کشف ۴ گونه جدید از اختاپوس‌ها در اعماق دریا



اختاپوس‌،اخبار علمی،خبرهای علمی
موسسه اقیانوس اشمیت روز سه‌شنبه اعلام کرد که گروهی از دانشمندان چهار گونه جدید اختاپوس را در آب‌های کاستاریکا کشف کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌بی‌سی، ‌تاکنون تنها یکی از گونه‌های جدید اختاپوس اعماق دریا نامگذاری شده است. هر چهار گونه جدید، که در منطقه‌ای به وسعت ۱۰۰ مایل مربع در کاستاریکا یافت شده‌اند، فرآیند ارائه توضیحات علمی رسمی را می‌گذرانند.

 

محققان یکی از این گونه‌های نامگذاری‌شده را اختاپوس دورادو(dorado) می‌نامند که از روی رخنمونی از صخره که به نام تپه الدورادو که اختاپوس در آن پیدا شده، نامگذاری شده است.

 

به گفته محققان، اختاپوس دورادو گونه جدیدی از Muusoctopus است که مرتبط با اختاپوس مرواریدی است.

 

محققان در سال ۲۰۱۳ گروهی از بچه اختاپوس‌ها را در کاستاریکا پیدا کردند، اما در آن زمان، دانشمندان گفتند که هیچ جنین در حال رشدی ندیده‌اند که این باعث شد معتقد باشند شرایط در آنجا برای تولد بچه اختاپوس‌ها مساعد نیست. این موضوع سال گذشته زمانی که محققان به منطقه بازگشتند و اختاپوس‌های تازه متولد شده را دیدند تغییر کرد.

 

به گفته موسسه اقیانوس اشمیت، دانشمندان در ماه ژوئن دو مهد اختاپوسی را پیدا کردند و شش ماه بعد برای مطالعه بیشتر به آن منطقه بازگشتند.

 

دکتر بث اورکات(Beth Orcutt) از آزمایشگاه علوم اقیانوسی بیگلو می‌گوید: با کار سخت، تیم ما چشمه‌های گرمابی جدیدی را در کاستاریکا کشف و تأیید کرد که این چشمه‌ها میزبان اختاپوس‌ها و تنوع زیستی منحصربه‌فرد هستند.

 

اختاپوس دورادو تنها گونه‌ای از گونه‌های تازه کشف شده بود که در چشمه‌های گرمابی منطقه در حال تخم‌گذاری دیده شد.

 

اختاپوس‌ها اغلب در آب‌های گرم تولید مثل می‌کنند تا مدت زمان خروج اختاپوس‌های کوچک از تخم‌ را کاهش دهند.

 

به گفته موسسه اقیانوس اشمیت، بین سفرهای انجام شده در ماه‌های ژوئن و دسامبر، محققان بیش از ۳۱۰ نمونه از اعماق دریا را جمع‌آوری کردند. آنها در موزه جانورشناسی دانشگاه کاستاریکا بایگانی می‌شوند.

 

نمونه‌ها معمولا به ایالات متحده یا اروپا ارسال می‌شوند، اما نگهداری نمونه‌ها در کاستاریکا به دانشمندان محلی امکان مطالعه آنها را می‌دهد.

 

دکتر خورخه کورتس (Jorge Cortés) از دانشگاه کاستاریکا می‌گوید، این تحقیق می‌تواند به اطلاع‌رسانی سیاست‌های آینده برای حفاظت از آب‌های محلی کمک کند.

 

حدود ۳۰۰ گونه اختاپوس در سراسر جهان وجود دارد که در تمام اقیانوس‌های جهان زندگی می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------