طالع‌بینی جدید برای زندگی زمینی‌ها روی مریخ!



  مریخ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
روزی که آدمیزاد به مریخ سفر کند و آن‌جا ساکن شود، به یک سیستم طالع‌بینی جدید نیاز خواهد داشت و اخترشناسان در حال بررسی این مسئله هستند. 

همشهری آنلاین: روزی که آدمیزاد به مریخ سفر کند و آن‌جا ساکن شود، به یک سیستم طالع‌بینی جدید نیاز خواهد داشت و اخترشناسان در حال بررسی این مسئله هستند.

 

طالع‌بینی جدید برای زندگی زمینی‌ها روی مریخ!

  به نقل از روزنامه سان، زندگی روی مریخ، خیلی چیزها را برای بشر تغییر می‌دهد و شاید باور نکنید که یکی از این چیزها طالع‌بینی بر اساس ستارگان است و عده‌ای به آن واقعا فکر کرده‌اند.

 

پیشرفت‌های تازه‌ای برای امکان زندگی متمدن روی مریخ حاصل شده است؛ از طراحی‌های شگفت‌انگیز پایگاه فضایی روی مریخ و حتی ایجاد حبابی جنگلی برای فراهم کردن اکوسیستم مناسب برای زندگی انسان‌ها. 

 

این تغییر سیاره، روشی را که ما از طریق ستارگان به مطالعه سرنوشت خود می‌پردازیم، تغییر می‌دهد. دلیل این امر آن است که طالع‌بینی بر اساس ستارگان، یک علم باستانی زمین محور است و ما آسمان را از زاویه دید خود، یعنی ساکنان زمین مطالعه کرده‌ایم. 

 

کریس برنان، اخترشناس، نویسنده، مجری و خالق پادکست «اخترشناسی»، در مورد معنای زندگی در سیاره‌ای مانند مریخ برای الگوهای مطالعه ستارگان صحبت کرد.

 

برنان گفت: «اگر آدم‌ها برای زندگی به مریخ بروند، باید یک سیستم طالع‌بینی جدید ساخته شود. از آنجایی که طالع‌بینی مانند بسیاری از انواع پیشگویی، همیشه وابسته به دیدگاه ناظر است، بنابراین باید یک سیستم تازه نسبت به دیدگاه مریخی ایجاد شود.»

 

طالع‌بینی چیزی فراتر از نشانه‌های خورشید و مطالب کلی است که مجلات عامه‌پسند می‌نویسند. فقط با تاریخ تولد، مکان و زمان، می‌توان یک نمودار کامل تولد تهیه کرد که نه تنها می‌تواند جنبه‌های برجسته شخصیت یک فرد را نشان دهد، بلکه با روشن کردن برخی مضامین، موتیفی از سفر انسانی هر فرد می‌سازد. 

 

معنی جدید زمین برای مریخ‌نشینان

در طالع‌بینی باستان و مدرن، هر سیاره مفهومی نمادین دارد و ماه، قمر زمین نیز یکی از آن‌ها به حساب می‌آید. این یکی از دلایلی است که برنان بر اساس آن لزوم ایجاد طالع‌بینی جدید را پیشنهاد می‌دهد. 

 

طالع‌بینی باستانی از خورشید، ماه، عطارد، مریخ، مشتری، زحل و زهره استفاده می‌کند که همگی منطبق با تعاریفی است که در یونان، روم و مصر باستان به این اجسام سیاره‌ای نسبت داده‌ شده است.

 

به عنوان مثال، ماه بر احساسات، دنیای درون، ناخودآگاه و چیزهای پنهان دلالت می‌کند، در حالی که عطارد هم بر امور نوشتاری و هم چیزهای دیگر مانند ارتباطات گفتاری، زبان، ادبیات و تجارت دلالت دارد.

 

برنان گفت: «بیشتر اخترشناسان این مسئله را که سیارات به معنای واقعی کلمه بر زندگی روی زمین از طریق پرتوهای کیهانی تاثیر می‌گذارند، باور ندارند. طالع‌بینی در واقع یک ساز و کار نمادین برای تفسیر زبان کیهان است. بنابراین، طالع‌بینی روی مریخ لزوما در مورد چگونگی تاثیر متفاوت ستارگان بر زندگی انسان‌ها نیست، بلکه به معنای ساختن یک سیستم جدید است که متناسب با آن محیط باشد و بتواند زندگی افرادی را که در آنجا زندگی می‌کنند، توصیف کند.»

 

برای مثال، روزهای هفته، در حال حاضر هر یک توسط یک سیاره اداره می‌شوند، و تقویم مدرن ما هنوز این نام‌ها را بر خود دارد:

 

یکشنبه: خورشید

دوشنبه: ماه

سه شنبه: مریخ 

چهارشنبه: عطارد

پنجشنبه: مشتری

جمعه: زهره

شنبه: زحل

 

در طالع‌بینی جدید، به سیارات بعدی یعنی نپتون، اورانوس و پلوتون پرداخته می‌شود. در این فلسفه جدید، نپتون بر رویاها فرمانروایی می‌کند، اورانوس بر تکنولوژی و پلوتون فرمانروای مرگ است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------