پیاده روی فضایی ۴ ساعته انجام شد



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,پیاده روی فضایی
دو تن از خدمه ایستگاه فضایی بین المللی برای تعمیر ردیاب اشعه های کیهانی آن یک پیاده روی فضایی ۴ ساعته انجام دادند. باید برای تکمیل تعمیرات حداقل ۴ راهپیمایی دیگر انجام شود. 

به گزارش مهر به نقل از فیز ، دو نفر از فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی یک پیاده روی فضایی ۴ ساعته انجام دادند تا ردیاب اشعه های کهکشانی را تعمیر کنند.

 

لوکا پارمیتانو فضانورد ایتالیایی همراه اندرومورگان فضانورد آمریکایی روز گذشته همراه ابزارهای مختلفی از ایستگاه فضایی خارج شدند تا عملیات را انجام دهند. حدود ۲ ساعت طول کشید تا فضانوردان به ابزار مذکور برسند و فرایند باز کردن سپر حفاظتی آن را آغاز کنند.

 

البته این نخستین پیاده روی فضایی از این مجموعه است. به گفته ناسا این پیاده روی ها پس از تعمیر تلسکوپ فضایی هابل در ۲ دهه قبل سخت ترین ماموریت های فضایی به شمار می روند.

 

پارمیتانو و مورگان حداقل باید در ماه جاری ۴ پیاده روی فضایی دیگر برای تکمیل تعمیرات انجام دهند تا ابزار احیا شود.

 

این ابزار در سال ۲۰۱۱ میلادی به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده شد تا درباره آنتی ماده و ماده تاریک اطلاعات جمع آوری کند. البته ابزار مذکور تاکنون بیش از ۱۴۸ میلیارد اشعه باردار کیهانی را بررسی مطالعه کرده است. 

 

این ابزار در ابعاد ۵ در ۴ در ۳ متر  با وزن ۶۸۰۰ کیلوگرم طوری طراحی شده بود تا ۳ سال کار کند. فضانوردان با نصب چهار پمپ جدید خنک کننده کمک می کنند دستگاه همچنان برای ۵تا ۱۰ سال دیگر به فعالیت خود ادامه دهد.

 

پمپ های جایگزین همراه ابزارآلات مختلف ۲ هفته قبل به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شدند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------