روباتی مخصوص یاد دادن برنامه نویسی به کودکان + تصاویر



اخبار علمی - روباتی مخصوص یاد دادن برنامه نویسی به کودکان + تصاویر

دانشمندان روبات‌های جدیدی برای کمک به کودکان خردسال برای آموختن برنامه نویسی طراحی کرده‌اند که می‌تواند مفاهیم برنامه نویسی با رایانه را از سینی کم به کودک بیاموزد و او را همانند یک مهندس نرم افزار پرورش دهد.

دانشمندان معتقد هستند که آموختن اصول برنامه نویسی کامپیوتری از سنین خردسالی در کودکان سبب رشد و توسعه مهارت‌های مغزی آن‌ها می‌شود.

 

اخبار , اخبار علمی , ساخت روبات

 

گفتنی است، بر همین اساس پژوهشگران یک روبات کوچک طراحی کرده‌اند که می‌تواند به وسیله ترسیم اشکال مختلف و زیبا به وسیله چراغ‌های led تعبیه شده بر روی خود کد نویسی و برنامه نویسی کامپیوتری آسان را به خردسالان آموزش دهد.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، این روبات طراح می‌تواند حتی در آینده به عنوان یک وسیله کمک آموزشی در مدارس سراسر دنیا مورد استفاده قرار گیرد.

 

اخبار , اخبار علمی , ساخت روبات

 

این روبات که در ابعاد ۱۱×۱۱ سانتی متر طراحی شده، دارای سنسورهای خاصی است که می‌تواند پس از نوشته شدن کد توسط کودک خردسال شکل مورد نظر را ایجاد کند و در عین حال از برخورد با موانع و یا سقوط از ارتفاع و آسیب به دستگاه جلوگیری نماید.

 

از جمله ویژگی‌های منحصر بفرد این روبات دارا بودن یک کارت حافظه برای ضبط صدا است که می‌تواند فرامین کنترلی از طرف کودک خردسال را ضبط نموده متناسب با آن وضعیت حرکتی خود را تغییر بدهد.

 

اخبار , اخبار علمی , ساخت روبات


اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------