سرویس های بهداشتی عمومی، پاتوق باكتری های بیماری زا



 

 

سرویس های بهداشتی عمومی، پاتوق باكتری های بیماری زا

 

نتایج یك مطالعه جدید نشان داده است كه تعداد بی شماری از باكتری های بیماری زا در سرویس های بهداشتی عمومی تجمع می كنند و به راحتی بین افراد مختلف جابه جا می شوند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، كارشناسان بهداشت عمومی در آمریكا با استفاده از یك وسیله تعیین توالی ژنتیك پیشرفته، ۱۹ گروه از باكتری ها را روی درها، كف زمین ها، روی دستگیره ها و ظروف صابون مایع در دستشویی های عمومی شناسایی كرده اند.

به گزارش سایت اینترنتی وب ام دی، بسیاری از این نسخه های باكتریایی شناسایی شده از طریق تماس دست انسان با سطوح آلوده، منتقل می شوند. همچنین باكتری های پوستی از قبیل میكروب «استامینوكوكوس آئورئوس» روی دستگیره ها و سایر وسایل دستشویی ها كه معمولا به آنها دست می زنیم، وجود دارند. برخی از انواع این باكتری ها در دستشویی های زنانه و مردانه متفاوت هستند.

متخصصان علوم پزشكی در دانشگاه كلورادو در این مطالعه خاطرنشان كردند: مادامی كه دست های خود را با آب و صابون بشوئید و بهداشت مناسبی را در این زمینه رعایت كنید، این باكتری ها معمولا مشكلی برای شما ایجاد نخواهند كرد اما به دلیل وجود همین باكتری هاست كه متخصصان همواره تاكید به شست وشوی مناسب دستها دارند.

همچنین توصیه می شود برای دست زدن به لوازم سرویس بهداشتی از دستمال استفاده كنید و حتی المقدور از تماس مستقیم پوست دست با این لوازم خودداری كنید..... /  خبرگزارى ايسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------