بفرماييد شام در رستوران ربات‌ها!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بفرماييد شام در رستوران ربات‌ها!

دست پخت عجيب‌ترين آشپزهاي جهان را امتحان كنيد!

يك رستوران چيني در اقدامي جالب از ربات‌ها به عنوان گارسون، آشپز با راهنما براي خدمت‌رساني به مشتريان خود استفاده مي‌كند.

ايسنا: اين رستوران در شهر هاربين چين از 18 گونه مختلف ربات از جمله ربات‌هاي پيراشكي و نودل استفاده كرده كه در آشپزخانه، راهروها و سر ميز مشتريان حركت كرده و خدمت‌رساني مي‌كنند.

در زمان ورود يك مشتري به رستوران،‌ربات راهنما بازوهاي خود را به اطراف باز كرده و با يك لحن علمي تخيلي مي‌گويد: انسان زميني سلام؛ به رستوران ربات خوش آمديد!

پس از سفارش غذا، ربات‌ها در آشپزخانه مشغول پخت غذا مي‌شوند. با آماده شدن غذا، يك ربات گارسون كه در امتداد مسير طراحي شده روي زمين حركت مي كند آنرا از آشپزخانه به روي ميز مشتري منتقل مي‌كند.

غذاهاي آماده بر روي يك كمربند حامل معلق قرار گرفته و هنگامي كه بشقاب به ميز مورد نظر مي‌رسد، بازوهاي مكانيكي آنرا بلند كرده و در جاي درست قرار مي‌دهند.

همچنين در زمان غذا خوردن، يك ربات آوازخوان به سرگرم كردن مشتريان مي‌پردازد.

تمام ربات‌هاي اين رستوران توسط شركت «روبانن هاربين هائوهاي» طراحي و ساخته شده‌اند.

به گفته ليو هشنگ، مهندس ارشد اين رستوران، پنج ميليون يوآن(حدود 500 هزار پوند) در اين رستوران سرمايه‌گذاري شده و هر ربات بين 20 تا 30 هزار پوند هزينه در بر داشته است.

خدمت ربات به انسان در رستوران رباتي چيني

به گفته هشنگ، كاركنان در درون اتاق رايانه به كنترل و مديريت كل تيم رباتيك مي‌پردازند. پس از يك روز پركار ربات‌ها براي وعده غذايي خود مي‌روند كه همان برق است.

به گفته هشنگ پس از دو ساعت شارژ ربات مي‌تواند پنج ساعت متوالي كار كند.

اين ربات به ارائه 30 مدل غذا مي پردازد كه هزينه متوسط براي هر كدام بين چهار تا پنج پوند است.

در سال 2010 يك رستوران رباتيك ديگر در جينان در شمال استان شاندونگ چين افتتاح شد كه ربات هايي شبيه شخصيت‌هاي فيلم جنگ ستارگان در اطراف اتاق دايره تشكيل داده و بشقاب‌هاي غذا را در يك سيستم كمربندي حامل ارائه مي كردند. بيش از 10 ربات در اين رستوران به عنوان سرگرم‌كننده، خدمت‌رسان،‌استقبال‌كننده و مسئول پذیرش عمل مي‌كنند./ایسنا


اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------