شناسایی برخورد ستارهای نوترونی با تلسکوپی قدرتمند



 ستارهای نوترونی,اخبار علمی ,خبرهای علمی
محققان دانشگاه واریک(Warwick) انگلیس از تلسکوپ جدید قدرتمندی که برخورد خورشیدهای مرده را تشخیص می‌دهد، خبر داده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تی ای، ستاره شناسان با استفاده از "رصدگر گذرا نوری امواج گرانشی" (GOTO) برخورد خورشیدهای مرده معروف به ستاره‌های نوترونی را شناسایی کرده‌اند.

 

محققان بر این باورند که این برخورد، فلزات سنگینی را ایجاد کرده است که این امر به تشکیل ستاره‌ها و سیاراتی مانند سیاره خودمان در میلیاردها سال پیش منجر شده است.

 

پروفسور "دنی استیگز"(Danny Steeghs) از دانشگاه واریک گفت: هنگامی که یک ابزار کار تشخیصی خود را به بهترین نحو انجام می‌دهد، همه چیز دست به دست هم می‌دهند تا شما از این کار نهایت لذت را ببرید. سرعت امری ضروری است. ما به دنبال چیزی هستیم که عمر بسیار کوتاهی دارد و پیش از محو شدن برای ثبت آنها زمان زیادی نداریم.

 

به گزارش بی بی سی، نور حاصل از این برخورد برای چند شب قابل مشاهده بود. این بدان معناست که چندین تلسکوپ باید برای مکان یابی آنها با هم رقابت داشتند.

 

برخورد یک ستاره مرده، جرقه‌ای از نور ایجاد می‌کند و یک موج ضربه‌ای قدرتمند در سراسر جهان ایجاد می‌کند. این امر باعث می‌شود همه چیز در کیهان دچار تغییر شود. موج ضربه‌ای ایجاد شده فضا را تحریف می‌کند. وقتی این نور از روی زمین شناسایی می‌شود، این تلسکوپ جدید برای یافتن مکان دقیق نور وارد عمل می‌شود.

 

پروفسور "جو لیمن"(Joe Lyman) اخترفیزیک این دانشگاه گفت: شما فکر می‌کنید که این انفجارها بسیار پرانرژی و بسیار درخشان هستند و تشخیص آنها باید آسان باشد. اما ما باید در صد میلیون ستاره به دنبال شی مورد علاقه خود بگردیم. ما باید این کار را به سرعت انجام دهیم زیرا شی مورد نظر ما ظرف دو روز ناپدید خواهد شد.

 

محققان این دانشگاه در این مطالعه با ستاره شناسان دیگر همکاری کردند تا این برخورد را با جزئیات بیشتر بررسی کنند. پس از تعیین دقیق برخورد، محققان به تلسکوپ‌های بزرگ‌تر و قدرتمندتر در سراسر جهان روی خواهند آورد تا برخورد را با جزئیات بیشتر در طول موج‌های مختلف بررسی کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------