار دارند ارسال می کنند.

 

علی رغم قدیمی بودن شیوه ی ارتباطی ایمیل در فضای وب، در صورتی که به درستی از این ابزار استفاده شود این نوع تبلیغات همچنان می تواند اثربخش باشد.

 

این روش به دلیل مقرون به صرفه بودن و تاثیر فراوانش در بازگشت سرمایه محبوبیت زیادی در بین کسب و کارها دارد. از ایمیل مارکتینگ در حوزه های مشخص می توان نتایج مطمئنی را استخراج کرد.

 

تبلیغات ایمیلی

 

12- تبلیغات ویدئویی (Video Ads)

همزمان با افزایش سرعت دسترسی به اینترنت در سراسر دنیا و گسترش انتشار و مشاهده فایل های ویدئویی تسط کاربران، استفاده از این رسانه در دنیای تبلیغات در قالب آگهی ها و تبلیغات ویدیویی ویدئویی نیز گسترش یافته است.  

 

ویدئوهای تبلیغاتی گاهی در بالا یا کنار صفحات وب همچون بنر های تبلیغاتی نمایش داده می شوند. همچنین ممکن است ویدئو بخشی از یک بنر پیشرفته ی فلش باشد.روش دیگر نمایش آنها در جماعت های محتوایی و وب سایت های به اشتراک گذاری ویدئو مانند یوتوب است. در این حالت آگهی ویدئویی در مدت زمانی کوتاه در ابتدا، انتها یا میانه ی ویدئوی مورد نظر شما نمایش داده می شود.

 

13- تبلیغ وب استوری

تبلیغ وب استوری تبلیغاتی هستند مشابه استوری های اینستاگرام وشبکه های اجتمائی، با این تفاوت که در فضای وب سایت نمایش داده میشود.نحوه ی نمایش این تبلیغات به گونه ای است که در ابتدا در ابعاد کوچک با یک عنوان جذاب و کوتاه نمایش داده میشود و بعد از کلیک کاربر محتوای اصلی تبلیغ همراه با جزئیات آن در ابعاد بزرگ نمایش داده میشود.

 

 

 

برخی از مزایای استفاده از وب استوری (web Stories) در بیتوته:

- راهی است برای بهتر دیده شدن و درگیر شدن مخاطب با محتوای یکتا شما

 -ارائه جزئیات کسب و کار شما در ابعاد بسیار بزرگ و با کیفیت 

 - دنبال کردن کسب و کار شما توسط  کاربران کاملا هدفمند  (نوع این فرمت، نحوه ی نمایش ، و ابعاد آن باعث جلب توجه تعداد زیادی از کاربران میگردد)

 

 - امکان لینک دهی به سایت ، و شبکه های اجتماعی شما (میتوانید از این ویژگی جدید، برای نمایش دستهای پشت پرده در تجارت خود استفاده کنید مثلاً میتوانید با درج تصاویر با کیفیت یا پخش ویدیوهای ساده و معمولی، باعث پررنگتر شدن نقش کارمندان، دفتر کار، محصول یا خدمات  خود شوید.)

 

- ارائه پیشنهاد ویژه در وب استوری میتواند حس خاص بودن را به کاربر منتقل کند.

- وب استوری  روی فروش محصول شما تأثیر گذار خواهد بود.

 

- انتقال بازدیدکنندگان به وب سایت و شبکه های اجتماعی شما) میتوانید بر روی استوری وب خود یک لینک قرار دهید و بازدیدکنندگان آن استوری را به مشاهده وبسایت، محصول، ویدیو، یا هر چیز دیگری که تمایل دارید، دعوت کنید بهمحض اینکه کاربری بر روی این لینک کلیک کند، وب سایت یا شبکه های اجتماعی آن شخص را به محتوای موردنظر منتقل خواهد کرد)

 

- از طریق وب استوری میتوانید تصاویر، رویداد و اخباری در خصوص برندتان ، همراه با تیزر تهیه کرده یا حتی پیشبینی و نقدهایی را ارائه کنید.

 

- محصول یا سرویس خود را به نمایش بگذارید(از وب استوری برای نمایش محصول یا سرویس خود استفاده کنید. یک نمایش سریع، روش بسیار خوبی برای معرفی محصول یا ایجاد هیجان در رابطه با آخرین نسخه محصول است.)

 

- افزایش  آگاهی ، تعامل و درگیری کاربران با محتوای شما و جذب آنها 

- ارائه امار کامل و تخصصی از بازدید استوری شما 

 

وب استوری میتواند یک روش بسیار خوب برای نمایش پیشنهاد ویژه یا حراج هفتگی محصولات شما باشد

 

گردآوری: بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های کامپیوتر و اینترنت(گرافیک، موبایل و کامپیوتر جیبی، اختراعات جدید، ترفندها و...)

    سایر مطالب کامپیوتر و اینترنت

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------