دستگاهی که کارگران را از خطر آسیب آگاه می‌کند



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,تشخیص حالت‌های خطرناک
یک دستگاه که به کمربند متصل می‌شود، می‌تواند با تشخیص حالت‌های خطرناک، کارگران را در هنگام کار از خطرات احتمالی آگاه کند و به آنها هشدار دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، بر کسی پوشیده نیست که کارهایی که شامل فعالیت بدنی زیاد شامل خم شدن، معلق ماندن و فعالیت‌هایی از این دست هستند و در دسته مشاغل پرخطر دسته‌بندی می‌شوند، می‌توانند باعث آسیب‌های ناخوشایند و حتی معلولیت در کارگران شوند.

 

اکنون این گجت هوشمند موسوم به "رفلکس"(Reflex) که پوشیدنی است، برای کمک به کارگران در این زمینه طراحی شده است و با هشدار دادن هنگام قرارگیری در موقعیت‌های غیر ایمن، به آنها هشدار می‌دهد.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,تشخیص حالت‌های خطرناک

"رفلکس" مجهز به یک واحد اندازه‌گیری داخلی شامل یک شتاب سنج و ژیروسکوپ است که بر روی کمربند یا مچ کاربر پوشیده می‌شود.

 

همین‌طور که کاربر وظایف روزانه خود را در یک کارخانه، انبار یا غیره انجام می‌دهد، این وسیله اقدامات پر خطر مانند بلند کردن اشیا به وسیله خم شدن به جای زانو زدن را که به بدن آسیب می‌زند، تشخیص می‌دهد.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,تشخیص حالت‌های خطرناک

هنگامی که فعالیت پرخطری تشخیص داده شود، "رفلکس" سریعا با یک لرزش و نمایش یک پیام روی صفحه نمایش خود به کاربر هشدار می‌دهد.

 

علاوه بر این، در پایان هر شیفت کاری، این دستگاه که مجهز به وای-فای است، اطلاعات خود را به یک رایانه مرکزی منتقل می‌کند، جایی که ناظران می‌توانند عادات رفتاری و امنیت کارکنان خود را تحت نظر داشته باشد.

 

این امکان علاوه بر این تمام موقعیت‌های خطرناک و رفتارهای غیر ایمن کارگران را نشان می‌دهد، بنابراین می‌توان برای مناطقی که بیشترین خطر را دارا هستند، فکری کرد.

 

این دستگاه در برابر آب و ضربه مقاوم است و می‌تواند به مدت 15 ساعت در هر بار شارژ کامل باتری، عمل کند.

 

علاوه بر شناسایی و ضبط صحنه‌ها و موقعیت‌های ناامن، می‌توان از "رفلکس" برای تعیین هدف نیز استفاده کرد، بدین صورت که کارگران تلاش کنند تا روزانه تعداد هشدارهای کمتری دریافت کنند. این ویژگی کارگران را قادر می‌سازد تا با یکدیگر رقابت کنند و انگیزه‌ای ایجاد می‌کند که همه آنها ایمن کار کنند.

 

استفاده آزمایشی از این وسیله با کاهش 84 درصدی موارد خطرناک و کاهش 40 درصدی آسیب اسکلتی و عضلانی و کاهش 56 درصدی گزارش کمردرد طی 12 ماه همراه بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------