جسد انسان پس از مرگ حرکت می کند!



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,جسد انسان
محققان در پژوهشی ۱۷ ماهه متوجه شده اند جسد انسان تا یک سال پس از مرگ حرکت می کند.

به گزارش مهر به نقل از کرونیکل هرالد، محققان استرالیایی طی پژوهشی متوجه شده اند بدن انسان تا یک سال پس از مرگ حرکت می کند. این یافته کمک شایانی به شیوه انجام تحقیقات پس از مرگ می کند.

 

 محققان در  واحد تحقیقاتیAFTER  که به « مزرعه اجساد» نیز مشهور است طی بازه ای ۱۷ ماهه با استفاده از دوربین های تایم لپس هر روز به مدت ۳۰ دقیقه در روشنایی روز تصاویری از بالای سر اجساد ثبت کردند.

 

آلیسون ویلسون در این باره می گوید: ما متوجه شدیم بازوهای مردگان حرکت می کند مثلا بازویی که کنار بدن قرار دارد، از کنار بدن پایین می افتد.

 

هرچند محققان پیش بینی می کردند بدن انسان در مراحل اولیه تجزیه حرکت کند اما میزان حرکت بدن که در فیلم ها مشاهده شد، برای آنان حیرت برانگیز بود.

 

این یافته ها تاثیر قابل توجهی برای تحقیقات پس از مرگ از اجساد دارد. تا پیش از این دانشمندان جنایی تصور می کردند وضعیت جسد هنگام کشف، همان وضعیت زمان مرگ است. 

 

علاوه بر این موارد تحقیقات ویلسون به مطالعه نرخ تجزیه بدن انسان در محیط های مختلف کمک شایانی کرد.

 

او در این باره می گوید: تا قبل از انجام تحقیقات در AFTER  بخش اعظم دانش انسان درباره تجزیه بدن پس از مرگ به یافته هایی مربوط می شد که در نیم کره شمالی زمین ثبت شده بود. در نیم کره شمالی آب وهوا متفاوت است و حتی حشرات متفاوتی وجود دارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------