۵ ترفند ساده اما حرفه ای برای چیدمان عکاسی



در این مطلب اما می‌خواهیم نکاتی تخصصی‌تر از عکاسی را به شما آموزش دهیم. لازم است یادآوری کنیم که عکس خوب، صرفا نیاز به دوربین خوب ندارد و شما می‌توانید با نگاهی خوب و آگاهی از علم و دانش عکاسی، عکس‌های خوبی برداشته و منتشر کنید.

 

عکاسی از چیدمان

حتما شما نیز تصاویر بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید که از چیدمان اشیا روی یک سطح برداشته شده‌اند، بسیاری از این تصاویر از بالا گرفته شده‌اند، بخش عمده‌ای از دلیل زیبایی این گونه از عکس‌ها به خاطر تناسب زاویه شان با دید انسان است. برای عکاسی از چیدمان‌، لازم است چند نکته را در نظر داشته باشید تا بتوانید عکس‌های خوبی تهیه کنید.

 

راهنمای عکس گرفتن, ترفندهای عکس گرفتن

نکاتی برای عکس گرفتن

 

یک استودیو‌ی عکاسی خانگی بسازید

برای داشتن یک استودیو‌ی خانگی لازم نیست که حتما از فلاش‌های گران‌قیمت عکاسی استفاده کنید. یک گوشه‌ نورگیر از خانه را انتخاب کنید و در روشن‌ترین ساعت روز، چیدمان‌خود را در‌ آن‌ فضا آماده کرده و از بالا عکاسی کنید.

 

برای اینکه‌ نورپردازی یکپارچه‌ای در فضای چیدمان‌تان داشته باشید، بهتر است از یک صفحه‌ سفید بزرگ در مقابل زاویه‌ تابش نور خورشید استفاده کنید؛ البته تجهیزات تخصصی‌ای برای این کار در عکاسی وجود دارد اما یک مقوای‌ محکم سفید یا حتی یک شیء سفید بزرگ مسطح می‌تواند تا حد بسیاری به شما در نورپردازی فضای چیدمان‌تان کمک کند. وقتی نور یکپارچه‌ای روی چیدمان شما تابیده شود، جلوه‌ بیشتری به اشیا می‌دهد و در نتیجه عکس بهتری نیز خواهید داشت.

 

چیدمان عکاسی,نکاتی برای عکس گرفتن

برای نورپردازی یکپارچه در عکس، از صفحه‌ سفید بزرگ در مقابل زاویه‌ تابش نور خورشید استفاده کنید

 

دوربین را ثابت نگه دارید

در مطالب قبل نیز در این باره توضیحاتی داده بودیم اما لازم است بار دیگر در این مورد یادآوری کنیم که تمیز بودن لنز دوربین و ثابت بودن آن، تا حد بسیاری از مات شدن یا اصطلاحا بلور شدن عکس‌های شما جلوگیری می‌کند. اگر از دوربین‌ استفاده می‌کنید، سعی کنید آن را با سه‌پایه  عمود بر سطح چیدمان در جای خود محکم کنید و اگر هم تلفن همراه برای عکاسی در دست دارید، سعی کنید آن را با یک منوپاد به جای مشخصی نصب کنید.

 

این کار به شما کمک می‌کند که از سرعت‌های کمتر در عکاسی استفاده کنید و نوردهی بیشتری به چیدمان خود بدهید که در نتیجه عکس باکیفیت‌تری خواهید داشت.

 

راهنمای نورپردازی برای عکاسی,آموزش عکاسی

سعی کنید دوربین را با سه‌پایه  عمود بر سطح چیدمان در جای خود محکم کنید

 

از یک صفحه‌ چوبی استفاده کنید

پیدا کردن یک صفحه‌ چوبی یا حتی سنگی که چندان کاربردی ندارد، کار سختی نیست؛ حتی ممکن است صفحه‌ای که روی‌ آن چیدمان انجام می‌دهید، سطح تمیزی نباشد. این کار به شما کمک می‌کند که چیدمانی روستیک و دلنشین داشته باشید. می‌توانید حتی بنا بر خلاقیت‌تان این سطح را رنگ کنید یا با پارچه‌ای متناسب با سلیقه‌تان آن را بپوشانید.

 

راهنمای نورپردازی برای عکاسی,آموزش عکاسی

با استفاده از صفحه‌ چوبی یا سنگی چیدمانی روستیک و دلنشین داشته باشید

 

زیبایی در عین سادگی

فراموش نکنید که منظور از چیدمان، تنها چیدمانی از لوکس‌ترین اشیا یا نفیس‌ترین وسایل نیست. همین که اشیا در عکس‌ شما با یکدیگر تناسب و ارتباط درست بصری و حسی داشته باشند، با رعایت سایر نکات تکنیکی می‌توانید عکس بسیار زیبایی تهیه کنید. 

 

اگر تناسب در چیدمان رنگ‌ها، فرم‌ها و حس و کاربرد اشیا رعایت شود، به مراتب نتیجه‌ بسیار مطلوب‌تری از یک چیدمان بدون تناسب اما از اشیای گران قیمت خواهید داشت. در این نوع عکاسی، سوژه‌ اصلی‌ای وجود ندارد، پس شما در واقع از کل فضا عکاسی می کنید و تمامی اشیای موجود در کنار هم باید چیدمان زیبایی داشته باشند.

 

ترفندهای عکس گرفتن,آشنایی با اصول عکاسی

منظور از چیدمان، تنها چیدمانی از لوکس‌ترین اشیا یا نفیس‌ترین وسایل نیست

 

خلاق باشید، خلاق باشید، خلاق باشید

اگر قصد دارید از بشقاب غذایتان یا چیدمانی از گل ها عکاسی کنید، همه چیز را در کنار هم ببینید، سعی کنید هر چیزی که در عکس شما وجود دارد، در تناسب با سایر اشیا باشد. هیچ چیز اضافه‌ای در عکس خود قرار ندهید. از خلاقیت خود استفاده کنید و رنگ، حس و روح به عکس تان ببخشید. کسی که عکس شما را می‌بیند، در وهله‌ اول متوجه حس و روح عکس می‌شود.

 

سعی کنید فضاهای خالی میان اشیا را یک فرم ببینید و از تناسب میان آنها به درستی استفاده کنید. بیننده را با تصویر خود به هیجان بیاورید و عکسی زنده و شاداب تهیه کنید.

 

نکاتی برای عکس گرفتن,راهنمای عکس گرفتن

فضاهای خالی میان اشیا را یک فرم ببینید و از تناسب میان آنها به درستی استفاده کنید

 

منبع : chidaneh.com

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین مطالب خانه داری(شستشو، نظافت، لکه گیری، نکات آشپزی، هنر در خانه، مهارتهای زندگی و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------