خودروهای پرنده ۵ سال دیگر از راه می رسند



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,خودروهای پرنده
اگر چه بعید به نظر می‌رسد تولید خودروهای پرنده در مقیاس انبوه به زودی عملیاتی شود، اما استفاده از آنها برای حمل و نقل انسان ظرف پنج سال آینده اتفاق خواهد افتاد. 

به گزارش مهر به نقل از آسین ایج، تحول اساسی و جدید در حوزه حمل و نقل استفاده از خودروهای پرنده است و به گفته آنی ناندوری رئیس واحد تولید پهپادهای شرکت اینتل، مدت زمان چندانی تا از راه رسیدن خودروهای پرنده باقی نمانده است و علاقمندان تنها باید تا سال ۲۰۲۴ یعنی پنج سال دیگر منتظر عرضه این خودروها باشند.

 

امروزه از پهپادها برای پیشبرد امور مختلفی مانند سرگرمی، اکتشاف و تحقیق، تحویل غذا و کالا و غیره استفاده می‌شود. اما حمل و نقل انسان از این طریق پدیده‌ای است که باید به طور جدی تر مورد بررسی قرار بگیرد. یکی از چالش‌های موجود در این زمینه حل مشکل ترافیک سه بعدی در فضا و جلوگیری از برخورد تاکسی‌های پرنده با یکدیگر است.

 

ناندوری معتقد است که علاوه بر نگرانی‌های ترافیکی، باید از امنیت مسافران خودروهای پرنده نیز اطمینان کسب کرد و ایجاد حس راحتی و آرامش در آنها نیز در اولویت قرار دارد.

 

وی می‌افزاید: مزایای استفاده از تاکسی‌های پرنده بیش از دشواری‌ها و سختی‌های آن است. به عنوان مثال هزینه جابجایی از این طریق کمتر از هزینه جابجایی زمینی است. زیرا حمل و نقل در آسمان نیازی به ساخت جاده و تونل کشی در دل کوه‌ها ندارد. لذا استقبال از خودروهای پرنده در سال‌های آینده بیش از حد انتظار خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------