نوجوان 14 ساله با ساخت یک صابون «برترین دانشمند جوان آمریکا» شد



ملانوما،اخبار علمی،خبرهای علمی
یک نوجوان دبیرستانی پس از ساختن صابونی که می‌تواند در درمان ملانوما مفید باشد، به عنوان «برترین دانشمند جوان آمریکا» معرفی شد.

به گزارش فرادید، ملانوما نوعی از سرطان پوست است که هر ساله در حدود 100000 نفر در ایالات متحده به آن مبتلا می‌شوند و تقریباً 8000 نفر را می‌کشد.

 

هیمن بکله (Heman Bekele)، دانش‌آموز 14 ساله کلاس نهم از آناندیل ویرجینیا، پس از شکست دادن 9 فینالیست دیگر، این جایزه را از آن خود کرد.

 

او در مراسم دریافت جایزه خود گفت: «درمان سرطان با یک تکه صابون؛ من همیشه به زیست‌شناسی و فناوری علاقه‌مند بوده‌ام و این چالش به من بستری عالی برای نمایش ایده‌هایم داد».

 

این صابون از ترکیباتی ساخته شده است که می‌تواند سلول‌های دندریتیکی را که از پوست انسان محافظت می‌کنند دوباره فعال کند و آنها را قادر به مبارزه با سلول‌های سرطانی کند. بکله گفت که معتقد است «ذهن‌های جوان می‌توانند تاثیر مثبتی بر جهان بگذارند».

 

ایده بکله از زندگی در اتیوپی تا سن چهار سالگی سرچشمه گرفت؛ او در آنجا افرادی را دیده بود که دائماً زیر آفتاب داغ کار می‌کردند: «من می‌خواستم چیزی بسازم که نه تنها از نظر علمی عالی باشد، بلکه بتواند برای تعداد بیشتری از مردم در دسترس باشد».

 

دبورا ایزابل، مربی او، گفته است که بکله «متمرکز بر تبدیل جهان به مکانی بهتر برای افرادی است که لزوماً تا کنون حتی ملاقات نکرده است».

 

طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا، سرطان پوست شایع‌ترین نوع سرطان است و با اینکه ملانوما تنها 1 درصد را به خود اختصاص می‌دهد، اما عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان پوست است.

 

این انجمن می‌گوید میزان ملانوما در چند دهه گذشته به سرعت در حال افزایش بوده است، به ویژه در میان زنان بالای 50 سال، و در سفیدپوستان بیش از 20 برابر بیشتر از سیاه‌پوستان دیده می‌شود. در عین حال، میزان مرگ و میر ملانوما در طول دهه گذشته به دلیل پیشرفت در درمان کاهش یافته است.

 

پس از برنده شدن این جایزه، بکله به هیئت داوران گفت که امیدوار است این صابون را به «نماد امید، سلامت و جهانی که در آن درمان سرطان پوست در دسترس همه است» تبدیل کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------