آخرین اخبار علمی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آیا دنباله‌دار «۳آی/اطلس» متعلق به فرازمینی‌هاست؟

دانشمندان پس از بررسی سیگنال‌های بیگانه که از یک جرم میان‌ستاره‌ای به نام 3I/ATLAS می‌آمد، اکنون نتایج را منتشر کرده‌اند. به…

مصرف منظم ریزمغذی ها، سلامت چشم ها را تضمین می كند

 

 

مصرف دوز روزانه ریزمغذی ها به طور منظم، سلامت چشم ها را تضمین می كند.

تغذیه سالم و منظم نه تنها هزینه مراقبت های بهداشتی را كاهش می دهد، بلكه همچنین مانع از ضعف و از دست دادن توان بینایی در اثر ابتلا به عارضه تحلیل منطقه ماكیولار چشم و سایر بیماریهای چشمی می شود.

در این پژوهش محققان دانشگاه توفتز در ماساچوست آمریكا، رژیم غذایی و سایر اطلاعات مرتبط را در بیش از ۴۰۰۰ مرد و زن در گروه سنی ۵۵ تا ۸۰ سال مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

این افراد در یك پژوهش بلندمدت مربوط به بیماریهای چشمی در رابطه با افزایش سن شركت كرده بودند.

این محققان دریافتند: مهمترین ریزمغذی ها و مواد معدنی كه می توانند برای سلامت چشم ها در تركیب با هم خاصیت حفاظتی بیشتری داشته باشند شامل ویتامین های ث، ای، روی، لوتئین و اسیدهای چرب امگا -۳ معروف به DHA و EPA هستند.

این پژوهش در نشریه اوپتالمولوژی منتشر شده است...../تحلیل:ایسنا

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------