کشف شواهدی از برخورد شهاب‌سنگی غول‌پیکر در اسکاتلند



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, شهاب‌سنگی غول‌پیکر
دانشمندان زمین‌شناسی دانشگاه آکسفورد به تازگی شواهدی از برخورد یک شهاب‌سنگ غول‌پیکر را در اسکاتلند کشف کردند. 

به گزارش فارس، تیمی از دانشمندان علوم زمین‌شناسی دانشگاه «آکسفورد» به سرپرستی «کن آمور»، شواهدی از برخورد شهاب‌سنگ بزرگی در جزایر بریتانیا کشف کردند.

 

براساس گزارش «نیواطلس»، از آنجایی که برخورد شهاب‌سنگ‌ها، اجرام آسمانی، سیارک‌ها و ستاره‌های دنباله‌دار تاثیرات مهمی بر تاریخچه زمین گذاشته‌اند، دانشمندان علاقه زیادی به تحقیق در مورد آنها دارند. در اثر چنین برخوردهایی، دایناسورها منقرض شده و پستانداران به وجود آمدند، همچنین این برخوردها مسئول حضور آب و عناصر مختلف در پوسته زمین و به وجود آمدن پدیده‌های مهم زمین‌شناسی هستند.

 

البته مشکلاتی در رابطه با کشف و تحقیق این برخوردها وجود دارد، زیرا زمین برخلاف دیگر سیارات، دارای طبیعتی است که به سرعت چنین شواهدی را پاک می‌کند؛ مگر اینکه برخوردها در مکان‌های مناسبی از زمین مانند شمال غرب اسکاتلند رخ دهند، زیرا آب و صخره‌های جوان این منطقه سرنخ‌های این رویدادها را حفظ می‌کنند.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی, شهاب‌سنگی غول‌پیکر

 

آمور گفت: مواد ساییده شده در طول برخورد شهاب‌سنگ‌های غول‌پیکر به ندرت بر روی زمین حفظ می‌شوند زیرا مواد به سرعت فرسایش می‌یابند، به همین خاطر این کشف بسیار هیجان‌انگیز است.

 

گفتنی است؛ طبق ارزیابی‌های این تیم و داده‌های زمین‌شناسی، قطر این گودال 14 متر است، البته بزرگی این شهاب‌سنگ هنوز به طور کامل مشخص نیست اما محققان معتقدند که این سنگ آسمانی بسیار بزرگ بوده و سرعت بسیار زیادی داشته است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------