دوربین‌های پوشیدنی حافظ سلامتی بیماران قلبی



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,دوربین‌های پوشیدنی
مطالعات اخیر محققان استرالیایی نشان می‌دهد با استفاده از دوربین‌های پوشیدنی کوچک برای بیماران، می‌توان رژیم غذایی، مصرف دارو، تحرک و حالت‌های روحی آنان را به صورت مستمر کنترل کرد و کیفیت زندگی این افراد را بهبود بخشید. 

به گزارش پایگاه خبری مدیکال اکسپرس،‌ بسیاری از بیماران دوربین‌های پوشیدنی که برای مراقبت‌های پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند را دست و پاگیر و آزاردهنده می‌دانند؛ ولی مطالعات جدید محققان دیکین در استرالیا نشان می‌دهد این دوربین‌های نظارتی کوچک منجر به افزایش کیفیت زندگی و طول عمر بیماران مبتلا به نارسایی قلبی می‌شود.

 

به عنوان مثال شاید نوشیدن بیش از حد مایعات برای بیماران کم اهمیت به نظر برسد، ولی می‌تواند برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی بسیار خطرناک و کشنده باشد و با نصب دوربین‌های نظارتی و هشدار به پزشک و پرستاران می‌توان از این امر اجتناب کرد.

 

در این مطالعه محققان ۳۰ بیمار مبتلا به نارسایی قلبی را با میانگین سنی ۷۳.۶ سال مورد بررسی قرار دادند و به لباسشان یک دوربین با ابعاد کمتر از دو سانتی متر متصل کردند که هر ۳۰ ثانیه یک عکس از طریق آینه از بیمار می‌انداخت. به این صورت تمام حرکات بیمار و ملاقات کننده‌ها قابل بررسی بود.

 

پزشکان با بررسی تصاویر می‌توانستند میزان تحرک بیمار،‌ زمان مصرف دارو، رژیم غذایی و معاشرت‌های بیمار را بررسی و کنترل کنند.

 

مرحله بعدی تحلیل این تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی است و محققان در تلاشند تا با استفاده از این روش، کیفیت زندگی بیماران مبتلا به نارسایی قلبی و سایر بیماران را بهبود بخشند.

 

حدود ۹۳ درصد از شرکت‌کننده‌ها از نصب این دوربین‌های نظارتی احساس رضایت داشتند.

 

نتایج این مطالعه در کنگره جهانی قلب و عروق ۲۰۱۹ ارائه شده است.

 

  ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------