نخستین ارزیابی از چشم‌انداز رقابتی صنعت مخابرات ۵G توسط مؤسسه GlobalData



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

تحلیل مؤسسه GlobalData نشان می‌دهد هوآوی در صدر صنعت ۵G قرار دارد.

موسسه GlobalData  در زمینه تجزیه و تحلیل اطلاعات فعالیت دارد، نخستین ارزیابی از چشم‌انداز رقابتی صنعت مخابرات در بخش زیرساخت شبکه رادیویی 5G را منتشر کرد. بر اساس این گزارش شرکت هوآوی در بخش راهکارهای شبکه 5G بالاتر از رقبای خود ایستاده است.

 

اخیراً موسسه بزرگ GlobalData گزارشی را منتشر کرده که در آن به بررسی عملکرد شرکت‌های فعال در زمینه نسل پنجم شبکه موبایل پرداخته است. در این تحلیل، هوآوی به دلیل پیشرفت‌های اخیر خود در صنعت 5G رتبه نخست را کسب کرده است.

 

در گزارش موسسه GlobalData، پلتفرم ایستگاه‌های 5G موبایل پنج شرکت کلیدی و بزرگ از جمله هوآوی، اریکسون، ZTE، نوکیا و سامسونگ ارزیابی شده است. این ارزیابی بر اساس چهار استاندارد شامل ظرفیت شبکه باند پایه، تکامل تکنولوژی، سادگی نصب و فناوری ساخت تجهیزات رادیویی انجام شده‌است. بر اساس گزارش‌های این موسسه، تجهیزات شبکه 5G هوآوی دارای بهترین جایگاه در بین رقبا هستند. همچنین هوآوی در سایر  پارامترها از جمله ظرفیت بالاتر شبکه باند پایه و پهنای باند تجهیزات رادیویی، برتری خود را نسبت به سایر شرکت‌ها حفظ کرده است.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

به گفته یکی از تحلیل‌گران موسسه GlobalData، بازار تجهیزات 5G در روزهای ابتدایی ورود این فناوری به شدت رقابتی است. تصمیم امروز اپراتورها در خصوص سرمایه‌گذاری بر روی این فناوری می‌تواند تاثیر مستقیمی  روی روند پیشرفت و تغییر زندگی کاربران با شبکه 5G داشته باشد.

 

همچنین این گزارش روند محرک‌های اصلی شبکه رادیویی 5G را مورد بررسی قرار داده است. به عنوان مثال، اینترنت اشیا یکی از محرک‌های اصلی رشد زیرساخت فناوری 5G محسوب می‌شود؛ اما در افق کوتاه‌مدت، شبکه 5G به طور عمده با محوریت خدمات اینترنت و پهنای باند موبایل گسترش یافته است. با گسترش بازار دسترسی به شبکه 5G، ارزیابی موسسه GlobalData بیشتر بر روی توانایی‌های این شبکه در زمینه اینترنت اشیاء متمرکز خواهد شد.

 

به گفته تحلیل‌گران موسسه GlobalData، آینده سازندگان تجهیزات مخابرات به سرعت در حال تغییر است. موج اول تجهیزات 5G با نام Non-standalone 5G به بازار عرضه شده‌اند که بر اساس زیرساخت‌های شبکه 4G LTE کار می‌کردند. بنابراین شرکت‌هایی مانند هوآوی که به این فناوری دسترسی داشتند موفق شدند تجهیزات بیشتری را به اپراتورها بفروشند؛ زیرا اکثر اپراتورهای جهان از دکل‌های 4G LTE استفاده می‌کردند.

 

اما در ادامه شاهد فناوری اصلی 5G یعنی Standalone 5G هستیم. این دسته از مودم‌ها برای برقراری ارتباط به دکل‌ها و تجهیزات مختص فناوری 5G نیاز دارند و در نتیجه پهنای باند بیشتر و حداکثر پایداری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. از طرفی این فناوری بازار جدیدی را برای اپراتورها به وجود می‌آورد و آن‌ها می‌توانند با جذب مشترک‌های جدید، سهم فروش خود را در بازار افزایش دهند. هوآوی در خصوص این نوع شبکه 5G نه تنها در زیرساخت مخابراتی پیشرفت داشته است، بلکه گوشی Huawei Mate 20 X 5G را نیز معرفی کرده است. این محصول اولین گوشی دنیاست که امکان اتصال به هر دو نوع معماری شبکه‌های 5G (یعنی SA و NSA) را دارد.

مدتی پیش رایان دینگ رئیس بخش Carrier BG هوآوی اعلام کرد که این شرکت تا به حال 50 قرارداد در زمینه ارائه خدمات، تأمین و فروش تجهیزات 5G در سراسر جهان منعقد کرده است و همچنین توانسته بیش از 150 هزار ایستگاه رادیویی 5G را در کشورهای مختلف به فروش برساند.

 

به نظر می‌رسد آمارهای مختلف جهانی و پیشرفت مستمر هوآوی در ابعاد مختلف 5G (از زیرساخت مخابراتی گرفته تا محصولات نهایی مانند گوشی) نشان می‌دهد این شرکت عزمی جدی برای رشد بیشتر در این صنعت دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------