احداث نیروگاه اتمی در کره ماه



 

احداث نیروگاه اتمی در کره ماه

 

 

سازمان ناسا قصد دارد به منظور تامین منابع انرژی مورد نیاز فضانوردانی که در آینده در کره ماه ساکن خواهند شد، نیروگاه اتمی مجهز و فشرده ای را در این کره احداث کند.

 


گزارشها نشان می دهد مهندسان ناسا در حال تحقیق بر روی نیروگاه فوق فشرده اتمی بر روی ماه هستند که می تواند انرژی کافی برای تامین نیروی خانه ها یا قرارگاه های تحقیقاتی در ماه را تولید کند رآکتوری که در این نیروگاه ساخته خواهد شد ابعادی برابر ابعاد یک سبد زباله دارد.

 


زمانی که فضانوردان آپولو به ماه سفر کردند، تنها چند روز در آنجا باقی ماندند که باطری ها و سلولهای تامین انرژی آن برای این مدت کفایت می کرد اما اکنون ناسا به اقامت چند هفته ای یا چند ماهی فضانوردان در ماه فکر می کند که در این صورت باطریها پاسخگوی نیاز انرژی مورد مصرف نخواهند بود.

 


از این رو فضانوردانی که در ماه اقامت خواهند داشت، برای انجام و ادامه فعالیتهای علمی و تحقیقاتی خود به منابع انرژی طولانی مدتی نیازمند خواهند بود متخصصان علوم فضایی در حال حاضر تمامی انواع منابع انرژی قابل استفاده را، از صفحات خورشیدی گرفته تا سلولهای سوختی عظیم، مورد بررسی قرار داده اند.

 


یکی از مناسب ترین ایده ها و طرح های ارائه شده استفاده از رآکتورهای اتمی کوچک است به این شکل تمامی نیروگاه در تریلر ۱۸ چرخ اتاق داری گنجانده خواهد شد که در این صورت وزن کلی این نیروگاه برابر وزن یک خودرو مسلح "هاموی" خواهد بود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------