دی‌ان‌ای بازیگر"پیشتازان فضا" به فضا می‌رود



  پرواز فضایی,اخبار علمی ,خبرهای علمی
دی‌ان‌ای "دی‌فارست کلی"، بازیگر مجموعه "پیشتازان فضا" قرار است طی یک پرواز یادبود به فضا پرتاب شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، ماه گذشته اخباری در مورد یک پرواز فضایی پیش رو متعلق به شرکت "سلستیس" (Celestis) منتشر شد؛ براین اساس قرار است بقایای جسد سوزانده‌شده و دی‌ان‌ای (DNA) "نیچل نیکولز" (Nichelle Nichols)، بازیگر مجموعه "پیشتازان فضا" (Star Trek) را که در ۳۰ ژوئیه در سن ۸۹ سالگی درگذشت، با خود حمل کند.

 

اکنون اخباری در مورد یکی دیگر از بازیگران دوست‌داشتنی پیشتازان فضا شنیده می‌شود که قرار است در پرواز شرکت سلستیس موسوم به "اینترپرایز فلایت" (Enterprise Flight) همراه با سایر چهره‌های مشهور متوفی این مجموعه حضور داشته باشد. این پرواز فضایی، دی‌ان‌ای "دی‌فارست کلی" (DeForest Kelley)، بازیگر نقش دکتر "مک‌کوی" (McCoy) را با خود به همراه خواهد داشت.

 

این شرکت مستقر در تگزاس، خدمات یادبود پرواز فضایی را برای افرادی ارائه می‌کند که امیدوارند زندگی عزیزان خود را با یک تجربه خارق‌العاده بیرون از زمین جشن بگیرند و گرامی بدارند.

 

در ۲۵ اوت فاش شد که دی‌ان‌ای "نیچل نیکولز" برای حضور در مأموریت فضایی عمیق شرکت سلستیس انتخاب شده است و اعلامیه‌های رسمی اضافه شدن دی‌ان‌ای "دی‌فارست کلی" نیز به تازگی منتشر شدند.

 

"کریس اسمیت" (Kris Smith)، دوست کلی که نمونه دی‌ان‌ای را از طریق تار موی او ارسال کرد، گفت: این نمونه را اهدا کردم تا «دی» بتواند به همسفران خود در سفر ابدی به فضای میان‌ستاره‌ای بپیوندد. این ماموریت بدون حضور دکتر مک‌کوی کامل به نظر نمی‌رسید. فکر می‌کنم دی دوست داشت دوباره با بازیگران و خدمه‌اش به کهکشان‌ها برود. دی! دوست داشتن تو آسان‌تر از هر کاری بود که ما قرار است دوباره انجام دهیم.

 

دی‌ان‌ای کلی که اواخر امسال با موشک "ولکان قنطورس" (Vulcan Centaur) پرتاب می‌شود، با بقایای نیچل نیکولز، "جین رودنبری" (Gene Roddenberry)، "ماجل بارت رودنبری" (Majel Barrett Roddenberry)، "جیمز دوهان" (James Doohan)، "داگلاس ترامبول" (Douglas Trumbull) و بسیاری دیگر همراه خواهد بود.

 

کلی در ۱۱ ژوئن ۱۹۹۹ درگذشت و نخستین بازی خود در پیشتازان فضا را در سال ۱۹۶۶ انجام داد که در آن نقش دکتر "لئونارد بونز مک‌کوی" (Leonard Bones McCoy) خشمگین را به مدت سه فصل بازی کرد.

 

با نگاهی به مسیر این پرواز می‌توان گفت که فضاپیما از ۱۵۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون کیلومتر به اعماق فضای بیرون از سیستم زمین-ماه سفر خواهد کرد. این مأموریت یادبود، بیش از ۱۵۰ کپسول حاوی خاکستر جسد سوزانده‌شده، پیام‌های شخصی و نمونه‌های DNA از مشتریان جهانی را به فضا خواهد برد.

 

علاوه بر انتقال این محموله گرانبها به بیرون از مدار زمین، هدف اصلی پرواز ولکان قنطورس، هدایت ماه‌نشین "پرگرین" (Peregrine) شرکت هوافضای آمریکایی "استروباتیک" (Astrobotic) خواهد بود. مرحله بالایی ولکان قنطورس به راه خود تا اعماق فضا ادامه خواهد داد و وارد مداری به دور خورشید خواهد شد تا به دورافتاده‌ترین پایگاه بشریت تبدیل شود و سپس، به "ایستگاه اینترپرایز" (Enterprise Station) تغییر نام بدهد.

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------