پیاده‌روی فضایی فضانوردان ناسا امروز انجام می‌شود



  پیاده‌روی فضایی ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
دو فضانورد ناسا امروز یک پیاده‌روی فضایی را برای نصب آرایه‌های خورشیدی جدید در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام خواهند داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، «جاش کاسادا»(Josh Cassada) و «فرانک روبیو»(Frank Rubio) قرار است امروز چهارشنبه ۲۱ دسامبر در ساعت ۷:۴۵ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی، در یک پیاده‌روی فضایی بیرون از «ایستگاه فضایی بین‌المللی»(ISS) شرکت کنند که انتظار می‌رود حدود هفت ساعت طول بکشد.

 

کاسادا و روبیو، یک آرایه خورشیدی جدید از مجموعه آرایه‌های موسوم به «iROSA» را نصب خواهند کرد. این آرایه خورشیدی، چهارمین سازه از شش سازه‌ای به شمار می‌رود که قرار است برای نمای بیرونی آزمایشگاه در حال گردش نصب شوند. آرایه‌های iROSA، سیستم پنل خورشیدی کنونی ایستگاه را تقویت خواهند کرد. مقامات ناسا گفته‌اند که وقتی هر شش آرایه راه‌اندازی شوند، منبع تغذیه آزمایشگاه مداری بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

 

«نیکول مان»(Nicole Mann)، فضانورد ناسا و «کویچی واکاتا»(Koichi Wakata)، فضانورد ژاپنی نیز از داخل آزمایشگاه مداری به کاسادا و روبیو کمک خواهند کرد. مقامات ناسا روز سه‌شنبه گفتند: مان و واکاتا در ایستگاه خواهند بود تا با کنترل بازوی رباتیک «کانادارم۲»(Canadarm2)، به پیاده‌روی فضایی کمک کنند.

 

این پیاده‌روی فضایی ابتدا قرار بود روز دوشنبه ۱۹ دسامبر انجام شود اما ناسا آن را دو روز به تعویق انداخت زیرا تصمیم داشت از دوربین‌های نصب‌شده روی بازوی رباتیک کانادارم۲، برای بازرسی نشت کپسول روسی «سایوز»(Soyuz) استفاده کند که به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل است.

 

این کپسول سایوز موسوم به «ام‌اس-۲۲»(MS-22)، در ۱۴ دسامبر زمانی که دو فضانورد روسی در حال آماده شدن برای پیاده روی فضایی خود بودند، دچار نشت مایع خنک‌کننده شد و همین موضوع، پیاده‌روی فضایی را لغو کرد.

 

طی بازرسی که روز یکشنبه ۱۸ دسامبر روی سایوز انجام شد، دوربین‌های کانادارم۲ حفره کوچکی را در نزدیکی محل مشکوک به نشت مشاهده کردند. مقامات فضایی روسیه در حال بررسی این حفره هستند تا بتوانند قابلیت پرواز سایوز را که قرار است روبیو و دو فضانورد دیگر را در ماه مارس به زمین بازگرداند، تعیین کنند. اگر ام‌اس-۲۲ نتواند به صورت ایمن پرواز کند، روسیه یک سایوز دیگر را به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب خواهد کرد تا این سه نفر را به خانه بیاورد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------