ناسا به دنبال آب زیر سطح ماه



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,ناسا
ناسا قصد دارد برای بررسی وجود آب زیر سطح ماه، کاوشگری را تا سال 2022 به ماه بفرستد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌کرانچ، ناسا زیر سطح ماه به دنبال آب می‌گردد. اگر انسان‌ها رویای اقامت دائمی در ماه را داشته باشند، باید به دنبال آب بگردند و تا جایی که می‌توانند، در این باره اطلاعات کسب کنند. ناسا قصد دارد برای رسیدن به این هدف، کاوشگری موسوم به "وایپر"(VIPER) را به قطب جنوب ماه بفرستد.

 

اگر همه برنامه‌ها به درستی پیش بروند، وایپر در دسامبر سال 2022 روی سطح ماه خواهد نشست تا وجود آب را در نواحی قطبی ماه که دائما سایه‌دار هستند، مورد بررسی و اندازه‌گیری قرار دهد.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,ناسا

این نواحی تاریک ماه برای میلیون‌ها سال یخ را ذخیره کرده‌اند زیرا در این نواحی هیچ نوری وجود ندارد و نمی‌تواند یخ‌ها را ذوب کند و از بین ببرد. ناسا در حال حاضر، وجود آب را با فرستادن یک کاوشگر به این نواحی تاییده کرده اما اطلاعات به دست آمده هنوز کامل نیستند؛ در نتیجه بهتر است رباتی به ماه اعزام شود تا بررسی‌های دقیق‌تری را انجام دهد.

 

به گفته ناسا، وایپر قرار است به اندازه یک خودروی حمل وسایل گلف باشد و تجهیزات مخصوص را برای اکتشاف داشته باشد تا بتواند آب را زیر سطح ماه شناسایی کند.

 

هنگامی که وایپر وجود آب را زیر ماه تشخیص دهد، از مته مخصوص خود موسوم به "تریدنت"(TRIDENT) برای حفاری و یافتن آب استفاده می‌کند. تریدنت، مته‌ای به طول یک متر است که می‌تواند نمونه‌های مورد نیاز برای بررسی را از دل خاک بیرون بیاورد.

 

ناسا امیدوار است که با کمک این تجهیزات بتواند نقشه‌ای از بقایای آب زیر سطح ماه فراهم کند که بتوان آنها را برای درک سیستماتیک وجود آب در ماه مورد استفاده قرار داد.

 

وایپر در حال حاضر در حال ساخت و توسعه است و قرار است پس از کامل شدن، برای نخستین بار روی زمین آزمایش شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------