ساخت ایمپلنت ضد اعتیاد



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, ایمپلنت
گروهی از محققان موسسه ملی سلامت آمریکا با دریافت بودجه ای ده میلیون دلاری موفق به تولید ایمپلنتی زیستی الکترونیکی شدند که حس مصرف بیش از حد مواد مخدر را در معتادان ایجاد می کند. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، ایمپلنت خاص زیستی الکترونیکی با ایجاد حس مصنوعی عدم نیاز به مصرف مواد مخدر در معتادان آنها را از مصرف مواد مخدر متنفر می کند و تداوم زندگی سالم و نجات از مصرف مواد افیونی را امکان پذیر می سازد.

 

ایمپلنت یادشده که ابعادی به اندازه حافظه های فلاش کوچک قابل حمل دارد را می توان در زیر پوست معتادان کاشت. از این محصول می توان برای بررسی سطح اکسیژن در خون افراد معتاد استفاده کرد. در صورتی که حسگر این ایمپلنت تشخیص دهد سطح اکسیژن خون به میزان خطرناکی کاهش یافته، برای ایجاد حس مصرف بیش از حد مواد مخدر در معتاد وارد عمل می شود. 

 

ایمپلنت مذکور با آزاد کردن مقداری نالوکسان در خون افراد جلوی آسیب دیدن معتادان را می گیرد. این دارو با هدف مقابله با اثرات مصرف بیش از حد مواد مخدر تولید شده است. پیش از این داروی یادشده به صورت وریدی یا در قالب تزریق ماهیچه ای به کار گرفته می شد. البته این دارو دارای عوارضی مانند بی قراری، حالت تهوع، تعریق و تپش قلب شدید است.

 

محققان می گویند این ایمپلنت هنوز برای استفاده و کاشت در بدن معتادان آماده نیست و باید بررسی های بیشتری بر روی آن صورت پذیرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------